טויוטה קורולה המחודשת: מבחן דרכים

הדור הנוכחי של הקורולה, 12 במספר, זכה למתיחת פנים קלה שהתמקדה ביחידת ההנעה, במערכות הבטיחות ואיך לא: במסך המולטימדיה • יצאנו למבחן כדי לבדוק אם קסם ההצלחה נשאר

טויוטה קורולה סדאן החדשה // צילום: יובל לוי ,
טויוטה קורולה סדאן החדשה // צילום: יובל לוי

טויוטה קורולה נחשפה לעולם לראשונה בשנת 1966 ומאז הוצגו לא פחות מ-11 דורות של המכונית שזכתה בתואר המחייב "המכונית הנמכרת ביותר בעולם". עם השנים זכתה הקורולה להיות הסמן הימני בכל מה שקשור לאמינות, אך יחד עם מוניטין האמינות, הקורולה "זכתה" בשנים האחרונות למוניטין של מכונית פרקטית, שכל קשר בינה ובין הנאה מנהיגה הינו מקרי בהחלט.

זה כמובן לא הפריע למר ישראל ישראלי להכתיר את טויוטה קורולה למכונית הנמכרת ביותר בישראל בשלושת השנים האחרונות. כן, הקורולה ניצחה עד כה אפילו את רכבי הפנאי הנחשקים.

עולה חדשה-ישנה לישראל // צילום: יובל לוי,

בטויוטה יודעים טוב מאד שנוסחה מנצחת לא מחליפים, לכן במתיחת הפנים האחרונה שלה זכתה הקורולה לשינויים מינוריים בלבד. דווקא בתא המנוע לקורולה מתוחת הפנים יש מה לחדש. היא זכתה לתוספת של 18 כוחות סוס לעומת הגרסה היוצאת.

תא הנוסעים? כמיטב האופנה, מסך המולטימדיה צמח ולוח המחוונים הוחלף במסך דיגיטלי. מערכות בטיחות? ההיצע נותר פחות או יותר כפי שהיה, שהוא עשיר למדי, אך יכולות המערכות זכו לשדרוג בעיקר בזכות מצלמה קדמית משופרת.

תא הנוסעים שודרג. טויוטה קורולה סדאן החדשה // צילום: יובל לוי,

טויוטה קורולה החדשה מוצעת בישראל בגרסת סדאן בלבד (בעבר היו מוצעות גם גרסאות סטיישן והאצ'בק) בשלוש רמות גימור: Sun, Sense ו-Limited שמחירן 158,000, 160,000 ו-168,000 שקלים בהתאמה. למבחן זכינו לקבל את גרסת ה-Limited המאובזרת, שכוללת שלל תוספות שאינן מגיעות בגרסת הכניסה שעיקרן: גג שמש, פנסי ערפל קדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מסך מולטימדיה בגודל "10.5 לעומת "9, תאורת אווירה, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית), חישוקים קלים בקוטר "17 לעומת "16, התרעה על רכב בשטח מת והתראה על תנועה חוצה מאחור.

העיצוב השמרני נשאר

לקורולה סדאן, באופן לא מפתיע, יש עיצוב חיצוני של... קורולה סדאן. לעומת גרסת ההאצ'בק הנאה, שאינה משווקת יותר, גרסת הסדאן מציגה מראה נאה אך שמרני המזוהה עם הדגם כבר שנים ארוכות. תא הנוסעים של הקורולה מעוצב גם הוא באופן מאופק ואינו פורץ דרך, אך עם זאת, שילוב בין צבעים כהים ובהירים מייצר עניין מסוים.

איכות החומרים שמעל הברכיים טובה וכך גם איכות ההרכבה והגימור (פרט לחיבורים חדים בצידה של הקונסולה המרכזית ובחישור התחתון של גלגל ההגה). מושב הנהג נוח ,אך אינו מספק תמיכה מתכווננת לגב התחתון, משהו שהיינו מצפים למצוא ברכב ברמת המחיר הזו. מסך המולטימדיה, שבולט מעלה ומשאיר שדה ראיה צר יחסית בינו ובין המראה המרכזית, מציג מערכת משופרת לעומת הדגם היוצא, אך הממשק עדיין לא עומד בקנה אחד עם המערכות המתקדמות שמוצעות כיום בשוק. בקרת האקלים המפוצלת נוחה לשימוש ונשלטת על ידי פקדים נפרדים (ולא דרך המסך), ובאופן כללי הנדסת האנוש בקורולה טובה, פרט למחסור בכפתור עגול לכיוון עצמת השמע.

טויוטה קורולה סדאן החדשה, מבט מבפנים // צילום: יובל לוי,

הנוסעים במושב האחורי של הקורולה ייהנו ממרחב ברכיים טוב אך ממרחב ראש בעייתי במידה וגובהם עולה על 185 ס"מ. במסגרת האבזור המוצע, הם יוכלו למצוא פתחי מיזוג, משענת יד בגב המושב ושני שקעי טעינה. כמקובל ברכב סדאן, תא המטען מציע נפח ממוצע של 471 ליטר עם פתח הטענה צר יחסית וחלל אחסון עמוק.

שיפור בהאצה

בקורולה מותקן מנוע בנפח 1.8 ליטר שמספק, יחד עם סיוע המנוע החשמלי, 140 כ"ס בשילוב תיבת הילוכים רציפה. לקורולה אין רצועת כח רחבה במיוחד, אך התגבור ההיברידי בהחלט מספק את הסחורה בתאוצות בתוך העיר. אם סחורה של 9.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש מספקת אתכם כמובן (שיפור של למעלה משניה בהשוואה לדגם הקודם). במהירות בינעירונית הקורולה תשמיע קולות מאמץ כשמבקשים להאיץ בעליות ועקיפות אבל כאמור, תספק את הסחורה.

טויוטה קורולה סדאן החדשה // צילום: יובל לוי,

נוחות הנסיעה בקורולה טובה וכך גם בידוד הרעשים. ניכר שהקורולה "עושה את העבודה" בכל מה שקשור להגעה מנקודה A לנקודה B, אך מה לגבי הנאה מנהיגה בין שתי הנקודות? שם הקורולה אינה מככבת: תיבת ההילוכים הרציפה אינה מאפשרת שליטה על יחסי ההעברה, ההיזון החוזר מגלגל ההגה לא קיים והתנהגות הכביש צפויה ולא מלהיבה. במידה ובכל זאת תחליטו לדחוק את הקורולה לקצה, תגלו כי זוויות הגלגול אינן משרות בטחון רב מאחורי ההגה. צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על כ-14.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

תחרות קשה

הקורולה החדשה שומרת על המאפיינים של הדגם היוצא כמשפחתית יעילה, איכותית אך לא מרגשת ומציעה מספר שיפורים הכרחיים שמתרכזים בביצועים במערכת המולטימדיה ובתפקודן של מערכות הבטיחות. מנגד, היא גם מציגה מחיר חדש: 168,000 שקלים לגרסה הנבחנת (Limited). בגזרת המחיר הזו יש לקורולה לא מעט מתחרות נחשקות בתצורת מכונית פנאי, חלקן אף מציעות מערכת הנעה חשמלית שתספק חיסכון משמעותי בעלויות האחזקה. האם בתמחור כזה הקורולה תמשיך להיות מלכת המכירות בישראל? זה יהיה קשה מבעבר.

טויוטה קורולה היבריד Limited – תעודת זהות

מנוע: 1,798 סמ"ק, בנזין היברידי
הספק משולב : 140 כ"ס
מומנט: 14.5 + 18.9 קג"מ
תמסורת: אוטומטית רציפה, הנעה קדמית
בסיס גלגלים: 270 ס"מ
משקל: 1,355 ק"ג
מ-0 ל-100 קמ"ש: 9.3 שניות
מהירות מרבית: 180 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 21.7 ק"מ לליטר
מחיר: 168,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר