בין שלל רכבי הקרוסאובר החשמליים שנחתו בישראל בשנתיים האחרונות נוצרה חלוקה די ברורה בגודל ובמחיר. הקרוסאוברים הקומפקטיים דוגמת BYD אטו 3 וג’ילי גיאומטרי C התמקמו בטווח המחירים של 170-180 אלף שקלים. מעליהם הקרוסאברים הגדולים יותר, תואמי טסלה מודל Y, כבר דרשו סכומים התחלתיים של 220 אלף בואכה רבע מיליון שקלים.
בחודשים האחרונים נרשמה תזוזת מחירים מטה, בניגוד למגמת ההתייקרות העקבית בשוק הרכב הישראלי. אקספנג ובתגובה מהירה טסלה הורידו את מחיר גרסאות הכניסה שלהן לאזור ה-200-210 אלף שקלים והשוק הגיב בהתאם. BYD התבוננה מהצד בסבלנות והנחיתה את התגובה שלה עם סיל U ששיווקה החל בשבועות האחרונים בישראל עם תג מחיר שמתחיל ב-190 אלף שקלים. רף חדש שהמתחרים יצטרכו להתרגל ולהתיישר כלפיו בקרוב.
למרות שמו, סיל U אינו מבוסס על הסיל בגרסת הסדאן. הפלטפורמה שונה ואחד הבדלים המשמעותיים הוא שהמנוע שוכן בחזית והוא מניע את זוג הגלגלים הקדמיים. ה-U מוצע בשתי גרסאות סוללה, כאשר כל גרסה זוכה לרמת גימור שונה. ברמת גימור ‘קומפורט’ מותקנת סוללה בקיבולת 71.8 קוט”ש המספקת טווח נסיעה מוצהר של 420 ק”מ על פי תקן WLTP. ברמת גימור ‘דיזיין’ ישנה סוללה בקיבולת 87 קוט”ש המספקת טווח נסיעה משודרג של 500 ק”מ.
שתי הגרסאות מונעות על ידי מנוע חשמלי זהה המפיק 218 כ”ס, כאשר הגרסה הבכירה כוללת תמורת תוספת של 20 אלף שקלים מסך מולטימדיה גדול יותר, תאורת אווירה משודרגת, חיישני גשם ומערכת שמע מבית אינפיניטי.
חזיתו של סיל U מזכירה את הקו העיצובי של רכב הסדאן שנושא את אותו השם, גם הוא מסדרת ה’אוקיינוס’ של BYD. החזית ‘נקיה’ למראה, מהצד בולטות קשתות גלגלים שחורות המשדרות מראה חסון, אך יחד עם זאת, החישוקים, למרות קוטרם הנדיב (“19), נראים באופן מפתיע קצת קטנים בפרופורציות.
הכניסה לתא הנוסעים של סיל U מגלה תנוחת נהיגה גבוהה. תא הנוסעים מעוצב באופן נקי יחסית והוא כולל מספר פקדים חיוניים שהותקנו בקונסולה המרכזית שבין המושבים. מסך המולטימדיה מסתובב על צירו ב-90 מעלות כמקובל ב-BYD, והוא מציג ממשק אינטואיטיבי ומהיר. איכות החומרים טובה והדשבורד והקונסולה המרכזית כוללים חומרים רכים עם תפירה המוסיפים לתחושת היוקרה.
באופן מפתיע קצת ברך ימין של נהגים גבוהים תחוש קרבה לקונסולה המרכזית המתרחבת. גג השמש כולל כיסוי חשמלי שאוטם כמעט לחלוטין את אור השמש, וזה מצוין בישראל. במפתיע, טעינה אלחוטית לטלפון מגיעה רק בגרסה הבכירה יותר. מעבר לכך, אין תלונות. מאחור מרווח הברכיים מצוין גם לנוסעים גבוהים שישבו מאחורי נהגים גבוהים. מרווח הראש טוב גם הוא, והרצפה השטוחה לחלוטין מאפשרת נוחות גם לרגלי הנוסע השלישי. תא המטען נפתח ונסגר באופן חשמלי והוא בעל נפח של 552 ליטר.
עם 218 כ”ס ממוצעים לקטגוריה BYD סילU לא נכנס למלחמות ההספקים בז’אנר החשמלי. הוא מסתפק ב-9.3 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש. בפועל, במצב הנהיגה הספורטיבי התחושה זריזה יחסית בעיקר הודות לזמן תגובה מהיר של הדוושה הימנית. בנסיעה מנהלתית בעיר השקט נשמר בתא הנוסעים ונוחות הנסיעה טובה יחסית, תוצאה של כיול על הצד הרך של הסקאלה. הרכות שתרמה לנוחות בעיר פחות מטיבה עם התחושות מאחורי ההגה, אך קולעת לטעם קהל היעד שמעוניין קודם כל בתחושת נינוחות.
לסיל U מספר מצבי נהיגה הנשלטים באמצעות כפתור ייעודי המותקן בקונסולה המרכזית, וזה מצויין, אך עבור כיול הבלימה הרגנרטיבית, שאינה כוללת נהיגה באמצעות דוושה אחת, תאלצו לנבור בתפריטים השונים במסך המולטימדיה. טווח הנסיעה במבחן הדרכים שלנו עמד על כ-350 ק”מ, וזאת מבלי לרחם יותר מידי על הדוושה הימנית. נהיגה רגועה יותר הייתה מספקת לנו כ-400 ק”מ ריאליים.
BYD מצליחה עם סיל U לקלוע לטעם של הלקוח הפוטנציאלי של קרוסאוברים חשמליים, כשהיא מספקת רכב פנאי חשמלי גדול ומרווח, עם טווח ראוי, מאובזר ובפחות מ-200 אלף שקלים. הוא אמנם פחות זריז ממה שהתרגלנו לקבל בעידן החשמלי ולא ירגש את הנהג, אבל זה ממש לא העיקר ברכב פנאי חשמלי. החבילה שסיל U מעניק תמורת קפיצת מחיר קטנה ביחס לדגמים חשמליים מסגמנט נמוך בהחלט יכולה להפוך אותו ללהיט הבא של BYD בשוק המקומי.
BYD סיל U “קומפורט” – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי
הספק: 218 כ”ס
מומנט: 31.6 קג”מ
תמסורת: ישירה, הנעה קדמית
בסיס גלגלים: 276.5 ס”מ
משקל: 2,020 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.3 שניות
מהירות מרבית: 175 קמ”ש
צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 19.9 קילוואט ל-100 ק”מ
מחיר: 190 אלף שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו