לאחר שבתחילת השנה הגיע ארצה הדור החדש של ריינג’ רובר האולטרה יוקרתי, הצטרף אליו הבוקר (יום ב’) אחיו היותר אתלטי, המעט יותר צנוע ופחות יקר – ריינג’ רובר ספורט. הדור החדש של ריינג’ רובר ספורט הוצג בשנה שעברה כשהוא חולק גם הפעם את פלטפורמת האלומיניום עם הריינג’ רובר הבעיר. הספורט לעומתו מעט יותר קטן במידותיו ויותר דינאמי באופיו, אך מאמץ יחידות הנעה וטכנולוגיות דומות לאלו של האח הגדול.
העיצוב החדש הוא פרשנות מודרנית ומינימליסטית יותר על בסיס עיצוב הדור הקודם, כשהוא מתבלט כמו בזכות יחידות תאורה צרות ושבכה קדמית קטנה וסולידית יחסית למקובל כיום בתעשיית הרכב. תא הנוסעים חדש לחלוטין שומר על קו העיצוב הנקי, כאשר לוח המכשירים משלב בין מסך 13.5 אינטש המשמש כלוח מחוונים ומסך 13.1 המוצב בהטיה כמערכת מולטימדיה המתמזגת עם קו הקונסולה המרכזית הצפה.

בשלב ראשון ישולב ריינג’ רובר ספורט בישראל בארבעה גרסאות הנעה: שתי גרסאות טורבו דיזל עם תגבור היברידי קל (Mild Hybrid) בהספקים של 300 ו-350 כ”ס, ושתי גרסאות בנזין היברידיות נטענת (PHEV) בהספקים של 440 ו-510 כ”ס, להן סוללה המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 110 ק”מ.

לכל גרסאות ההנעה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, מערכת הנעה כפולה בחלוקת כוח משתנה ומתלי אוויר אדפטיביים המסוגלים להגביה את הרכב ולהשיג מרווח גחון של עד 28.1 ס”מ. לגרסת ה-PHEV הבכירה גם מערכת היגוי לגלגלים האחוריים.

גרסאות בנזין ובהם גרסת ה-V8 השרירית צפויות להצטרף למבחר במהלך השנה הבאה, כאשר גרסה חשמלית מלאה תוצג רק בשנת 2024. גרסאות הדיזל וה-PHEV הבסיסיות תגענה ברמת גימור Dynamic HSE כשמחירן הוא 758 ו-790 אלף ש”ח בהתאמה. הגרסאות החזקות יותר תגענה ברמת גימור משודרגת המכונה First Edition ומחירן הוא 857 אלף ש”ח לדגם הדיזל ו-936 אלף ש”ח לדגם ה-PHEV.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו