השקה מקומית: ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר

יבואנית ק.ט.מ ערכה השקה מקומית למגוון דגמי האדוונצר המחודשים של החברה. דווקא הדגם "הבסיסי" באירוע, הסתיר בתוכו את ההפתעה הגדולה ביותר

ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר  החדש הוא בדיוק מה שהוא היה צריך להיות מההתחלה, עוד שקראו לו 790 בכלל. הגלגול הזה, מציע בדיוק את התמהיל הנכון הזה, בין הכביש לבין השטח, שקצת היה חסר בגלגולים הקודמים, הוא גם פותר חוסר שלמות ויזואלי ובכלל מרגיש נכון ומותיר רושם חיובי.

עוד מאוברדרייב >>>

על הנייר מדובר בשורת עדכונים שיש מי שיקראו לה קלילה. הדבר הראשון שבולט לעין הוא עיצוב מחודש שמלבד מראה רענן וצביעות חדשות מציג גם חזית שנראית כעת שלמה והומוגנית לעומת שלדת הפיירינג החשופה שהייתה כאן בעבר. אפשר למנות גם מושב חדש, לוח מחוונים 5 אינץ’ ואת הממשק העדכני. יותר מאלו יש כאן מתלים שכויילו מחדש וזה חשוב מאוד, ארחיב עוד בהמשך. גם דגם ה-R הקרבי קיבל מספר שינויים בנוסף לאלו שקיבל הדגם הסטנדרטי. בין השינויים נמנים מתלי WP XPLOR PDS בכיול חדש ואפשרות כיוונון מלאה, עיצוב עדכני בהשראת דגם ה-450 ראלי וצמיגי MITAS Enduro + Trial הם מעתה ציוד סטנדרטי. מחירו של ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר עומד על 95 אלף שקלים כאשר עבור דגם ה-R נדרשת תוספת של 10,000 שקלים.

דגם ה-R. צילומים: ניר עמוס

ההשקה המקומית כללה רכיבה על כל ליין האדוונצ’ר של ק.ט.מ שהתעדכן. אנחנו מתרכזים היום ב-890 הבסיסי כאמור. נתיב ההשקה כלל כבישים ושבילים ברמת אתגרית סבירה, כזו המותאמת היטב ליכולת של אופנוע כזה. מזג האוויר החם, הדרך רצה והמנוע המספק 105 כ”ס מרגיש מוכר למדי. האופי שלו מתאים מאוד לאופנוע מהסוג הזה – זה מנוע גמיש מחד שמציע גם יכולת נשימה טובה בסל”ד גבוה למי שאוהב למהר.

תנוחת הרכיבה טבעית מאוד עם כיפוף נוח מאוד לברכיים, עבורי הכידון הרגיש מעט נמוך ורחוק מדי בייחוד בעמידה. נקודה חיובית מאוד מגלה מיגון הרוח שהרגיש כאילו ביצע קפיצת מדרגת לעומת ה-890 היוצא. המושב עצמו התגלה כנוח למדי וה-890 הזה באמת מבקש מעט מאוד מהרוכב.

ובכלל זהו לא אופנוע קטן, אבל על הכביש הוא מרגיש נשלט וקליל למדי. גם בקצב גבוה, התחושה היא של כוון וסע עם התנהגות נטועה מאוד למרות חישוק ה-21 אינץ’ מלפנים. ההרגשה הזו, המוכרת היטב גם מה-890 הקודם, גרמה לי לתהות מה יהיה בשטח. הרי הדור הקודם הרגיש גם הוא מצוין בכביש, ופחות בשטח…

ובכן זה לא הסיפור כאן. השינויים שנעשו במתלים, הכיול שלהם, הופכים את ה-890 החדש לאופנוע טוב יותר בשטח. נקודה. הוא סופג יותר טוב, משדר הרבה יותר בטחון, בייחוד מהצמיג הקדמי ולא ממהר לאבד עשתונות. במקומות בהם הקודם היה גורם לרוכב להוריד קצב אחרי כמה חבטות לכידון, כאן המצב הפוך והתחושה גורמת לרוכב להמשיך ולדחוף.

עם האוכל בא התיאבון וגם עליות מסולעות קלות או שבילים צרים, נעים בקלות תחת גלגלי ה-890 הזה. כן זה הופך אותו גם לנעים יותר לרוכבים חדשים, עם מושב נמוך יחסית, מתלים משופרים ומנוע עגול – קל מאוד להתגלגל אתו גם סתם בקצב טיול או בקטעים צפופים ואיטיים יותר.

ה-890 מציע גם חבילת עזרי רכיבה מתקדמים לרבות גרסה עדכנית למערכת הבלימה לפנייה של בוש. יש גם מצבי רכיבה המאפשרים לרוכב להתאים את הכלי לצרכיו באותו הרגע. רוב המצבים (רחוב, גשם, שטח) ברורים ומוכרים ומצטרף כאן גם מצב ראלי, המאפשר לרוכב לשלוט במידת ההתערבות של בקרת המשיכה כל הזמן תוך כדי תנועה. המצב האחרון, התגלה כנוח במיוחד עם שליטה זריזה על רמת בקרת המשיכה והיכולת להתאים אותה על הדרך.

אפשר להבין מהנאמר כאן את השורה התחתונה. זו הייתה טעימה קטנה יחסית, אבל ברורה מאוד. השינויים שק.ט.מ הכניסה ב-890 אדוונצ’ר “הבסיסי” הופכים אותו לאופנוע שמצדיק את הכינוי ק.ט.מ אדוונצ’ר. לטעמי, עבור מרבית הרוכבים בתחום, הוא די מייתר את גרסת ה-R הבכירה ונותן חבילת הרפתקנית מלאה במחיר נמוך יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר