הדהירה המקומית של מותג BYD ממשיכה – בסנכרון מושלם עם הצמיחה הגלובלית של המותג. אחרי שרכב הפנאי החשמלי שלה הפך רכב הנמכר ביותר בישראל, נוחת כאן דגם חדש נוסף.
BYD דולפין הוא חלק ממשפחת ה-Ocean של BYD הכוללת גם את הסיגל העירונית ואת הסיל, משפחתית סדאן המתחרה בטסלה מודל 3 אשר תגיע לישראל לקראת סוף השנה. בניגוד לרוב המכוניות החשמליות הנמכרות בישראל (כולל אטו 3) שהן בתצורת הקרוסאובר, BYD דולפין היא מכונית האצ’בק קומפקטית עם אורך של 430 ס”מ ובסיס גלגלים של 270 ס”מ, המקבילה פחות או יותר במידותיה לפולקסווגן גולף ודומותיה (ומכוונת בכלל ל-ID.3 שטרם נמכרת בישראל באופן רשמי).קטגוריה זו מאד משמעותית באירופה אך בישראל היא עדין דלת מתחרים נכון לעתה, כך שהדגם העיקרי המתייצב מול הדולפין הוא MG4 שהגיע ארצה לפני כחודשיים.

כמו אטו 3 והסיל, גם BYD דולפין מתבססת על פלטפורמת 3.0 המודולארית של BYD, מה שאומר שהיא גם משתמשת בסוללת הבלייד הייחודית של היצרן. העיצוב חביב עם צללית האצ’בק סטנדרטית למדי, אבל לא פורץ דרך. נדמה שאת עיקר התעוזה שמרו מעצבי BYD לתא הנוסעים כמו גם לשילובי הצבעים, כולל אפשרות לקבל את המכונית בצבע ורוד מבפנים ומבחוץ.
לישראל מגיע הדולפין עם המנוע החזק בהיצע – מנוע חשמלי קדמי שבדומה לאטו 3 מספק 204 כ”ס ו-31.6 קג”מ. מכיוון שמדובר ברכב קל יותר נתוני הביצועים עדיפים במעט עם זינוק ל-100 ב-7 שניות. סוללת הבלייד היא בעלת קיבלת דומה של 60.4 קוט”ש ואמורה לספק טווח מוצהר של 427 ק”מ לפי תקן WLTP. לדולפין טעינה תלת פאזית עם תמיכה בקצב של עד 80 קילוואט בטעינת DC מהירה, מה שיאפשר להגיע ל-80% מהקיבולת בכחצי שעה. בנוסף ובאופן לא שגרתי, יש למכונית גם אפשרות V2L המאפשרת לסוללה לשמש כספקית כוח למכשירים חיצוניים.
BYD דולפין תשווק בישראל בשתי רמות גימור, כאשר לזו הבסיסית המכונה Comfort מוצמד תג מחיר של 142 אלף שקלים הקרוב לקומפקטיות בגודל דומה בעלות מנוע בנזין. המפרט כולל מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, כולל שמירה אקטיבית על נתיב ובלימת חירום גם בנסיעה לאחור, מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, ריפדי עור סינטטי וכמובן אי אפשר בלי מסך מולטימדיה 12.8 אינטש המסתובב על צירו כמו ביתר דגמי BYD. רמת גימור Design הבכירה תעניק תמורת תוספת של 6,000 שקלים גם צביעה דו-גוונית, גג שמש פנורמי קבוע עם כיסוי נגלל, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי ועוד.