ארצות הברית מתמודדת עם (סוג של) מגפה מטרידה במיוחד בימים אלו, כזו שמלחיצה את מכורי הג'אנק פוד לא מפחות משהלחיצה הקורונה. השנה האחרונה, על שלל השלכותיה בתחום המסעדנות והעלייה בביקוש למזון מהיר במשלוחים, הביאה למחסור חמור בקטשופ. מחסור שהגיע לרמה של שוק שחור, מתווכים שמעלים מחירים וכמובן, עלייה גדולה במחירים.
עיקר המחסור נובע מכך שמסעדות רבות הפכו בתקופת הקורונה לסניפי משלוחים, כך שחולקו המון שקיות קטשופ קטנות והביקוש אליהן הולך וגובר. במקביל, הורה המרכז לבקרת מחלות, הCDC, על איסור שימוש בבקבוקי קטשופ גדולים במסעדות, בשל החשש שהנגיף יעבור כך בין משתמשים שונים. כך שלמעשה נוצרה תלות בשקיות הקטנות והחד פעמיות של הקטשופ, שפשוט אזלו.
כיאה לאומה המקדשת כבר עשורים רבים את הג'אנק פוד, הקטשופ הוא מרכיב בלתי נפרד מהמטבח האמריקני, הן במסעדות והן בבתים הפרטיים. בכל שנה נמכרים מאות טונות של מטבל העגבניות לבתים ולמסעדות, כאשר בשנה האחרונה, על פי דיווחים בכלי התקשורת האמריקניים, הצריכה עלתה ב15%.
בהיינץ, שליטי הקטשופ הבלתי מעורערים בארה"ב, מודים כי לא היו מוכנים לזינוק כל כך קיצוני בביקוש. כעת, באיחור מה, הודיעו שם כי הם פותחים כבר החודש שני קווי יצור נוספים שיעלו את כמות הקטשופ המיוצרת ביותר מ25% מדי שנה, כאשר בנוסף יבצעו גיוס מאסיבי של עובדים לקווי היצור הקיימים ובמקביל, על מנת לבזבז פחות קטשופ, עמלים שם על מתקן ייעודי למסעדות שיביא להפסקת השימוש בשקיות הקטנות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו