יבואנית הרכב המאגר, המייבאת לישראל את סקייוול, מודיעה על תחילת דרכו של מותג סיני חדש באמצעותה. המותג המדובר הוא דיון (DAYUN) שחוץ מדגמיו ישווקו כאן גם דגמי חטיבת היוקרה שלו רה-היי (ReHigh). דיון נמצאת בבעלות פרטית מלאה והיא יצרנית המשאיות הפרטית הגדולה ביותר בסין. מעבר למשאיות (בנזין, חשמל, מימן) מייצרת דיון גם רכבים פרטיים, אוטובוסים ואופנועים. לפי החברה, על שמה רשומים למעלה מ- 1,700 פטנטים, 400 סמלים מסחריים רשומים וייצוא ללמעלה מ-100 מדינות.
תחת המותג דיון יושקו בישראל תחילה שני רכבים. דיון DY3 – מכונית מיני (370 ס”מ אורך) וחשמלית לחלוטין. הטווח עומד על כ-300 ק”מ מוצהרים והיא מאופיינת, בין השאר, במרווח גחון נאה לטובת שימוש עירוני דווקא. לצידה תחת דיון מגיע גם טנדר חשמלי לחלוטין בגרסאות הנעה כפולה/אחורית.

בחינת המוצרים של רה-היי כבר מסמנת מטרות רציניות הרבה יותר. הסינים מכוונים את המכונית הבאה אל מול מרצדס S קלאס. היבואן המקומי עדין יותר ובהחלט מסמן את דגמי היוקרה החדשים יחסית (ג’נסיס, ניו) כמתחרים פוטנציאלים. ה-RH6 (בתמונה הראשית) היא מכונית פאר בעלת ארבע דלתות. היא ארוכה (527 ס”מ) מאוד, רחבה ונמוכה יחסית.

שני מנועים חשמליים מפיקים כאן 680 כ”ס שמביאים את המכונית הגדולה הזו ל-מאה קמ”ש תוך 3.5 שנ’. הטווח המוצהר עומד על כ-720 ק”מ וקצב הטעינה עומד על מ- 320 קוט”ש דמיוניים. מתלי אוויר, מסכי ענק, מושבים אחוריים הנשכבים עד ל-145 מעלות ועוד אמורים לבטא כאן פאר וביצועים ברמה לא מוכרת. תג המחיר טרם נחשף.

חטיבת היוקרה תיוצג כאן גם על ידי רכב פנאי מפואר וגדול ממדים (523 ס”מ אורך). ומציג מפרט עשיר דומה. אם הדוגמאות שהובאו ב-RH6 אפשר לציין ולהוסיף שהרכבים משתמשים בבלמים של ברמבו, מערכת הסאונד כוללת מ-27 רמקולים, מערכות בטיחות מתקדמות סמי-אוטונומיות ועוד.

משלוח ראשון של כל הרכבים כבר הגיע לישראל כשהיבואן מתכנן לבצע תחילת שיווק מקומי בזמן הקרוב. כרגע לא נמסרו מחירים עבור אף אחד מהדגמים.