נהיגה ראשונה: סקייוול ET5

רכב פנאי סיני חשמלי גדול ממדים נוסף מצטרף לשוק המקומי. הרבה מאוד יתרונות לצד חסרונות מורגשים יוצרים רושם מעורב. המחיר מציב אותו מול המתחרים החשמליים המובילים וזו בעייתו העיקרית

האדם מטבעו הוא ייצור מסתגל. לדברים טובים, כמובן, מתרגלים מהר. ואפשר להגיד באותה הנשימה שזרם הרכבים מסין ששוטף את הארץ בשנתיים האחרונות, גרם לנו להתרגל לרמה גבוהה יחסית. אנחנו כבר לא מופתעים מרכב סיני שבנוי כהלכה, מאובזר לעילה ומרגיש מודרני בכל הקשור למראה ותחושה בתא הנוסעים.

עוד מאוברדרייב >>>

כזה בדיוק הוא הסקייוול ET5 ששיווק סדיר שלו יתחיל בחודש הבא. זהו דגם ראשון, אלו צפויים להצטרף עוד, ובמבט ראשון האו מרשים מאוד – גם במבט שני.

צילומים: תומר פדר

סטאטי

העיצוב נראה מודרני ולא מתלהם. התוצאה בהחלט שונה מהסביבה אבל מצליחה להיראות יותר סולידית מעתידנית. גם פנסי הלייזר החכמים וחתימת האור מאחור מוסיפים למראה המודרני. מבפנים, התחושה הזו ממשיכה. הקווים הכלליים ארוכים ונאים, מסך המולטימדיה ענק, הקונסולה המרכזית ענקית, החומרים רכים והמרווח מצוין.

צילומים: תומר פדר

חלקים מסוימים בתא נראה כאילו הועתקו מדגמי מרצדס, לא פחות. התוצאה מרשימה בהחלט וזה עוד לפני שהתחלנו למנות את האפשרויות הרבות שמציע הסקייוול בתא הנוסעים. רובן ככולן נשלטות ממסך המגע הענק האמור. חלקן חשובות יותר חלק גימיקים משעשעים. בחלק החשוב אפשר למנות את השליטה על המיזוג לדוגמה בצד הגימיקים אפשר לציין מצבי מנוחה שונים, בין מסיבה לבין רגיעה – מצב בוא כיסא הנהג הופך למיטה ואפילו הדום נשלף חשמלית וצלילי ציוץ ציפורים מתנגנים בתא.

צילומים: תומר פדר

דינאמי

את הרושם במצב סטאטי, ממשיך הסקייוול במצב נסיעה, לפרקים. כל עוד מדובר בהתנהלות הפקקים העמוסה והרגילה של גוש דן לדוגמה, הוא בסדר גמור. הבעיות מתחילות על כבישים משובשים, גם במהירות עירונית וגם בינעירונית, עם התמודדות לא מוצלחות עם פני כביש משובשים לא אחידים. גם מה שמצליח להיבלע על ידי מערכת המתלים, מעביר רעש מבתי הגלגלים אל תוך התא. בידוד רעשי הכביש גם הוא לא מוצלח למדי.

צילומים: תומר פדר

בכל הקשור לביצועים וטווח הסקייוול מצהיר על 204 כ”ס ו-460 ק”מ בין טעינות. בכל הקשור לכוח, למרות הממדים והמשקל הביצועים טובים למדי ולא מורגש מחסור בכוח הן בזינוק מהמקום והן בתאוצות ביניים. בכל הקשור להתנהגות, מרגיש הסקייוול גדול, כבד ורך ומדי, כשתכונות אלו משפיעות על יכולת הפנייה והאחיזה. טווח הנסיעה בימי המבחן עמד על כ-400 ק”מ וזה בהחלט נתון שיניח את דעתו של כל משתמש מקומי.

צילומים: תומר פדר

שורה תחתונה

ה-ET5 הוא רכב מרשים למדי, אך יש עדיין פינות חדות שצריך לעבוד עליהן. עבודת המתלים, הבידוד מרעשים, וכיול סופי למערכות שונות. גם את הנדסת האנוש צריך לציין, עם כיוונון לא מספק להגה או תפעול לא אינטואיטיבי של כל האפשרויות במסך.

צילומים: תומר פדר

חלק מהדברים יטופלו על ידי היבואנית מול היצרן בעדכוני תוכנה שונים. חלק יצריכו יותר מזה. בשורה התחתונה הסקייוול יכול היה בהחלט להיות עסקה מוצלחת במחיר שונה. בתמחור הנוכחי הוא ניצב הישר מול הטובות שבמכוניות החשמליות בשוק, מולן הוא מצטייר כלא רהוט או מעודן. תמחור אטקרטיבי יותר היה מבליט את היתרונות שלו ומטשטש את חסרונותיו.

סקייוול ET5

מנוע: חשמלי

הספק: 204 כ”ס

מומנט: 32.6 קג”מ

גיר: תמסורת ישירה

בסיס גלגלים: 280 ס”מ

משקל: 1,920 ק”ג

טווח (מבחן): 402 ק”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.9 שנ’

מהירות מירבית (מוגבלת מחשב): 160 קמ”ש

מחיר: מ-175,000 שקלים

בעד: מרווח, אבזור, טווח

נגד: נוחות, בידוד רעשים

שורה תחתונה: יקר מדי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר