אלפא רומיאו, מותג עם הרבה נשמה, מצאה עצמה עם שני דגמים בלבד בארסנל. משובחים ככל שיהיו הג’וליה והסטלביו, זה לא מספיק בעידן מרובה רכבי הפנאי הנוכחי. האלפא טונאלה, אם כן זה אחד הרכבים המשמעותיים וחשובים של המותג האיטלקי וחיוני להמשך חייו. כי מותג רוצה למכור, ומכוניות כמו טונאלה זה בדיוק מה שקהל מבקש.
הדגם שלפנינו הוא החלש ביותר בהיצע, דגמים חזקים יותר נמצאים ממש מעבר לפיה. יחידת ההנעה הזו מוגדרת כהיברידית קלה, שעוזרת לחסוך מעט בצריכת הדלק ובעיקר מעניקה לטונאלה את ציון דירוג הזיהום הנמוך שלו. זו האלפא ההיברידית הראשונה אי-פעם ובגרסה זו יחידת ההנעה כוללת מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, מוגדש טורבו, עם הספק של 130 כ”ס ו-24.5 קג”מ. הבאה בתור תהיה גרסה חזקה יותר של היחידה הזו עם הספק של 160 כ”ס ואף יחידה עם תגבור חשמלית משמעותי, 275 כ”ס והנעה כפולה בעתיד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 7 הילוכים, מצמד כפול, והחלק “ההיברידי קל” הוא מנוע חשמלי קטן, 48 וולט מובנה, עם הספק של 20 כ”ס ומומנט של 5.6 קג”מ.

העיצוב החיצוני הוא אלפא רומיאו מודרני, עיצוב יפה למדי, הכולל פנסי לד מעוצבים, חישוקים ספורטיביים למראה, בקוטר 18 אינץ′. המעצבים התאמצו מאד שנראה אלפא מול העיניים. זו לא אלפא קלאסית, אבל היא מהמשפחה, אלפא שמצטלמת טוב לאינסטגרם וטיקטוק, בעיקר בצבע הירוק המהמם שלה. מבפנים, יש תחושה ותזכורות ברור לזו שזו אלפא. הטיפוגרפיה בלוח השעונים בעל העיצוב הקלאסי, פתחי האוורור עם נגיעות כסופות מתכתיות, השיפטרים הענקיים מאחורי ההגה, בורר מצבי הנהיגה על ההגה, שמוכר לנו מהאלפא ג’וליה. איכות הגימור משתנה ככל שיורדים נמוך יותר אבל התוצאה בהחלט ייחודית.

במסגרת הנדסת האנוש של אלפא, יש כמה פינות ‘מעניינות’. נתקלנו במשטח טעינה שאי אפשר להניח עליו את הטלפון, כי הדרך אליו לא נוחה בכלל. מלבד זה, אין תלונות. חיינו בשלום עם מתגי הפסנתר הבולטים ששולטים על בקרת האקלים, וגם מערכת המולטימדיה החדשה הייתה מובנת מספיק ונוחה להפעלה. ושמחנו לראות שאלפא התקדמה מאד בפן הטכנולוגי, והעמידה מסך מגע צבעוני וגדול מספיק בפרונט, בגודל 10.25 אינץ’, ולוח שעונים מודרני, חד ואינפורמטיבי בגודל 12.3 אינץ’.

כשנוסעים בטונאלה מבינים מהר מאד שהכוח המופק כאן מספק ותו לא. גם תגובה מיידית יותר חסרה לנו. העברת בורר מצבי הנהיגה למצב “ספורט”, שיפר את התגובה של המנוע והתיבה על חשבון צריכת הדלק (11 ק”מ/ל’). ההגה כבר מזכיר יותר את אלפא. ההיגוי מתקשח במצב ספורט ובכלל כל החוויה משתפרת בבחירה במצב הזה. הטונאלה הזו, מרגישה קצת רכה מדי תחת עומס ואילו בנסיעה איטית היא לא משככת טוב מספיק כבישים עם שברים חדים. מעבר לזו, וכאמור יש כאן התגובות מדודות וטובות ועושה רושם שהשלדה הזו פשוט מבקשת מנוע חזק יותר ויכולה לו.

בשורה התחתונה אלפא טונאלה שמה את היצרנית האיטלקית בסגמנט הכי לוהט בתחום הרכב היום. בבסיסה היא יושבת על פלטפורמה שמקורה עוד בתאגיד FCA אבל השינויים וההתאמות הרבים שנעשו כאן, לגמרי גורמים למוצר הזה להרגיש אקטואלי. התלונה העיקרית מופנית בעיקר למנוע בגרסה זו – הוא פשוט לא מספיק אלפא.
מנוע 4 ציל’, טורבו, מיקרו-היברידי 1,469 סמ”ק הספק 130 כ”ס ב-5,250 סל”ד מומנט 24.5 קג”מ ב-1,500 סל”ד משקל 1,600 ק”ג 0-100 קמ”ש 9.6 שנ’ מהירות מרבית 200 קמ”ש מחיר 249,000 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו