השקה עולמית: סדרת הפרואייס של טויוטה

חטיבת המסחריות של טויוטה מעדכנת ומשלימה את היצע הדגמים שלה במקביל לאלו של קבוצת סטלנטיס. האתגר הגדול שלה יהיה לממש את המוניטין של החברה בדגמים שהיא כלל לא מייצרת<br />

כיצרן גלובלי הנמצא בשלישיה המובילה בתעשיית הרכב לטויוטה יש גישה משולבת. מצד אחד היא מציעה דגמים גלובליים חוצי יבשות שהם מותגים בפני עצמם כמו קורולה, היילקס וראב 4. מצד שני, היצע הדגמים העצום של החברה כולל גם דגמים ייעודים הנוצרים בהתאם לטעמם של הצרכנים בכל שוק, לעיתים גם בשיתוף פעולה עם יצרניות רכב אחרות.

עוד מאוברדרייב >>>

הגישה הזו משתקפת היטב כשמדובר בכלים המסחריים של החברה. ההיילקס המוזכר לעיל הוא מוצר גלובלי, אך עבור ארה”ב מייצרת טויוטה טנדרים ייעודיים ובמזרח אסייה מוצעים דגמי ואן הקולעים להעדפות הקהל. באירופה המצב קצת שונה, ולמרות ששיווקה בעבר את סדרת “האייס” עד שנות ה-2000 המוקדמות לא הצליחה טויוטה לספק מענה ראוי לאנשי העבודה האירופאים עד שנאלצה לנטוש את התחום זמנית.

זמנית כיוון שב-2016 חברה לקבוצת PSA, לימים סטלנטיס, והרחיבה עימה את שיתוף הפעולה מייצור מכוניות המיני (שהופסק מאז) לתחום המסחרי. כך נולדו להן טויוטה פרואייס (Proace)  המקביל לסיטרואן ג’אמפי וטויוטה פרואייס סיטי המקביל לסיטרואן ברלינגו. שתיהן הגיעו ארצה השנה ואפשרו ליבואנית טויוטה היכנס בהדרגה מחדש לשוק המסחריות הקלות והבינוניות בו לא הייתה פעילה תקופה ארוכה – מה שהצריך להקים מחדש חטיבה מסחרית גם בישראל על כל המשתמע מכך בפריסת סניפים ומרכזי שירות שיצטרכו ללמוד לטפל במכוניות שכלל לא תוכננו ונבנו על ידי טויוטה.

צילומים: יצרן

השנה במקביל לעדכון דגמי המסחריות של קבוצת סטלנטיס ניצלו טויוטה את ההזדמנות להעניק למסחריות האירופאיות שלה מעט טאץ’ אישי כדי להבדילן, עד כמה שניתן וללא עלויות כבדות, מאחיותיהן לפס הייצור ולבצע קשר עיצובי מסוים לשאר דגמי טויוטה. החזית בשני הדגמים חדשה לחלוטין ועשויה פלסטיקה גמיש, כשהיא וכוללת פגוש קדמי חדש וגדול המתבלט מעבר למכסה המנוע עם כונס אוויר גדול בצורת טרפז, חרטום נטול שבכה עם סמל טויוטה בקצהו ויחידות תאורה בעלות חתימת לד המזוהה עם דגמי החברה.

תא הנוסעים השתדרג וכולל מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך חדש גדול מבעבר בפריסה רוחבית, גלגל הגה ובורר הילוכים חדשים ולוח מחוונים דיגיטלי מלא, כשלצידם ישנה הבטחה לשיפור איכות החומרים והבידוד. גם מערך מערכות הבטיחות האקטיביות השתדרג וכולל מעתה (גם בדגמים המשווקים בישראל) מערכת זיהוי תמרורים ומהירות שתהיה חובה באירופה משנת 2026 ומערכת תאורת אור גבוה אדפטיבית, זאת לצד 4 כריות אוויר (6 בסיטי), בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב כבעבר ובקרת שיוט אדפטיבית (למעט בדגמי הסיטי).

שני דגמים המחודשים כבר הספיקו לנחות בישראל. במקרה של הסיטי מתמקד היבואן בגרסאות הנוסעים עם 5 או 7 מקומות ישיבה, כאשר הפרואייס יגיע נכון לעתה רק בגרסת מטען ללא חלונות. את הלקוחות ינסו בטויוטה ישראל למשוך באמצעות חבילת שירות מקיפה הכוללת שירותי דרך מסביבי לשעון, רכב חלופי ואפשרות להארכת אחריות בתשלום עד 5 שנים או 175 אלף ק”מ.

את דגמי הפרואייס והסיטי המחודשים פגשנו באירוע המסחריות האירופאי של טויוטה בהאג, אך כיוון שאלו כבר נחתו בארץ העדפנו להתמקד בבשורה העיקרית של לשנת 2025 והיא הצטרפותה לקטגוריית המסחריות הגדולות במשקל של 3.5 טון ומעלה עם הפרואייס מקס. הואריאציה שלהם לפיאט דוקאטו, פיג’ו בוקסר ושות’ שמיוצרת במפעל המסחריות של פיאט באיטליה.

בדומה לאחיות הצרפתיות/איטלקיות גם המקס תוצע במגוון נרחב שילובי מרכב סגור עם או בלי חלונות או בתצורת שלדה עם או בלי ארגז מטען מובנה ואפשרות לתא נהג יחיד או כפול. את המרכב הסגור יהיה ניתן לקבל בארבעה אורכים וגג בשלושה גבהים. ניתן יהיה לקבל את המקס עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר בשלוש רמות הספק: 120, 140 ו-180 כ”ס כאשר המנוע החלש יוצע רק עם תיבה ידנית ואילו בשני החזקים ישנה אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית. ישנה גם גרסה חשמלית מלאה עם טווח נסיעה מרבי של 370 ק”מ, אך זו לא מתוכננת להגיע ארצה כרגע, לפחות לא תחת סמל טויוטה.

לישראל צפויה טויוטה פרואייס מקס להגיע ברבעון השני של 2025 כאשר היבואן יתמקד בשלב ראשון בגרסאות הואן הסגור שיגיע בשתי תצורות מרכב עם גג גבוה (252 ס”מ) באורך רגיל של 541 ס”מ או ארוך של 599 ס”מ. שתי גרסאות המרכב תגענה עם מנוע 140 כ”ס כאשר זו הארוכה תציע אופציה גם למנוע 180 כ”ס כאשר לכולן תהיה תיבת הילוכים אוטומטית.

מגוון הגרסאות והתצורות הנרחב אילץ אותנו להתמקד ולדגום את הגרסאות המיועדות להגיע לישראל, כך שההתרשמות הייתה ממצה למדי. המקס, שתחת המותגים האחרים כבר מתגלגל על הכבישים אי אילו שנים התגלה, שוב ככלי מסחרי יעיל שמתמקד בנהג. תנוחת הנהיגה גבוהה וכיוון שההגה בעל הטיה אופקית מינימלית יחסית אין תחושה של נהיגה במשאית חלוקה. השילוב של החרטום הקצרצר והשמשה הקדמית העצומה יוצרים שדה ראיה משובח שמגובה במראות צד יעילות.

הצטרפו לערוץ ה-YouTube שלנו !

ישנם שלושה מצבי נהיגה לבחירת הנהג, כאשר הן בגרסת ה-140 כ”ס והן בגרסת ה-180 כ”ס המנוע מצליח להפגין גמישות מרשימה, הגם שהוא אינו שקט במיוחד. תיבת ההילוכים האוטומטית מכוונת להעברות הילוכים חלקות על חשבון תגובה מיידית, אך מיקום הבורר המשובח הופך את אפשרות התפעול הידני לנוחה. ההיגוי הפתיע לטובה. קליל מאד במהירויות עירוניות ועדין בעל תחושה סבירה ומשרת ביטחון במהירויות בין עירוניות. המתלים הקדמיים מתמודדים לא רע עם מפגעים עירוניים, כשמן הסתם המתלה האחורי המכויל לעמוד בעומס גבוה יותר העניק תחושה קופצנית מעט כיוון שרכבי ההדגמה לא היו עמוסים, מה שפחות הורגש בגרסת בסיס הגלגלים הארוך.

חטיבת המסחריות של טויוטה נכנסת באופן מדוד לשוק תחרותי מאד, שבו מעבר לאיכות ויכולות המוצר ישנה חשיבות גדולה גם למעטפת השירותית המגיעה איתו. היא לא תצליח לערער בזמן הקרוב את השליטה המוחלטת של סיטרואן בסגמנטים הקלים והבינוני, אבל המוניטין שמאחורי הסמל שבחזית אמור לעזור לה לבסס את עצמה עם הזמן כחלק משמעותי בסגמנטים המסחריים בהם היא בחרה להתמקד. כפי שהוכיחה ההתרשמות מהפרואייס מקס, יש לה מוצר בשל ויעיל עבור קהל היעד, בין אם מדובר בציי רכב או בעסקים פרטיים.

הכותב היה אורח חברת טויוטה

גם בפייסבוק >>>

טויוטה פרואייס מקס – תעודת זהות

מנוע: 2,184 סמ”ק, טורבו-דיזל

הספק: 140 כ”ס ב-3,500 סל”ד

מומנט: 38.6 קג”מ ב-1,400 עד 2,250 סל”ד

תמסורת: אוטומטית, 8 יחסי העברה. הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 345 או 403 ס”מ

משקל עצמי: 2,705 עד 2,165 ק”ג

מהירות מרבית: 156 קמ”ש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר