יעילות אווירודינמית תמיד מילאה תפקיד מפתח בהיסטוריה של אאודי. כעת עם חשיפת הדור החדש של ה-A6 רושמת אאודי עליית מדרגה נוספת בתחום, כאשר גרסת הספורטבק רושמת מקדם גרר של 0.21cd ומצליחה לשלב בין הופעה יפהפייה ליעילות אנרגטית מרשימה. אבל זה רק חלק קטן מהסיפור הגדול של אאודי A6 החדשה.
הדור השישי של אאודי A6 מחליף את הדור היוצא שהושק בעולם ב-2018, וישווק הפעם בסגמנט מכוניות הסאלון רק בגרסה חשמלית מלאה (e-tron), שם יחכו לו מתחרות ראויות כמו מרצדס EQE, ב.מ.וו i5 ואחרות. הדגם החדש יהיה גם הדגם החשמלי הראשון של אאודי שיוצע בשתי תצורות מרכב לבחירה: ספורטבק ואוואנט (סטיישן) שימושית. תצורת הסדאן הקלאסית שליוותה את מכונית הסאלון של אאודי עשרות שנים נזנחה.
לא מדובר בעוד אבולוציה עיצובית של הדור החמישי של הדגם, שהיה בעצמו אבולוציה של הדור הרביעי והשלישי. זהו עיצוב חדש לחלוטין המציע אמנם דמיון וקשר למשפחת ה-A6 המוכרת, אך לוקח אותה לעידן חדש אלגנטית למראה, עם המשך ישיר בלא מעט זוויות לדגם הקונספט שהוצג לפני מספר שנים בסין. ביחס לדור היוצא, אורך המכונית נותר זהה עם 494 ס”מ, אך מדובר במכונית רחבה (192 ס”מ) וגבוהה יותר (152 ס”מ) עם בסיס גלגלים שצמח הודות למעבר לפלטפורמת ה-PPE החדשה והייעודית של היצרן לדגמים חשמליים.
לצד מרכב העושה שימוש נרחב באלומיניום (דלתות, מכסה מנוע ומכסה תא מטען), העיצוב החדש של אאודי A6 איטרון כולל גם כמה התחכמויות, כמו השבכה הקדמית הרחבה והנמוכה שתוצע בצביעה החיצונית של הרכב ולא בכסוף או שחור שגרתיים, פנסי חזית צרים בטכנולוגיית מטריקס LED מתקדמת ותאורת יום הכוללת 8 סגנונות לבחירה אישית. בצידי הרכב יוצעו מגוון חישוקי גלגלים בקוטר 19 עד 21 אינץ’ לבחירה, ידיות פתיחת דלתות נסתרות מסוג מגע ואפילו אופציה למראות צד מסוג מצלמה הניתנות מעתה גם לקיפול חשמלי. הזנב כולל תאורת OLED מדור 2 הנמתחת לרוחב דלת תא המטען ואף כוללת לראשונה גם לוגו אחורי מואר.
בתא הנוסעים מציעה המכונית את שפת העיצוב החדשה של היצרן כשהמטרה של אאודי היא שכל לקוח שיעבור בין דגמי החברה ירגיש מייד בבית ולא יצטרך ללמוד כל פעם מחדש איך מתפעלים את הרכב. בהתאם לאופנת המסכים הנוכחית (והדי מיותרת יש לומר), גם אאודי A6 איטרון היא בעלת לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 11.9 אינץ’ הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה מרכזי 14.5 אינץ’ וכאופציה יוצעו גם מסך 10.9 אינץ’ לנוסע שליד הנהג ותצוגה עילית על השמשה הקדמית.
כאמור, אאודי A6 החדשה עברה להנעה חשמלית והיא תוצע במספר תצורות הנעה. גרסת הכניסה היא בעלת הנעה אחורית, לראשונה במכונית הסאלון של אאודי, ומנוע חשמלי בודד המפיק 360 כ”ס מאפשר תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.4 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ”ש. יחד עם סוללת 83 קוט”ש מבטיח היצרן טווח נסיעה של 610 ק”מ בתקן ה-WLTP. לצידו תוצע המכונית גם בגרסת “לונג ריינג’” עם סוללת 100 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 750 ק”מ.
עבור חובבי הביצועים תוצע ה-S6 איטרון (גם במרכב סטיישן-אוואנט) בעלת הנעה כפולה הנוצרת מחיבור של צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 543 כ”ס בשימוש במצב “Boost”. התאוצה ל-100 קמ”ש מתקצרת כאן משמעותית ל-3.9 שניות, כשהמהירות המרבית הוגבלה ל-240 קמ”ש וטווח הנסיעה עומד על 640-670 ק”מ בהתאם לגודל הסוללה. אל אלו מצטרפים תמיכה בטכנולוגיית טעינה 800V ואפשרות לטעינת DC מהירה עד 270 קילוואט, כשלפחות בתאוריה עתידה להעניק טווח של 310 ק”מ ב-10 דקות בלבד. נכון לעתה לא יכולנו להתרשם מהביצועים והיכולות של ה-A6 בפועל כיוון שנכחנו בחשיפה הסטאטית, אך ההתרשמות הזו בוא תבוא בקרוב.
אאודי A6 הייתה בעבר אחת ממכוניות הסאלון היוקרתיות הפופולריות ביותר על כבישי ישראל, אך בעשור האחרונות עם המעבר החד של הלקוחות לעבר דגמי הפנאי היוקרתיים, מכירות הדגם, יחד עם מכירות הקטגוריה כולה, פחתו משמעותית. עם המעבר להנעה חשמלית, עשויה אאודי A6 איטרון לחזור למרכז הבמה. שיווק הדגם באירופה יחל כבר בחודש ספטמבר הקרוב, כאשר לארץ צפויה אאודי A6 איטרון החדשה להגיע במהלך 2025.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו