פיאט סקודו בישראל: איך אומרים סיטרואן ג’מפי באיטלקית?

פיאט מתחילה לשווק בישראל את סקודו, מסחרית בגודל בינוני ואח חורג לסיטרואן ג'מפי המוכר. הדגם ישווק בגרסאות סגורות בלבד עם מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר ותיבה אוטומטית, במחיר הנמוך יותר מהאחות הצרפתית

חטיבת המסחריות של פיאט זוכה לתגבור חשוב עם התחלת שיווקו של פיאט סקודו, מסחרית בגודל בינוני שתוצע באולם התצוגה לצידו של הדוקאטו הגדול. יחד עם זאת, לא מדובר ברכב מסחרי חדש בארץ, משום שמדובר למעשה באח חורג וכמעט זהה לחלוטין לסיטרואן ג’מפי, למעט עיצוב מעט שונה בחזית ולוגו של פיאט על גלגל ההגה.

עוד מאוברדרייב >>>

בניגוד למתחרה מבית סיטרואן המשווקת בארץ בשלל גרסאות לבחירה, ואפילו בגרסה 100% חשמלית, בפיאט בחרו להשיק את הדגם בארץ רק בגרסת מנוע אחת ועם מרכב בגודל בינוני או ארוך לבחירה, שניהם בתצורה מסחרית ללא חלונות ומושבים אחוריים לנוסעים. הגרסה הקצרה באורך של 4.96 מטרים, והארוכה באורך של 5.31 מטרים, כאשר הרוחב של שתיהן 1.92 מטר והגובה 1.89 מטר או 1.93 מטר בהתאמה. נפח חלל המטען עומד על 5.3 קוב בגרסת הרגילה ו-6.1 קוב בגרסה הארוכה, ושתיהן מצוידות בשתי דלתות צד נגררות.

סקודו ישווק עם מנוע טורבו-דיזל 2.0 ליטרים המפיק 177 כ”ס ומומנט מרבי של 40.8 קג”מ, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש אורכת 9.6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 170 קמ”ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת לפי נתוני היצרן על 13.9 ק”מ לליטר בגרסה הבינונית ו-13.5 ק”מ לליטר בגרסה הארוכה. בהמשך השנה תצטרף גרסה חשמלית מלאה בעלת טווח חשמלי מלא של כ- 300 ק”מ.

צילום: יצרן

רשימת האבזור כולל מולטימדיה עם מסך מגע “7 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמה אחורית עם מבט פנורמי, בקרת שיוט ועוד, אך האבזור הבטיחותי מסתפק בצמד כריות אוויר ומערכת התראת התנגשות בהתקנה מקומית. סקודו ישווק בישראל עם 5 שנות אחריות יצרן או עד 250,000 ק”מ (המוקדם מבניהם, ללקוחות פרטיים) כל זאת לעומת המתחרים המציעים אחריות של  עד 3 שנים או 100,000 ק”מ. מחירו של פיאט סקודו נמוך יותר מהמתחרה מבית סיטרואן ויחל מ-249,990 שקל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר