חברת דואר ישראל הרחיבה לפני כחודשיים את שירות זימון תור מראש לעשרות סניפי דואר. כחלק מהמהלך, שנועד לקצר את זמני השירות, ההגעה לסניפים רבים ברחבי הארץ מוצעת בהזמנת תור מראש, באמצעות אתר החברה, באפליקציה בנייד או בשיחה טלפונית למוקד 171. צרכנים שאינם מודעים למהלך זה ומגיעים לסניפים, אינם יכולים לקבל שירות, אלא אם כן הם נרשמים באתר.
י' מתל אביב סיפרה ל"ישראל היום": "הגעתי היום לסניף הדואר ברחוב הירקון בתל אביב על מנת לאסוף את החבילה שלי. כאשר הגעתי לסניף, נאמר לי שזה סניף שמאפשר קבלת שירות רק בתיאום תור. ניתן להזמין תור באפליקציה ואכן הזמנתי, אבל התור שהיה פנוי הוא כעבור שעה. מיהרתי לעבודה ולכן לא חיכיתי שעה".
"למרות שהסניף היה ריק, הנציגה לא הסכימה לקבל אותי. אחרי נכנס אדם מבוגר, שלא ידע והוא לא הסתדר עם האפליקציה. וגם לו היא לא נתנה שירות. הטענה הייתה שיכולים להגיע לפניי אנשים שהזמינו לשעות האלה. מילא אני, אבל עבור אנשים מבוגרים זו עוגמת נפש. זה מתסכל. אני לא מבינה מדוע בדואר ישראל לא מציינים את הפרט הזה על ההזמנה לאיסוף החבילה. המינימום שצריך לכתוב זה שצריך להזמין תור".
יש לציין כי בין הערים בהן נדרשת הזמנת תור מראש לפני ההגעה נמנות: טבריה, כרמיאל, קצרין, נצרת, נהריה, קרית ים, נשר, חדרה, עפולה, אור עקיבא, קרית אונו, כפר סבא, נתניה, מעלה אדומים, אשדוד, קרית גת, דימונה וסניפים נבחרים בירושלים, תל אביב, באר שבע, חולון, חיפה, פתח תקווה וראשון לציון. מדובר בסניפים מסוימים בערים אלה.
מהלך זה הוא המשך למסגרת הפיילוט שבוצע בחודשים נובמבר ודצמבר, בו השתתפו תשע יחידות שונות ברחבי הארץ, המייצגות את כלל החברה הישראלית - במרכז, בפריפריה, במגזר הערבי והחרדי.
לפי נתוני דואר ישראל, לקוחות שהזמינו תור מראש המתינו בממוצע כשש דקות. בחודש דצמבר שורתו 2.5 מיליון לקוחות בסניפי הדואר, מתוכם כ-375 אלף הזמינו תור מראש עם כ-15% מכלל המגיעים. לשם השוואה, בחודש ספטמבר שורתו כשני מיליון לקוחות בסניפים, מתוכם הזמינו תור רק כ-200 אלף לקוחות, עם כ-10% מכלל המגיעים.
המטרה: צמצום זמני ההמתנה בסניפים
מדואר ישראל נמסר: "בחודשים האחרונים החלה חברת דואר ישראל במהלך מהפכני, שמטרתו צמצום זמני ההמתנה בסניפים והגברת שביעות הרצון בשירות הלקוחות. זאת בדומה לבנקים, קופות חולים, משרדי ממשלה ועוד.
"מהלך זה נועד לווסת את העומסים ולהיערך נכון יותר להגעת הלקוחות. כיום יש להזמין תור מראש בכ-150 סניפים מתוך כ-600 סניפים, כאשר בחודש פברואר למעלה מ-40% מהלקוחות הזמינו תור מראש, לעומת כ-10% בספטמבר האחרון וזמן ההמתנה הממוצע התקצר ב-50% ועמד על כ 6 דקות".
בדואר מציינים, כי מהלך זה פורסם בהרחבה בתקשורת, ובכניסה ליחידות הדואר ישנם דיילים לסיוע והסברה של התהליך.
ניתן להזמין תור במוקד הטלפוני 171, באתר החברה ובאפליקציה בנייד.