התנאים בהשקה לא ממש הרשימו את האאוטלנדר | צילום: יצרן

קאן השיקה את הדור השלישי של האאוטלנדר המצליח שלה. בבוץ

לאחר עשר שנים, קאן אם משיקה את הדור השלישי של האאוטלנדר בקטגוריית הביניים עם ארבעה דגמים ושלל גרסאות • זכינו להיות בין העיתונאים הראשונים בעולם שנחשפו לחיית העבודה והטיולים החדשה, ושרדנו את הבוץ והקור של החורף האירופי כדי להביא רשמים ראשונים

השקה עולמית: קאן אם אאוטלנדר

אי אפשר להגזים בחשיבות האאוטלנדר לחברה הקנדית. האאוטלנדר תמיד נחשב לאחד מטרקטורוני העבודה/טיולים המובילים בעולם ועוגן מכירות שלה. ואכן, כעת מדובר בדור חדש לחלוטין, החל מהפלטפורמה המבוססת על המאבריק X3 (המדהים כשלעצמו), המנוע, המתלים, העיצוב, החומרים וכל השאר. האאוטלנדר הוא טרקטורון עבודה וטיולים חדש לגמרי מלמעלה למטה ומקצה לקצה.

העיצוב מצליח להעניק חיטובים כלשהם בקצוות ומראה מפרגן לתצורת הריבוע של האאוטלנדר החדש, כולל כונסי אוויר שמשפרים את ההתנגדות לרוח וזווית גישה משופרת לתיקול מכשולים. גם מערכת פנסי הלד, כולל חתימת לד, מוסיפה קרביות למראה. בבסיס הכלי נמצא מנוע רוטקס בנפח 650 סמ"ק מקורר נוזל בעל צילינדר אחד המפיק 48 ו־58 כ"ס, בהתאמה.

תנאי הבוץ האירופיים היו שינוי מרענן, צילום: יצרן

השלדה עשויה סגסוגת פלדה ומציגה משקל קל ב־35% מהדור הקודם, ומהלך המתלים (חדשים אף הם, כמובן) גדל מלפנים ל־24.8 ס"מ (22.9 ס"מ בדור הקודם) ומאחור מ־22.8 ס"מ ל־26 ס"מ. עם צמיגי 14 אינץ' ומרווח הגחון ששופר, האאוטלנדר הוא המוביל בקטגוריה, עם 30 ס"מ מרשימים ויעילים מאוד, כפי שנוכחנו לגלות ברכיבת המבחן. הגיר חדש אף הוא, העברת ידית ההילוכים בין מצבי הנהיגה השונים מציגה שיפור משמעותי מהדגם הנוכחי, בעוד ההעברה בין ההנעות השונות מתבצעת באופן אלקטרוני באמצעות מתג תוך כדי נסיעה.

קאן אם אאוטלנדר, צילום: יצרן

מתחת לכלי נמצא מגן מגלשה (סקיד פלייט) מקצה לקצה השומר על מכלולי הכלי ומאפשר מעבר חלק מעל מכשולים קשים, בעוד עיצובו מאפשר גישה קלה ומהירה לתיקון ולתחזוקה. לאאוטלנדר החדש יכולת גרירה של 830 ק"ג ויכולת נשיאה של 55 ק"ג על המדף הקדמי ו־110 ק"ג באחורי, ויש גם כננת אינטגרלית מלפנים, כמו גם שלל אביזרים כאבזור סטנדרטי או כאופציה, כמו מחממי ידיות נהג. לכלי שלושה מצבי ניהול מנוע - עבודה, סטנדרט וספורט, הנעה 2X4 ו־4X4, מערכת בלימת מנוע משופרת, הגבלת מהירות לצורכי עבודה ושלל אפשרויות אבזור, כמו הכנה מיוחדת מלפנים לנשיאת רובה או כלי חפירה, מכל דלק רזרבי וארגזים מודולריים.

יוצאים לדרך

רכיבת המבחן וההיכרות היתה קצרה מאוד (ומדי) לטעמנו וכללה נסיעה במסלול מכשולים אכזרי שמיועד לבחינת עבירות של כלי רכב צבאיים. המסלול כלל מכל טוב האתגרים הטכניים, לרבות עליות וירידות בזוויות חדות (ומפחידות), רצפים של באמפים, שיפועי צד אכזריים ובריכות בוץ מאסיביות. לאחר כמה סיבובים, המארגנים שחררו קצת את ההגבלות הקשוחות ואפשרו לנו לאתגר את הכלי קצת יותר בחופשיות. במצב כזה, דבר ראשון מעבירים להנעה של 2X4 ומתחילים לכשכש בזנב בפניות מהירות, לעבור בין מצבי ניהול המנוע, לתקוף את העליות בנחישות ולבדוק את יכולת בלימת המנוע בירידות התלולות. ואחרי זה, כמובן, קצת משחקים בבוץ העמוק.

גדול ומאובזר אך קל מאוד לתפעול, צילום: יצרן

ההתרשמות הראשונית היא שהכלי נוסך ביטחון רב בכל מצב וזולל בקלות כל מכשול שניצב בדרכו. להזכירכם, מדובר בכלי המיועד לעבודה או לטיולים, והוורסטיליות שלו במעבר בין נסיעה איטית תחת עומס בשטח בוצי לבין טיסה נמוכה במצב ספורט מרשימה ביותר. מושב הנהג נוח מאוד, והנוסע מאחור זוכה למשענות ראש וגב. עוד על האוכף מורגשת עבודת מתלים מצוינת, שלא התרגשה מהמתקן הצבאי שלפניה. בכל הקשור להנדסת אנוש, גילינו שהתצוגה הדיגיטלית של לוח המחוונים ברורה ותפעול המתגים השונים אינטואיטיבי מאוד.

קאן אם משחררת דור חדש אחרי עשר שנים, כמעט נצח במושגים כאלה, בעיקר כשמדובר בכלי חשוב כל כך מבחינתם. התוצאה היא טרקטורון גדול ורב־יכולת, אבל קל לתפעול ולשליטה, כזה שמרגיש חזק וטוב. מדובר בקפיצת מדרגה בהשוואה לדור הקודם, וכנראה הוא ישמש אמת מידה לשאר הכלים בקטגוריה.

קאן אם אאוטלנדר 700 מקס
מנוע: 650 סמ"ק, 58 כ"ס
תיבת הילוכים: רציפה, הילוך כוח
הנעה: אחורית או כפולה
משקל עצמי: 340 ק"ג
כושר גרירה: 830 ק"ג
בסיס גלגלים: 134 ס"מ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...