הקקטוס החדש. // צילום: יחסי ציבור

הקקטוס חוזר למקורות

סיטרואן קקטוס החדש מבטיח להחזיר את ערכי הליבה המסורתיים של היצרן הצרפתי

עמודי התווך עליהם עמדה סיטרואן בעבר ברורים וידועים. עיצוב אוונגרדי ונוחות יוצאת דופן. עיצוב ייחודי זה עניין של החלטה, יכולת וגישה. וכזו היא גם הנוחות, שבעבר נסמכה אצל היצרן הזה על מערכות מתלים שונות ויעילות.

 

הקקטוס, שהוצג במקור ב-2014 החזיר את האמירה העיצובית לסיטרואן, ביג-טיים, וגם הציע נוחות טובה בזכות מושבי ענק וכיול מתלים מוצלח. כעת סיטרואן ממשיכים את הקו הזה עם עיצוב חדש ומערכת מתלים שאמורה להציע נוחות יוצאת דופן.

 

חורש דרכים. קקטוס החדש // צילום: יחסי ציבור

מה חדש?

קודם כל העיצוב. 95 אחוז כאן חדש לגמרי. בגדול התוצאה הומוגנית וקצת פחות אקצנטרית מהדגם המקורי. הסטיילינג החדש הזה, ימשיך לקסום למי שרוצה משהו שונה מחד ועשוי למשוך אנשים שלא רוצים להיות שונים מדי מאידך. גם אלו וגם אלו יברכו על תוספת מערכות הבטיחות המתקדמות הכוללות יכולת בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מהנתיב והתראה על רכב בשטחים המתים. עוד אפשר למצוא כאן נגיעות מחדשות בתא הנוסעים וכיסאות שמכילים חומרי ריפוד חדשים שאמורים לשפר את הנוחות עוד יותר. במערכת המתלים מציע עכשיו הקקטוס בולמי זעזועים עם שיכוך הדראולי ייעודי נוסף בתוך הבולם בתחילת המהלך ובסופו.

איך התחושה?

הדגם בו נהגנו משתמש במנוע המוכר (1.2 ל', 110 כ"ס) משודך לתיבה אוטומטית בת שישה יחסי העברה המוכרת אף היא. אין כאן שינוי משמעותי וזו אותה יחידת הנעה הנסמכת על מומנט נאה. כזו שאוהבת תאוצות ביניים נאות של חצי דוושה ומציעה שיוט מהיר ונינוח. בתחילת נסיעה הרעד המוכר ממנועים בעלי שלושה צילנדרים אולחש בצורה ברורה ומוצלחת. בולמי הזעזועים החדשים, ואיתם כיול רך יותר, עושים עבודה מצוינת בכל הקשור לבידוד מתחלואי הכביש מהנוסעים. מערכות הבטיחות החדשות הן תוספת מבורכת ומורגשת על הכביש. את הבלימה האוטונומית לא הזדמן לנו לבחון, למזלנו, על כבישי צרפת. סיטרואן חייבת להיות גם אקצנטרית – אז עדיין יש רק שלושה פתחי מיזוג מלפנים והחלונות האחוריים מציעים פתיחה קלה לצד במקום הפתיחה המקובלת.

מבט מאחור // צילום: יחסי ציבור

שורה תחתונה

הקקטוס זכה ללא מעט אוהדים בישראל. אפשר לזקוף את זה לזכות היכולת הטובה והאריזה המושכת במחיר נגיש. גם אחריות ל-5 שנים גורמת לו לבטל התנגדויות אצל הקהל הישראלי השמרן והספקן. עם הקקטוס החדש משפרת סיטרואן את החבילה עם עיצוב משובח, נוחות מעולה במחיר שישאיר אותו מושך ונגיש. על הדרך הוא מחזיר לסיטרואן את היתרונות המסורתיים וגורם לצופה ולנוהג בו לחייך.

תעודת זהות: סיטרואן C4 קקטוס

דגם (במבחן): סיטרואן C4 קקטוס 1.2 ל', אוט'

מנוע: 3 ציל', טורבו, 1,199 סמ"ק

גיר: אוט', 6 היל'

בסיס גלגלים: 259 ס"מ

מהירות מירבית: 187 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש: 9.9 שניות

צריכת דלק (הצהרת יצרן): 21.7 ק"מ/ל'

מחיר (משוער): 110,000 שקלים

אהבנו: עיצוב, נוחות, תמורה

לא אהבנו:  שלושה פתחי מיזוג מלפנים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...