ממשבר להצלחה

ראיון עם סער ברעם - מומחה לשיווק דיגיטלי ומיתוג מקוון. מרצה במכללת רופין ובפורומים מקצועיים.

FREEPIK

איך מרימים את העסק בתקופה הנוכחית?


לא מעט עסקים נפגעו בשנה האחרונה בשל חוסר היכולת לתקשורת ישירה עם הלקוחות. העסקים שנפגעו במיוחד, היו העסקים שהתקשו במעבר לפלטפורמות דיגיטליות והגברת הנוכחות ברשת. גמישות זה שם המשחק.


יותר עסקים הבינו את הכוח של קידום בפייסבוק ושיווק רשתי, ולעשות דף עסקי בפייסבוק לא מספיק היום. התחרות עלתה, וכך גם המקצועיות הנדרשת במגרש המשחקים הזה.


כוח הקנייה של השוק המקומי לא השתנה בצורה משמעותית, אבל היכולת למשוך את הלקוחות הרלוונטים לעסק הפכה יותר קריטית.


בנוסף יש עסקים שצריכים חבל הצלה מכיוון שיש היום לא מעט גורמים שמנצלים את המרחב הווירטואלי על-מנת לפגוע, ועלינו להתמודד גם עם מקרים כאלו.


לדוגמה, קליניקה מוכרת שהשתמשה בשירותינו וחודש לפני הסגר הראשון הוכפשה על ידי ערוצי מיינסטרים. חיש-מהר בנינו לה יישות אלטרנטיבית שתעזור לה לסגור לקוחות ולחזור לשגרה. לצערנו, ההכפשות הללו הן נפוצות בימינו.


ומה עושים עכשיו, יש לך טיפים של אלופים?


כמו בכל משבר, יש כאן הזדמנויות שאפשר לנצל. מי שיקח ראשון את ההזדמנויות, יקבל מרחב תמרון להגדלה משמעותית של העסק ושל מספר הלקוחות הפוטנציאלים.


  •         מגבלה גיאוגרפית – הרבה פחות משמעותית. העסק יכול להיחשף לקהל לקוחות רחב. אפילו לקוחות פוטנציאליים שבעבר לא היו מגיעים דרך הרשת, הפכו יותר חשופים כתוצאה מהצורך הכפוי בסביבה ווירטואלית במהלך תקופת הקורונה.
  •         פייסבוק – ללכת מהקטן לגדול. יש אפשרות בפייסבוק להגיע לאוסף החדשות (פיד) של אנשים בעלות מינימלית, לפעמים שקלים בודדים ל-1,000 אנשים. זה יכול להגדיל את המודעות לעסק כבר מהשבועות הראשונים.
  •         גוגל לעסק שלי – אם אין לך, זה יח”צ איכותי לכל דבר ועניין. חובה לעדכן אותו פעם בחודש ולהזין המון חוות דעת חיוביות.

האם כל אחד יכול לקדם את העסק שלו לבד?


בהחלט. בעמוד היוטיוב שלי, יש אינספור סרטונים המסבירים כיצד לעשות זאת עם מעל 900 משתמשים רשומים. גם בדף הפייסבוק שלי  אני דואג לטיפים שבועיים שיעזרו לחדד ולדייק את המסר שאנחנו מעבירים ולהביא עוד ועוד לקוחות.


איך מתחילים?


לרוב האנשים יותר קל שיש מי שמלווה אותם. בין אם הם מתחילים לחשוב על הגברת החשיפה או מרגישים תקועים, ולכן פונים אלינו. העבודה כאן חייבת בשיתוף פעולה מלא, אבל אני גאה להגיד ש-94% מהעסקים הפונים אלינו חווים פריחה ועלייה בכמות הלידים שאנחנו מייצרים.


לרוב אני מגלה שהדחיפה שאנחנו נותנים לבעל העסק היא יותר מאשר עלייה במכירות או חשיפה ללקוחות חדשים, אלא שינוי גישה כולל שמקדם את העסק בכל הרמות.


מה בדיוק תהליך הליווי כולל?


כבר בשיחה ראשונית אנחנו יכולים לזהות את הצרכים של העסק, ומכאן מרכיבים מעטפת תמיכה כוללת שתביא לידים רלוונטים. נבנה אסטרטגיה לקידום בפייסבוק, קידום אורגני וקידום בגוגל. שלושת המפתחות לניצחון. לאחר מכן ליווי צמוד והכוונה לכל אורך הדרך. מה שפעם היה עושה משרד פרסום גדול, היום בעל העסק יכול לעשות בעזרת מקלדת מהבית, ודחיפה קטנה מאיתנו.


איך יוצרים קשר?  לשיחת ייעוץ הקליקו 


 


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר