נהיגה ראשונה אאודי RS3

הדור האחרון של הקומפקטית הלוהטת של אאודי מבטיח להיות הטוב ביותר שהיה אי פעם. יצאנו לבדוק אם הוא גם מקיים

רצף ההצתה של חמשת הצילנדרים שפועמים בחזית לא סדיר ותמיד היה כזה. 1-2-4-5-3 הוא מנגן את הצליל הייחודי שלו. הוא עושה זאת מאז שנות ה-80′ ועד היום, בלי להפסיק. בעצם עם להפסיק, כי כנראה חמישיית הצילנדרים הזו, בחזיתה של אאודי RS3 היא אחרונה בשרשרת. העולם עובר לחשמל אתם יודעים. ואת מי מעניין בעידן הזה, שזהו מספר הציל’ וסדר ההצתה שהציבו את אאודי בשלושת המקומות הראשונים בראלי מונטה-קרלו ב-1984? לא הרבה אנשים.

עוד מאוברדרייב >>>

נתון בתוך כיסא הנהג המושלם של אאודי RS3 עם תנוחת נהיגה מדויקת, אין זמן להתעסק בהרהורים הללו. הכביש שלפניי זרוק בחוסר מעש באחת מפינות המדינה. הוא שומם כמו שהוא מלהיב. בטח כשטסים דרכו במכונה כזו. יש לנו כאן 2.5 ל’ מוגדשי טורבו המפיקים 400 כ”ס ו-50.8 קג”מ. סידור שמספיק להזניק אותה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שנ’ בדרך ל-290 קמ”ש קרובים מאי פעם.

אבל מהירות בקו ישר היא בהחלט איננה הסיפור כאן. החדשות המלהיבות ביותר נוגעות להנעת הקוואטרו. בהתאם למצב הנהיגה שנבחר, הקומפקטית הלוהטת הזו מעבירה, לראשונה אצל אאודי בסגמנט הזה, עד מאה אחוזים מהמומנט לסרן האחורי. הדיפרנציאל האחורי החדש תורם ליכולת הפנייה גם ניהול של המומנט הנמסר לגלגל החיצוני והפנימי. אפשר לציין כאן גם את הצמיגים הרחבים יותר מלפנים בכדי להבין שלאאודי נמאס להיות זאת שמצביעים עליהם ולוחשים “תת-היגוי”.

התוצאה ברורה כמו הזיעה הקרה ששוטפת את פני הנהג באותו כביש מוזכר. במהירות שהשתיקה יפה להן, ימנית הדוקה למדי מתקרבת. אודי RS3 מגיבה בהידוק מדוד של הישבן תחת הבלימה שנמשכת עד לשיא הפניה, וכאן אפשר גם לחזור מהר מאוד וחזק מאוד לדוושה הימנית. אין כאן הרחבת קו מהגלגלים הקדמיים, להיפך, האחוריים מהדקים, כאילו מנחשים את הקו ליציאה – מלאי עזוז בדרך לטרוף את הישורת הבאה. שם המנוע חוזר להתבטא, דוחף חזק ומרגש עד ל-7,000 סל”ד וחוזר חלילה.

 

אבל RS3 לא מחכה רק לפינות הסודיות האלו בכדי לחשוף בפני הנוהג בה את סודותיה. כבר בהנעה נוהם ומתעורר לסרק מלא משמעות. רגע אפשר להחליט לשמוע את קולו הצרוד של המנוע הזה במלוא הדרו ולחוש את הדחיפה הזו הראויה למכונית הנושאת את עיטורי הקרב האלו. וכמובן שהמכונית הזו יודעת גם לשחק אותה נחבאת אל הכלים ולבצע בצורה יעילה ומופתית משימות ארציות יותר. ארוזה היטב, מלאת אבזור ובטיחות, אפילו נוחה במידה. נסיעה ארוכה או סידור עירוני קצר הם עניין של מה בכך. והכל כמובן, עם אותה הרגשת בטחון ואיכות.

אין רעשים, רק עבודת מכניקה משובחת, אלקטרוניקה מהוקצת ויכולת על גבול הפסיכוטית המסתתרת תחת מעטה של שימושיות. הגרסה האחרונה של ה-RS3 היא המשובחת מכל השושלת. מכונית שמבינה לנפשו של הנוהג בה. מעטפת ראויה מאוד לתצורת המנוע האייקונית של אאודי.

מנוע 5 ציל’, טורבו, 2,480 סמ”ק הספק 400 כ”ס 5,600 סל”ד מומנט 51 קג”מ ב-2,250 סל”ד משקל 1,570 ק”ג 0-100 קמ”ש 3.8 שנ’ מהירות מרבית 290 קמ”ש מחיר 472,500 שקלים

בעד הכל בערך

נגד חצי מיליון שקלים

שורה תחתונה יהיה למה להתגעגע

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...