ענקית הרכב הסינית ג’ילי מתחילה את דרכה המקומית. הייבוא לכאן נעשה על ידי יוניון (טויוטה, לקסוס) ומתרכז נכון לרגעים אלו בדגם אחד, ג’יאומטרי C.
ג’ילי נחשבת לאחת היצרניות המשמעותיות בסין, חלק מזה, בזכות הבעלות על חברות אירופית מוכרות כמו וולוו, לוטוס ועוד. החדירה לשוק הישראלי היא חלק מתוכנית הצמיחה של החברה.

הג’יאומטרי C הוא רכב פנאי חשמלי עם מידות נדיבות במעט מרכבים אחרים בסגמנט (B SUV). הוא מונע באמצעות מנוע חשמלי המעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים ומפיק 204 כ”ס. יש כאן שתי רמות טווח בהתאם לסוללה בגרסה הנבחרת, השמות משקפים את טווח הנסיעה – 350 או 460. בשתי הגרסאות יש תמיכה בטעינה מהירה והתאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.7 שנ’ בדרך למהירות המרבית מוגבלת ע”י היצרנית ל-150 קמ”ש.

בלי קשר לגודל הסוללה, רמת האבזור גבוהה מאוד. זה כולל ריפודי עור וכיוונים חשמליים, משטח טעינה אלחוטי, גג פנורמי, מצלמת 360 מעלות, מסך 12.3 אינץ’ (עם ווייז, ללא קישוריות), בקרת אקלים מפוצלת, מערכת של BOSE ועוד. גם רשימת מערכות הבטיחות מלאה עם שמירה על נתיב, יכולת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית בין השאר.

ה-C נמכרת כאן עם אחריות כללית ל-5 שנים או 150,000 ק”מ ואחריות לסוללה ולמנוע לאורך 8 שנים או 150,000 ק”מ. בנוסף מציעה היבואנית שירות חילוץ וטעינה 24/7, עמדת טעינה כלולה במחיר, אפליקציה ועוד. וזה מביא אותנו למחיר שמתחיל ב-134,000 שקלים לגרסת ה-350 ומגיע ל143,000 שקלים לגרסת ה-460.

לאור התמחור הזה ולאחר נהיגה במכונית באירוע ההשקה המקומי, הרושם חיובי למדי. המסקנה הבלתי נמנעת היא כי עם המכונית הזו מתחיל השלב המשמעותי בתקיפה הסינית על השוק המקומי. לאחר פריצת המחסום על ידי דגמים אחרים, המכונית הזו מגיע ומציעה חבילה שלמה ומרשימה בתמחור קורץ מאוד. כזה שגורם לנו להאמין שלא ירחק היום בו ג’ילי תהפוך לאחת השחקניות המשמעותיות בשוק המקומי. המבחן המלא בקרוב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו