ליפמוטור B10 נחשף בפריז – עוד חשמלי עממי

יצרנית הרכב ליפמוטור מרחיבה את היצע הדגמים המיועדים לאירופה, וחושפת את ה-B10, רכב פנאי משפחתי שמיועד להתחרות בקטגוריה המבוקשת ביותר כיום בשוק הרכב

בדיוק שנה לאחר שרכשה סטלנטיס 21% מ’ליפמוטור’ הסינית, במהלך בו הפכה סטלנטיס למשווקת של דגמי החברה הסינית באירופה וגם אצלנו (ע”י חברת סמלת), מעלה החברה הילוך באסטרטגיית החדירה המאסיבית שלה לאירופה, וחשפה בסוף השבוע החולף את ליפמוטור B10, רכב פנאי משפחתי מקטגוריית ה-C-SUV הפורחת, אשר יתחרה בלהיטים כמו ג’ילי גיאומטרי C, צ’רי FX EV ו-BYD אטו 3. בכך מרחיבה היצרנית את היצע הדגמים שלה לאירופה לשלושה, עם הצטרפות הדגם החדש לדגמי ה-C10 שיושק בחודש הבא בארץ וה-T03, מכונית המיני החשמלית ששווקה בארץ בשנתיים האחרונות ע”י מטרו מוטור והיבוא הרשמי שלה עבר לחברת סמלת בעקבות השותפות של סטלנטיס במותג הסיני ואסטרטגיית היצרן לאחד את שיווק דגמי ליפמוטור באירופה תחת משווקי סטלנטיס.

עוד מ-wheel.co.il

ה-B10 הוא הרכב הראשון מבין חמישה דגמים שתציג החברה בשנה הקרובה בסדרה “B” של היצרן, המבטיחים כלי רכב חשמליים בעלי מחיר נגיש לשלל קטגוריות פופולריות. לצד עיצוב מודרני המקובל לקטגוריית רכבי הפנאי המגיעים אלינו מסין, לדגם מרכב באורך 4.5 מטר, כאשר שלל הנתונים הטכניים טרם פורסמו בשלב הנוכחי. גם במקרה הזה לא מדובר ברכב שיכנס למירוץ החימוש והביצועים של הדגמים החשמליים, ועיקרו לשמש כתחבורה יעילה וידידותית לסביבה, המלווה בביצועים נאים וטווח נסיעה מקובל לימינו.

עוד מאוברדרייב >>>

המפרט הטכני כולל הנעה קדמית ומנוע חשמלי המפיק 218 כ”ס, אשר יחד עם סוללת 70 קוט”ש צפוי לספק טווח נסיעה של מעל ל-400 ק”מ. בהמשך אמורים להצטרף גם דגמי בנזין ופלאג-אין למשפחת הדגם. תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו, אולם היצרן טוען לרמת אבזור נדיבה כמקובל לדגמים המגיעים מסין, לצד מרווח נדיב לנוסעים המתאפשר בין השאר בשל פיתוח הדגם על פלטפורמה ייעודית חשמלית (LEAP 3.5 architecture) וחבילת אבזור בטיחותי מתקדם שתוצע בדגם כסטנדרט.

תמונות: יצרן

בליפמוטור מתכננים הסתערות על השוק האירופאי עם שלל הדגמים החדשים, ובעזרת 200 משווקים שכבר גויסו ב-13 מדינות באירופה, מקווים להגיע ל-500 אולמות מכירה ברחבי האירופה עד סוף 2025. כדי להתמודד עם המכס הגבוה המוטל על דגמים המיובאים לאירופה מסין, החלה החברה לייצר את הליפמוטור T03 הקטנה במפעל סטלנטיס בפולין, כאשר דגמים נוספים של היצרן צפויים להגיע לייצור במפעלי החברה באירופה בהמשך. השיווק המחודש של דגמי ליפמוטור בישראל תחת חברת סמלת צפוי להתחיל במהלך החודש הבא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר