יבואנית NIO יוצאת לעידן חדש בישראל, הפעם כיבואנית רשמית של היצרן, במהלך שגורר ירידת מחירים חדה, התאמת הדגמים לדרישות המקומיות, השקת אולם תצוגה מרכזי בהרצליה והודעה על שובן של תחנות החלפת הסוללות לישראל, למרות שלא הצליחו כאן פעמיים בעבר.
יומיים לאחר שנודע שחברת דלק מוטורס נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת פעילות הרכב של חברת מטרו מוטור, הכוללת את יבוא דגמי דונגפנג ו-Voyah מסין, ערכה הבוקר היבואנית מסיבת עיתונאים בה אמנם סרבה החברה לדבר על הרכישה החדשה, אלא התמקדה בהשקה מחודשת של מותג סיני נוסף, והוא מותג היוקרה החשמלי NIO. כמו מרבית היבואנים בענף, מבינה דלק מוטורס שכדי לשרוד כאן ולהמשיך להיות מרכזית בענף הרכב, היא חייבת להחזיק לפחות במותג רכב סיני אחד חזק. עכשיו נראה שיהיו לה לפחות שניים כאלה.
את מותג היוקרה NIO החלה דלק מוטורס לשווק כאן באוקטובר 2023, אך ביבוא עקיף דרך דילר נורבגי ולא ישירות מהיצרן, מה שהוביל למחירים גבוהים ובעיית תמורה לכסף, שהסתכמו במכירות נמוכות יחסית בשנה החולפת (בסה”כ 162 מכוניות). הבוקר, השיקה למעשה היבואנית את המותג מחדש בישראל, במהלך שכולל מעבר היסטורי ליבוא ישיר מ-NIO בסין, הכולל תוכניות רחבות לפיתוח המותג בארץ, שלשמחתנו מלווים גם במחירון חדש הכולל ירידות חדות במחירי מרבית הרכבים. בנוסף, עד סוף השנה הנוכחית, תעודכן התוכנה של דגמי ניו בישראל ותכלול לראשונה גם תמיכה מלאה בעברית, מפות מקוריות של ישראל ועוד שלל שדרוגים למערכות הבטיחות ועוד.
את העידן החדש של NIO בישראל החלה היבואנית הבוקר עם השקתו הרשמית של “בית NIO”, אולם התצוגה החדש והמרכזי של החברה הממוקם באזור התעשיה של הרצליה פיתוח ובסמוך לשלל אולמות התצוגה של המתחרים. במהלך האירוע חשפה החברה את מחירון הדגמים החדש, הכולל הפחתות מחיר של 20,000-74,000 שקל במחירי הדגמים. כך למשל מחירה הבסיסי של NIO ET5 צנח מ-344,000 שקל ל-294,900 שקל, מחירו הבסיסי של רכב הפנאי-שטח EL6 צנח מ-469,000 שקל ל-394,900 שקל ומחירו הבסיסי של רכב הפנאי EL7 צנח מ-555,000 שקל ל-535,000 שקל. בחברה מצפים שהמהלך ינגיש את המותג לקהל רחב מבעבר, אם כי מציינים ש-“לא נמכור כאן אלפי מכוניות מדי שנה, גם לא בעוד 3 שנים”…
אחד היתרונות של מותג NIO בעולם, הוא האפשרות להחליף את הסוללות בתחנות החלפת סוללות ייעודיות, המאפשרות עצירה והחלפת הסוללה המתרוקנת בסוללה טעונה במלואה בתהליך שלוקח סדר גודל של 4 דקות בלבד. המודל כאן הוא של רכישת הרכב ללא הסוללה, ולמעשה חוזה שכירות חודשי של הסוללה, בו למעשה אמור הלקוח להוריד את החסם המרכזי ברכישת רכב חשמלי, הנוגע לאורך החיים של הסוללה ומה יהיה איתה בעתיד. את הנוסחה הזו כבר פגשנו בעשור הקודם בזכות בטר פלייס, שהיתה החלוצה בעולם ברעיון של “תחנת החלפת סוללות” ובשנה שעברה גם במודל דומה בשוק הדו-גלגלי ע”י מותג הקטנועים החשמליים גוגורו שלצורך החדרתו לשוק הקימה מטרו מוטור היבואנית רשת של תחנות החלפת סוללות במרכז הארץ. גם במקרה הזה העסק לא עבד, כאשר בשני המקרים המודל העסקי היקר עבור הלקוח הרחיק את הלקוחות שהעדיפו להטעין את הרכב באופן עצמאי ובזול. גם המודל העסקי של דלק מוטורס לא צפוי להיות זול, וקשה לי לראות מדוע הלקוחות יאמצו שוב את הפיתרון שלא הוכיח את עצמו כאן, בעידן בו מתרבות עמדות הטעינה הציבוריות ברחבי הארץ ומרבית הרכבים שמגיעים לכאן מציעים טווח רשמי של לפחות 400 ק”מ בין טעינות. תחנה ראשונה כזו מבית NIO צפויה להיפתח בארץ במהלך השנה הבאה.
עוד לפני כן, צפוי אולם התצוגה של NIO להתחדש ב-EL8, ספינת הדגל החדשה של היצרן שמחליפה את ה-ES8. במקרה הזה מדובר ב-SUV גדול באורך של קצת יותר מ-5 מטרים, המציע להסיע 6 נוסעים בנוחות הגבוהה ביותר בדומה למיניוואנים החשמליים הגדולים שחוזרים לאופנה, רק עם מרכב בסגנון של רכב פנאי. הדגם יוצע עם צמד מנועים חשמליים המספקים גם על הדרך הנעה כפולה והספק משולב של 653 כ”ס, המבטיחים ביצועים ספורטיביים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות. יחד עם סוללת 100 קוט”ש מבטיח הדגם טווח נסיעה של עד כ-510 ק”מ. רשימת האבזור תהיה עשירה במיוחד וכוללת בין השאר גם מתלי אוויר אדפטיביים, בלמי Brembo, מערך הנהיגה האוטונומית NIO Aquila הנרחב ועוד. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה ובמחירים של 584,900-619,900 שקל וצפוי להגיע לארץ כבר בחודש הבא. כמו כל דגמי NIO, הוא יוצע עם חבילת טיפולים ואחריות מלאה ל-5 שנים כלולים במחיר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו