הסולידי: נהיגה ראשונה בסקודה קודיאק החדש (השקה עולמית)

סקודה לקחה את הבסיס המוצלח הקודיאק ושידרגה אותו משמעותית במקומות המתבקשים כשהיא מוכיחה שלא צריך גימיקים כדי לייצר קרוסאובר משפחתי עדכני

קצת מוזר להגיד זאת, אבל סקודה קודיאק החדש הוא רכב קצת שונה מהמקובל כיום. במבט ראשון קשה להבין זאת. מדובר הרי על קרוסאובר משפחתי גדול עם אופציה ל-7 מקומות ישיבה שיש לו סמל של סקודה בחזית. אותה סקודה ששמה לעצמה דגש על ערכים כמו שימושיות, סולידיות ותמורה, כשמאז הייטי המקורי לא ממש פרצה גבולות של מקוריות.

עוד מאוברדרייב >>>

אלא שהשוני של סקודה קודיאק החדש מגיע לאו דווקא בזכות עצמו, אלא בזכות התהליכים שעוברים על תעשיית הרכב. בזמן שרוב הקרוסאוברים המשפחתיים החדשים המגיעים לשוק לאחרונה הם חשמליים, הקודיאק החדש לא ממש בכיוון. הוא נותר נאמן למנועי בעירה פנימית, כולל מנועי דיזל רחמנא לצלן, המהווים 30% מסך המכירות של הדגם.

צילומים: יצרן/אופיר דואק , אוברדרייב

הסיבה היא שכחלק מהאסטרטגיה של קבוצת פולקסווגן ישנה הפרדה בין הפלטפורמות המיועדות לדגמים בעלי מנועי בעירה פנימית לבין אלו של הדגמים החשמליים. הבחירה לייצר את הדגמים החשמליים על בסיס פלטפורמה ייעודית נפרדת היא פתרון יקר, אבל הוא גם מבטיח לטענת אנשי סקודה פחות פשרות.

הצטרפו לערוץ ה-YouTube שלנו !

כדי לחסוך בעלויות, סקודה קודיאק החדש מתבסס על פלטפורמת MQB המודולארית כמו קודמו, אך לאחר שזו עברה עדכון מקיף ומתבקש. העדכון כולל את שורת השדרוגים המוכרת בשיפור הקשיחות, בידוד הרעשים והפחתת הרעידות לצד התאמה לדור האחרון של מערכות הבטיחות האקטיביות שכולל מעתה מכ”ם ומצלמות בעלי טווח ורדיוס זיהוי מוגדל, סיוע בפניה בצמתים ואפשרות לשליטה מרחוק בכניסה ויציאה מחניה.

חיצונית הקודיאק לא מביא איתו בשורה עיצובית. הפרופורציות נותרו דומות וכך גם בסיס הגלגלים (279 ס”מ) כשלאורך נוספו 6 ס”מ כשבזכותם וזכות תכנון יעיל יותר תא המטען גדל בכ-80 ליטרים נאים. החזית עבר העדכון וכעת מציגה שבכה גדולה יותר, יחידות תאורה ראשיות צרות יותר והאלמנט היחיד המוסיף קצת עניין הוא בחיפוי הקורה האחורית, בגוון כסוף או מושחר בהתאם לרמת הגימור.

אוברדרייב בפייסבוק

תא נוסעים עבר טיפול מעט יותר משמעותי. מסך בעל תצוגה משתנה כלוח מחוונים הוא בגדר חובה, ומסך המולטימדיה המרכזי השתדרג לגודל מרשים של 13 אינץ’ עם ממשק עדכני. אחרי הביקורות שספגה בעקבות הוויתור על מתגים פיזיים לתפעול מערכת בקרת האקלים עשו בסקודה “אחורה פנה” כשחזרו להשתמש בשלוש חוגות, כאשר אלו החיצוניות מסוגלות לשלוט לא רק על הטמפרטורה אלא גם על חימום המושבים ואילו החוגה המרכזית מאפשרת שליטה על מספר פונקציות בהתאמה אישית. הרבה יותר נגיש, שימושי ובטיחותי. בורר הילוכים הנמצא כעת מימין לגלגל ההגה, מה שמפנה מקום בקונסולה המרכזית, אך מצד שני דוחס את תפעול האורות והמגבים למנוף אחד. גם בקודיאק יש הבטחה לשימוש בחומרים ירוקים כמו למשל צמר ממוחזר לריפוד המושבים. מצד שני, יש גם שימוש נדיב מבעבר בדיפוני אלקנטרה או עור גם על גבי לוח המכשירים עצמו וכרגיל בסקודה ישנם שלל חללי אכסון ופטנטים שימושיים. מרחב הפנים נותר דומה לזה של הדור היוצא. זה אומר מספיק מקום בשורת המושבים השניה למבוגרים ממוצעים, ובשורה שלישית לילדים בשלבי ההתפתחות המוקדמים.

מנועי הבנזין המוגדשים והמוכרים בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר המשיכו גם לדור החדש עם תוספת של מערכת תגבור היברידית 48V, כאשר ההספקים נותרו זהים :150 ו-204 כ”ס בהתאמה. החידוש העיקרי, אותו לא פגשנו בהשקה, הוא בגרסה ההיברידית- נטענת שעושה מעתה שימוש במנוע 1.5 ליטר וזכתה לסוללה בקיבולת מוגדלת של 25.7 קוט”ש, האמורה להבטיח טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק”מ.

אנחנו נהגנו על גרסת ה-1.5 שתהיה מן הסתם הפופולרית במקומותינו. פעולת מערכת התגבור ההיברידי, האמורה לסייעה בתחילת נסיעה ולאפשר דימום מנוע לפרקי זמן קצרים במהלך שיוט, כמעט ולא מורגשת כשהיא נדרשת להיכנס לפעולה. עם זאת, גם לא מורגשת תוספת כוח של המנוע החשמלי והיא לא מצליחה לפצות על השהיית הטורבו הקלה כאשר דורשים להאיץ בחוזקה. לקודיאק לא חסר כוח בתנאים מתונים, אך אין תחושת זריזות או מחץ בתאוצות. בסופו של דבר, כמו באינספור דגמים, גם בקודיאק מדובר בשילוב מוצלח ויעיל.

אופי הפעולה הנעים של יחידת הנעה, וגם של תיבת ההילוכים שכמעט נטולת רעישות בהתחלת נסיעה, מגובה בשיפור משמעותי ברמת בידוד הרעשים. בעיקר רעשי כביש ורוח במהירויות שיוט גבוהות. דינאמית הקודיאק עושה את המוטל עליו ביעילות, כשהוא אוחז וצפוי גם כשמנסים להעמיס עליו, וההיגוי המדויק משרה ביטחון ובעל משקל נכון. רק אל תצפו להנאה כלשהי. בגרסה בעלת המתלים האדפטיביים מתקבלת במצב “ספורט” תחושה הדוקה ומפתיע לטובה על חשבון יכולת שיכוך הזעזועים.

קודיאק הפך לאחד מלהיטי המכירות של סקודה בשנים האחרונות, ובעקבות כך הצ’כים לא לקחו הימורים, השתדלו לשמור על הקיים ולשפר היכן שצריך. לקודיאק החדש מראה רענן יותר, תא נוסעים שמרגיש עשיר יותר והוא מתהדר בטכנולוגיה ובמערכות הבטיחות העדכניות הנדרשות. השיפור באיכות הנסיעה מורגש בעיקר בבידוד הרעשים ובתחושת הנינוחות שמעניק הקודיאק כרכב לשימוש משפחתי.

סקודה קודיאק החדש מגיע ומראה שבסיס מוצלח עם מספר עדכונים הכרחיים יספקו את המענה הראוי עבור רוב הלקוחות, בלי התחכמות או גימיקים מיותרים. דווקא זה עוזר לו להתבלט לטובה כשמסביב ישנם יותר מידי דגמים חשמליים עם הרבה יומרה שמפספסים את המהות של רכב משפחתי רב שימושי.

סקודה קודיאק 1.5 7 מושבים – תעודת זהות

מנוע: 1,498 סמ”ק, טורבו בנזין, תיבור היברידי 48V

הספק: 150 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד

מומנט: 25.4 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד

תמסורת: כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה. הנעה קדמית (אופציה לכפולה)

בסיס גלגלים: 279 ס”מ

משקל: 1,703 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.9 שניות

מהירות מרבית: 205 קמ”ש

צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.9 ק”מ לליטר

מחיר התחלתי (משוער): 200 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר