מלחמה, חגים ומיתון? לשוק הרכב הישראלי חוקים משלו

דווקא בחודש של חגי תשרי וכשברקע המלחמה, המחירים המטפסים והמצב הכלכלי המאתגר, נתוני מסירות הרכב החדש באוקטובר מצביעים על זינוק של 23% במסירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסה"כ נמסרו מתחילת השנה 240,872 רכבים חדשים, מהם 58,694 חשמליים

שוק הרכב הישראלי ממשיך להפתיע. לפי נתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב, בחודש החולף נמסרו בישראל 14,533 רכבים חדשים, המהווים גידול של 23% במסירות לעומת אוקטובר אשתקד. מדובר בנתון מרשים בהתחשב בכך שמרבית חגי תשרי חלו בחודש החולף ואליהם הצטרפו המלחמה שברקע, המחירים המטפסים והמצב הכלכלי המאתגר. בסה”כ רושם שוק הרכב החדש 240,872 רכבים חדשים שנוספו לכבישים מתחילת השנה, ירידה זניחה של 4.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סביר להניח שבחודשיים האחרונים של השנה שילוו בשלל מבצעי רכב והקדמת רכישות של דגמים חשמליים רגע לפני שהמס המוטל עליהם יזנק בינואר הקרוב, תצטמצם אולי לגמרי הירידה השנתית הכוללת במכירות מול נתוני אשתקד.

עוד מ-wheel.co.il

בחודש החולף חזרה אמנם יונדאי לראש טבלת המכירות עם 1,856 מסירות והקדימה את קיה שטיפסה למקום השני עם 1,670 מסירות וטויוטה שירדה למקום השלישי עם 1,583 מסירות, אולם מתחילת השנה מובילה טויוטה את סך המכירות עם 29,159 (עליה של 3%), ומקדימה את יונדאי שמסרה 25,671 מכוניות (35.9%-), קיה עם 23,425 מסירות (24.5%-), סקודה עם 16,991 מסירות (27.3%) ו-BYD שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 15,778 מסירות (10.2%).

עוד מאוברדרייב >>>

החשמליות ממשיכות לשמור על נתח שוק גבוה שספק אם יצליחו לשחזר בשנה הבאה, עם 24.4% מסך מכירות שוק הרכב החדש בישראל ו-58,694 רכבים חשמליים שעלו לכביש בעשרת החודשים הראשונים של השנה. BYD ממשיכה להיות מותג הרכב החשמלי הנמכר בישראל עם 15,778 מסירות ועליה מרשימה של 10.2% למרות התחרות העזה, ומקדימה את MG שזינקה ב-27.4% היישר למקום השני עם 6,057 מסירות והקדימה את טסלה שצמחה ב-5.6% ל-5,898 מסירות, צ’רי שרשמה השנה כניסה ראשונה לעולם החשמליות עם דגם בודד ממנו הספיקה להעלות לכבישים כ-4,037 מכוניות (ולמרות שאיננה מספקת רכבים למבחן לעיתונאים…) וג’ילי שסוגרת את החמישיה הפותחת, וחוגגת בימים אלו שנתיים לשיווק בישראל ומצליחה למסור 3,933 מדגמי הגיאומטרי C.

צילומים: ששי כהן

אם מערבבים לתוך שוק היוקרה דגמים סיניים שונים ואת אלו של טסלה, אפשר לרשום שינויים משמעותיים. אם לוקחים בחשבון את מותגים אלו מגלים שטסלה מובילה את השוק עם 5,898 מסירות ומקדימה את מרצדס שמסרה 3,233 מכוניות, אקספנג וזיקר הסיניות בשנת השיווק הראשונה שלהן המספקות נתון מרשים של 3,021 ו-2,284 מסירות עד כה (בהתאמה) ומקדימות את BMW שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 2,263 מסירות. מותג אאודי שהוביל עד לא מזמן את שוק היוקרה, מסתפק רק במקום השישי עם 2,211 מסירות עד כה. נתונים נוספים שראויים לציון הם קדילאק שמתרסקת ב-83.1% ומוסרת רק 88 מכוניות לעומת 522 אשתקד ויגואר שכמעט ולא נמכרת בישראל ומסתפקת ב-12 מכוניות בלבד. זאת, במידה ומשליכים את מותגים המחשיבים את עצמם “כפרימיום” אל תוך רשימת מותגי היוקרה המסורתיים.

גם מותגי העל הספורטיביים והיוקרתיים רושמים השנה ירידות כואבות: פורשה מאבדת 39.7% מהמכירות ומסתפקת ב-146 מסירות, מזראטי מאבדת 37% ומסתפקת ב-34 מסירות, בנטלי מאבדת 59% מהמכירות עם 7 מסירות, פרארי צונחת ב-63% עם 7 מסירות בלבד ואסטון מרטין מאבדת 40% עם 3 מסירות בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר