יושבי הראש והמנכ"לים של שופרסל ודיסקונט // צילום: סיון פרג' // יושבי הראש והמנכ"לים של שופרסל ודיסקונט

דיסקונט ושופרסל יחזיקו ב"פייבוקס" במשותף

אפליקציית התשלומים של דיסקונט תקבל גישה ל-2 מיליון לקוחות רשת המזון הגדולה בארץ • התחרות בתחום לא תשאיר את "ביט" של הפועלים בודדה בצמרת

מנכ"ל קבוצת דיסקונט, אורי לוין, ומנכ"ל שופרסל, יצחק אברכהן, הודיעו אתמול על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, שבמסגרתו PayBox תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל, שיחזיקו בחברה המשותפת 50.1% ו-49.9% בהתאמה.

דיסקונט קנה את הזיכיון להשתמש באפליקציית התשלומים בנייד, פייבוקס, ב-2017, אחרי שהפועלים השיק שנה קודם לכן את "ביט" ובסמוך להשקת pay של לאומי (פפר פיי). הבנקים הגדולים השיקו את אפליקציות התשלומים כחלק מהאפשרויות הטכנולוגיות החדשות שבנק ישראל אפשר, בפיגור של ממש אחרי מדינות אחרות בעולם.

תקן EMV לתשלומים נכנס לשימוש באירופה כבר לפני שנים, ואף שישראל היא מעצמה עולמית בטכנולוגיות תשלומים ובפינטק בכלל, רק לאחרונה התקן נכנס לשימוש בארץ. לכן אף ששיעור החדירה של טלפונים חכמים לארץ, כמו גם שעונים חכמים, הוא בין הגבוהים בעולם, הרי שבאחת האפשרויות השימושיות ביותר שהם מציעים לא יכולנו להשתמש - אפליקציות התשלומים.

לשוק התחרותי הזה עומדת להצטרף בקרוב הענקית אפל, עם אפליקציית התשלומים שלה - אפל פיי, ודי ברור שאחריה נראה פה גם את גוגל פיי וסמסונג פיי. אלא שהאתגר הבא בתחום, גם הוא יהיה של הרגולטור ולא של הטכנולוגיה: לחייב את כל הגורמים לשתף פעולה בארנק הפתוח.

בבנק הפועלים טוענים כבר שנים שהם בעד ארנק פתוח, וכלל לא חשבו על האפשרות להשיק אפליקציה לבעלי החשבונות שלהם בלבד. זה הרי מנוגד לרעיון.

ואכן, למרבית המשתמשים ב"ביט" אין חשבון בבנק הפועלים, והם משתמשים באפליקציה באמצעות כרטיסי האשראי השונים שלהם, שמבצעים את הסליקה – פעולה שהבנק לא עוסק בה כלל במסגרת זו.

אלא שבמעבר ל"ארנק" - ביצוע רכישות בהצמדת הטלפון, או השעון, למכשיר בנקודת המכירה - לא כולם מסכימים לקבל את אמצעי התשלום של המתחרים שלהם. זו הסיבה ש"ביט" הכריזה על הנפקת "ביטכארד" – מעין כרטיס אשראי חוץ בנקאי, שיעקוף את הסרבנים לקבלת תשלום בנגיעה באמצעות "ביט". גורמים בבנק הפועלים אמרו ל"ישראל היום" כי הבנק ישמח לחזור בו מכוונתו להנפיק את הכרטיס, שאת הסליקה בו נבחרה לבצע חברת כאל, אם כל הגורמים יסכימו, או יחויבו, לשתף פעולה עם כל גורם מורשה בתחום.

בינתיים, כאמור, דיסקונט מרחיב את התחרות בתחום עם שיתוף הפעולה עם שופרסל, רצפת המכירה הגדולה ביותר בארץ בעלת 2 מיליון לקוחות. לדיסקונט יש כ-1.5 מיליון לקוחות בפייבוקס והוא מקבל כעת הרשאה להכיל את חברי מועדון האשראי של שופרסל ובכך להתרחב באופן משמעותי.

יצחק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר אתמול עם ההשקה: "אנו באים היום עם בשורה דרמטית וחדשנית לציבור הצרכנים בישראל, שיוכל ליהנות משילוב בין עולם ההטבות בתחום הצרכני-קמעונאי, לפעילות פיננסית שוטפת של ארנק תשלומים ופעילויות בנקאיות אחרות שירוכזו כולן במקום אחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...