הכי קיצוני שיש: קאן אם מציגה את מאבריק R

 קאן אם לוקחת את הנוסחה המוצלחת של המאבריק X3 למקום קיצוני עוד יותר עם מאבריק R החדש שמגיע עם 240 כ"ס וחידושים טכנולוגים שטרם נראו בזירת רכבי השטח הספורטיביים

 לפני פחות מעשור חוללה קאן מהפכה ברכבי ה Side By Side-הקרביים כשהציגה את מאבריקX3  שלא היה דומה לשום דבר אחר שהסתובב בשטח. מאז הוצג ה-X3 הוא נחשב לדבר הכי קרוב לבאגי המותאם למרוצי באחה שאפשר לרכוש עם ניילונים באולם התצוגה. קאן אם שיפרה וחיזקה את ה-X3 באופן מתון שנה אחר שנה שנה, במקביל לכך שהיא קוצרת הצלחות במרוצי ראלי ובאחה, כולל בראלי הדקאר.  בשנתיים האחרונות הסתפקה בשינויים מינוריים למדי שגרמו לנו לתהות, האם הגענו לגבול האבולוציוני של הכלים הללו, שבואו נודה על האמת, כבר היום הם בעלי יכולות שגדולות על רוב המשתמשים.

עוד מאוברדרייב >>>

 אז זהו, שלא. בשבוע שעבר חשפה קאן אם את מאבריק R החדש שמרים את רף הקיצוניות בקטגוריה שהיא יצרה בעצמה. במבט ראשון נראה ה-R כמו מאבריק קצת יותר עדכני בעיצובו, אבל צלילה לתוך המפרט מגלה כלי חדש לחלוטין, בעל פרופורציות שונות מהמוכר לנו עד כה ועם כמה בשורות טכנולוגיות מרשימות.

זה מתחיל קודם כל בממד הרוחב העצום שעומד על 78 אינץ’ (כמעט 2 מטרים) לעומת 72 אינץ’ במאבריק X3 טורבו. בנוסף, בסיס הגלגלים צמח ל-274 ס”מ מה שאמור לתרום גם כן ליציבות משופרת משמעותית. הגידול המשמעותי במידות הוא תוצאה של שלדה חדשה ותכנון שונה לחלוטין של גאומטרית המתלים, שגם מספקים מהלך מוגדל של 63.5 ס”מ מלפנים ו-66 ס”מ מאחור, תוספת של 8 ו-6 ס”מ בהתאמה בהשוואה למאבריק X3 טורבו RR הקיצוני ביותר. מבנה המתלים הקדמיים גם הוא ייחודי, כשאל הזרועות התחתונות המקובלות מצטרפת זרוע צידית אנכית המעוגנת על ידי זרוע רוחבית נוספת המחוברת לחלקה העליון של  השלדה. מרווח הגחון צמח ב-2.5 ס”מ ועומד על 43 ס”מ. נתון מרשים בהתחשב בעובדה שקוטר הצמיגים של ה-R נותר 32 אינץ’ – עדין הגדול ביותר בנישה וקרוב לקוטר הצמיגים של טנדרי שטח קרביים כמו פורד ריינג’ר ראפטור.

צילומים: יצרן

המנוע של קאם אם מאבריק R נותר תלת צילינדרי בנפח 999 סמ”ק עם מגדש טורבו, אך שורת שיפורים במערכת היניקה, שני מזרקים לכל צילינדר ולחץ גדישה גבוה יותר הקפיצו את ההספק ל-240 כ”ס, תוספת של כ-40 כ”ס לעומת ה-X3 שיוכלו להתמודד בקלות עם תוספת המשקל. אלא שהבשורה הטכנולוגית של קאן אם מאבריק R היא בתחום התמסורת. תגידו שלום לוריאטור ולשריפת הרצועות, כי במאבריק R מותקנת תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים.

היעדר ואריאטור מבטיח אופי פעולה שונה לחלוטין ממה שמוכר לנו עד כה ברכבי שטח וטרקטורונים, מה שיצריך הסתגלות אבל גם אמור לשפר את חווית הנהיגה. בנוסף למצב הידני תיבת ההילוכים מציעה במצב האוטומטי שלושה מצבי פעולה השולטים גם על תגובת המצערת. במצב רגיל מתבצעות העברות הילוכים בטווח של 3,500-4,500 סל”ד, במצב ספורט מושכת תיבת ההילוכים את ההעברה עד ל-8,500 סל”ד וכך גם במצב ספורט פלוס שבו תגובת מצערת ומנוע חדה יותר. כמובן שלטובת נסיעה בשטח טכני ישנה תיבת העברה עם יחס העברה נמוך, וגם נעילות דיפרנציאל בעת הצורך.

מערכת המתלים כוללת כסטנדרט בולמי FOX פודיום 2.5 עם מערכת ה-Smart Shox המשנה את אופי השיכוך בהתאם לתנאי הדרך. בנוסף למתלים החדשים בעלי הגיאומטריה השונה מערכת הבלימה שודרגה אף היא וכוללת מלפנים דיסקים בקוטר 265 מ”מ עם קאליפרים בעלי שלוש בוכנות ומאחור דיסקים בקוטר 255 עם קאליפרים בעלי צמד בוכנות. חידוש נוסף נעשה בממשק המשתמש של הכלי, שכולל מעתה מסך מגע 10.25 להצגת מידע, משלב בתוכו מערכת מולטימדיה וניווט ומציע קישורית לטלפון הסלולרי.

קאן אם מאבריק R לא צפוי להיות כלי זול, אבל באופן מפתיע מחירו בארה”ב מתחיל ב-35,500 דולרים, כ-4,000 דולר יותר מאשר X3 טורבו RR הבכיר. בישראל צפוי ה-R לנחות כבר בתחילת החודש הבא ותהיו בטוחים שהמחיר הוא לא מה שיעמוד בדרכו להפוך לסמל הסטאטוס החדש של חובבי האדרנלין בשטח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר