ריינג’ רובר ולאר הוצג ב-2017, וגם לפני מתיחת הפנים הזו, נראה עדיין עדכני ורלוונטי. הקווים הארוכים והאלגנטיים שלו מייצרים הצהרת יוקרה ברורה ועכשווית גם לפני שעבר את השינויים שנזכיר כאן. בהיררכיה הוא ממוקם מתחת לריינג’ ספורט ואפשר בהחלט לקרוא לו גדול למדי. אורכו 4.80 מטר, גובהו 1.68 מטר ובסיס גלגלים הוא באורך של 2.87 מטר, כל אלו מכובדים בהחלט.
לכבוד 2023 הולאר זכה לעדכון על גבול מתיחת הפנים שכולל שינויים קלים יותר ופחות מסביבו ובתוכו. בכל הקשור למראה החיצוני הנגיעות קלות אך ברורות. יחידות התאורה החדשות צרות ועדינות יותר מחמיאות לקווים המקוריים של הרכב. אשכולות של תאורת LED עם יכולת אדפטיבית חוברים לגריל הקדמי החדש ולפגוש שקיבל רענון אף הוא. התוצאה מחמיאה כאמור לקווים המקורים, העדינים על הגבול הנשי של הולאר. כך שמבחינת המראה, הולאר עדיין מפוצץ באלגנטיות ובולט על הכביש מבלי להיראות מתלהם.

בתא הנוסעים השינויים מזכירים את אלו שעברו על הריינג’ ספורט ולאחרונה גם על האיווק. במקום שניי מסכים בקונסולה המרכזית נמצא כאן מסך מגע מרכזי יחיד. הוא נאה מאוד עם הזכוכית המעוקלת, הגודל נאה אף הוא (11.4 אינץ’) ומערכת המולטימדיה, מקושרת, עוזרת, מתעדכנת וכו’. המסך הזה מרכז גם את הפיקוד על תפעול רוב המערכות העיקריות – בכך מבטל את רוב הפקדים הפיזיים. הממשק ברור, מהיר למדי, אבל כדי להפעיל, פונקציות רגילות למדי, צריך לתפעל את המסך לגעת במקומות ממוקדים, לא תמיד הכי אינטואיטיבי או נוח. מצד שני יש כאן כעת יותר מקום לאחסון ולמטען אלחוטי. כמובן שכל התא עטוי בחומרים מרחיבי דעת ומלטפי אגו. ההרכבה עושה רושם איתן וכמו מקודם, זה מקום איכותי מאוד להעביר בו את הזמן. העיצוב הכמעט מינימליסטי מפנים, נראה ייחודי פחות, אבל זה הכיוון בו החברה החליטה לצעוד.
למפגש הראשון הזה התייצבה גרסת ה-P400e פלאג-אין היבריד. יחידת ההנעה המשולבת מספקת 404 כ”ס ו-65.1 קג”מ אלו עוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונה הילוכים. הדגם הזה מקבל ליטוש בכל הקישור לניהול המכלולים וגם סוללה גדולה מבעבר עם קיבולת 19.2 קוט”ש, המסוגלת לתמוך בטעינת DC של עד 50 קילוואט ואמורה לספק נהיגה חשמלית טהורה לטווח של עד 64 ק”מ במחזור ה-WLTP.

כניסה אל תא הנוסעים האמור והתחושה היא שאתה יושב גבוהה ומתצפת בקלות אל מה שנעשה סביב. המושב המתכוונן חשמלית נוח עם תמיכה מותאמת בנקודות החשובות. וזה הזמן לצאת לדרך ולראות מה הסיפור של מערכת ההנעה ההיברידית. התגובה הראשונית לדוושה מהירה מאוד, בחסות התגבור החשמלי. התאוצה עצמה זריזה והרכב הגדול צובר מהירות בצורה חלקה ונעימה מאוד. תיבת ההילוכים מבצעת גם היא באותו האופן מהר למדי ובעיקר חלק. ברגע שהרגל לוחצת והתיבה מסיימת להוריד כמה הילוכים שצריך הולאר מזנק בתאוצות ביניים מרשימות. זה אף פעם לא מרגיש לא יאה או בועט, ג’נלטמן אולי אף פעם לא ירוץ, אבל הולאר מראה שהוא בהחלט יכול להזדרז. מאוד. אפילו עם נתון משקל של מעל שני טון. הצד השני כאן הוא השקט, אבל לזה נגיע עוד מעט. בכל הקשור לצריכה וטווח חשמלי – הצלחנו להשלים כ-48 ק”מ על כוח החשמל כשצריכת הדלק הכללית בימי המבחן עמדה על 12.6 ק”מ/ל’. ק”מ מהירים ועמוסים, שלא התחשבו בחיסכון בסוללה.
אם נשים לרגע את מערכת ההנעה הזו בצד, נגלה שהולאר מציג מנהגי כביש משובחים. הדברים נאמרים לפני כל בהקשר של נוחות הנסיעה. למרות החישוקים הגדולים והצמיגים דלי הדופן נוחות הנסיעה כאן מצוינת. בתוך העיר על שברים מורכבים הולאר שומר על נינוחות. מחוץ לעיר, גם על כביש לא מושלם מבודדים המתלים את הנוסעים מהנעשה מתחת ובעיקר – התא מבודד מרעשי חוץ גם במהירות ברירת קנס. אפשר להעביר כאן קילומטרים רבים ומהירים בנוחות ברורה. התנהגות הכביש בוגרת מאוד ונסמכת על הצמיגים הגדולים והאוחזים. ישנה נטייה של הגוף תחת עומס אך זו לא משפיעה על הקו הנבחר. תגובות השלדה נכונות, ולמרות הממדים האלו, אפשר לדחוק בולאר למהר. כמובן שהוא יעדיף את הפניות הפתוחות והמהירות יותר, על כבישים איטיים פתלתלים. לדוושת הבלם תחושה מעט עצית, אך לא העוצמה טובה ולא הורגשה כל דעיכה.

מתחת לעיצוב המוזכר בפתיח מסתתר עדיין רכב נוח ונעים מאוד. גרסה זו מציעה טווח ריאלי של כ-50 ק”מ חשמליים נקיים מצד אחד ומצד שני שיוט מהיר ונינוח עם עקיפות מהירות ושאר מטעמים של יחידות הנעה חזקות. הולאר, תמיד נוח, תמיד שקט, עם סטייל ותחושת איכות שעוטפים את הנהג והנוסעים. מעבר לעידכונים, השינויים והשיפורים, זהו אותו רכב פנאי גדול ומיוחד. אותו רכב עם עיצוב נפלא, תחושות נהדרות בתא הנהג ומנהגי כביש משובחים.
ריינג’ רובר ולאר P400e – תעודת זהות
מנוע: 1,997 סמ”ק, טורבו בנזין. היברידי נטען
הספק משולב: 404 כ”ס
מומנט משולב: 65.1 קג”מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 יחסי העברה. הנעה כפולה
בסיס גלגלים: 287.5 ס”מ
משקל: 2,205 ק”ג
צריכת דלק (מבחן): 12.6 ק”מ/ל’
מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.4 שניות
מהירות מרבית: 209 קמ”ש
מחיר: 630 אלף שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו