נהיגה ראשונה: ריינג’-רובר דיזל 350 HSE

כבר שנים רבות נותן הריינג' רובר מענה לאלו שרוצים יוקרה ואיכות, וגם לכאלו שרוצים שידבוק בהם ניחוח הכסף הישן שהוא משדר. הדור החדש ממשיך להציע יכולת מרשימה עטופה באיכות ללא פשרות

אין הרבה דוגמאות בעולם הרכב למותג שאהוב כל-כך על סוגי לקוחות שונים. הריינג’ שבאופן מסורתי משרת את בית המלוכה הבריטי, הפך חביבם של מתעשרים חדשים. סמל מעמד, שאומץ על ידי אלו, כדורגלנים לדוגמה, אולי בתקווה להפוך לחלק ממועדון אקסלוסיבי ישן. בלי קשר לכל אלו, דור חדש לריינג’ רובר הוא סיבה למסיבה, אפילו שרכב מהבחן התייצב עם מנוע דיזל חסר זוהר.

עוד מאוברדרייב >>>

דורו החדש של הריינג’ רובר מציג מראה מרשים מאוד, כזה שבולט מאוד על כל רקע. רכב המבחן לבש צבע לבן חסר יומרות ועדיין, עם הממדים האדירים והעיצוב החדש, קשה להתעלם ממנו. עם שמירה על עיצוב קובייתי יחסית, זה נראה עדיין כמו ריינג’ רובר, אבל מזן חדש. יש כאן לא מעט טכנולוגיה כמובן, מהדור האחרון של מערכת מתלי האוויר ועד להיגוי האחורי וכמובן שתא הנוסעים משדר גם הוא על אותו תדר טכנולוגי.

מעבר למרווח הנדיב אפשר למצוא כאן גם מסכי מידע ושליטה גדולים, חומרי דיפון איכותיים, מערכת שמע יוצאת דופן ועוד. המסך המרכזי הגדול מושך את תשומת הלב וכמעט ואי אפשר להבחין בעבודת העיצוב של הדשבורד, ששולחת תזכורת לדגמים הקודמים. גם את משענת היד המסורתית, הצמודה למושב, קשה מאוד להרגיש כאן. בין המושבים האדירים למשענת היד הרחבה בין המושבים הקדמיים, עושה רושם שלזו אין מקום או צורך.

הכבישים המטולאים בחלק הזה של העולם, לא ממש מטרידים את מנוחתו של הריינג’ החדש. עם משקל עצמי מופרך, כריות מתלים גדולות וכל חומרי הבידוד המוכרים לאדם, הנסיעה לא רק נוחה מאוד, אלא גם חרישית להפליא. הציון כאן היה יכול להיות מושלם, אילו הוא לא היה מתגלגל על חישוקים בקוטר מוגזם של 21 אינץ’ עם צמיגים בחתך נמוך. זה בלי ספק אמור לקרוץ לבעלי ומבקרי מועדוני לילה אופנתיים.

בכל הקשור למנהגי כביש מציג הריינג’ התנהגות בוגרת וחסרת דרמות. בתנאים צפופים מתגלה המשקל הרב וזוויות הגלגול המכובדות והוא בהחלט מעדיף שיוט נינוח ומהיר ופחות תזזיתי. מנוע הדיזל המוכר מקבל כאן ציון טוב רק בגלל הבידוד שהופך אותו ללא מורגש. למרות שהביצועים טובים מאוד, מכונית כזו ראויה ליחידת הנעה מרשימה יותר.

וכמובן שאי-אפשר בלי טעימת שטח קצרה. הריינג’ מצויד בכל רפרטואר השטח העדכני של לנד-רובר וזה אומר מענה מקיף למדי לכל דרך לא סלולה. כמו באחרים גם כאן השליטה בנעילות היא על דעת המערכת עצמה ולא ניתנת לשליטה על ידי הנהג. אבל מה שמגביל אותנו באמת הוא המרכב יקר והצמיגים דלי החתך. אז דגמנו מעט שטח חולי – כזה שלא ייפגע חלילה בשום רכיב – וגם שבילים ברמת גיהוץ שונה. הריינג’ רובר יכול לכל אלו והרבה יותר אבל ספר אם מי מרוכשיו אכן יתנסה בתעלולים שכאלו.

המכונה הזו ממשיכה להציע את כל מה שהפך אותה לאייקונית. והיא עושה זאת עם אריזה חדשה ומלהיבה וגם עם אבולוציה טכנולוגית בכל מה שקשור לתפעול ונוחות. היא גם מראה קפיצת מחיר משמעותית מאוד, בארץ ובניכר. וכאן גם מגיע סימן השאלה היחיד – האם יכולת השטח של הריינג’ עדיין רלוונטית עבורך. אם כן, הוא כמעט חסר מתחרים. אם לא, יש לא מעט מכוניות פאר מרשימות בטווח המחיר שלו, שיציעו יתרונות ברורים על הכביש.

ריינג’ רובר 350 דיזל HSE

מנוע: 2,997 סמ”ק, מיקרו-היבריד

הספק: 350 כ”ס ב-4,000 סל”ד

מומנט: 71.4 קג”מ ב-1,500 סל”ד

בסיס גלגלים: 299 ס”מ

משקל: 2,430 ק”ג

צריכות דלק (מבחן): 8.4 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.1 שנ’

מהירות מירבית: 234 קמ”ש

מחיר: 1,299,000 שקלים

בעד: שילוב נדיר

נגד: משקל, דלק

שורה תחתונה: יחיד ומיוחד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...