ההפך מאנסקי: סוד הקסם של רותי ברודו

היא לא חמה, לא אינטימית, לא אימהית ולא דואגת להיראות מעולה באמצע הביס, אז למה אנחנו כל כך אוהבים אותה? • תתפלאו, המתכון להכנת רותי ברודו פשוט • כן ירבו

מהו סוד הקסם שלה? רותי ברודו, צילום: אפרת אשל

איך מכינים רותי ברודו? חודש שלם עבר עד שפיצחתי את המתכון המדויק שהפך את רותי ברודו למאמי הלאומית, וכעת הגיע הזמן לחשוף אותו. מכיוון שמדובר בסוד כמוס, זה גורם לי להרגיש כמו איליין בניס כשהיא חושפת את המתכונים של ה"סופ נאצי", אז שימו לב: המצרכים זמינים לכל דורש, חומרי הגלם פשוטים למדי, ותהליך הבישול כלל לא יומרני. גם אתם יכולים להכין רותי ברודו בעצמכם, רק תקפידו לא לשפוך יותר מדי מלח.

האזינו: פודקאסט "המטבח המנצח"

"MKR המטבח המנצח" נמצאת עדיין בשלב מוקדם של העונה, אך האהדה הציבורית כלפי שופטת הריאליטי חצתה גבולות ומגזרים. הטלוויזיה אוהבת דמויות עוצמתיות שמספקות השראה לצופים, וברודו היא אחת כזו.

היא מייצגת את דמות האישה המודרנית החדשה. כן, מה לעשות שאי אפשר להתעלם מכך שרותי ברודו אישה, ולכן נוכחותה חריגה בתוך ז'אנר תוכניות הנשלט באופן מוחלט על ידי שפים גברים. חיים כהן, אייל שני, אסף גרניט, מושיק רוט, ישראל אהרוני, יונתן רושפלד ואחרים הוכתרו על ידי הטלוויזיה לשפים שהם עילויים בתחומם, ואז נעזרו בה כדי לנפח עוד יותר את מעמדם בעולם הקולינריה. נשים בשלניות צצו לרוב במחוזות הקונדיטוריה והמתוקים, כי אולי הסוכר מאפשר לישראלים לבלוע את קרין גורן על המסך.

מעניק לה שותפות שווה ונדירה על המסך. חיים כהן וברודו // צילום: אור דנון
מעניק לה שותפות שווה ונדירה על המסך. חיים כהן וברודו // צילום: אור דנון

זאת התפיסה הרווחת כאן. בזמן ששפים עם כרס, קרחת וקעקועים נשאבו לעולם הזוהר שסיפקו תוכניות הבישול, תנאי הסף מהנשים אחרים. הן נדרשות להביא למסך תכונות שונות. נגיד, לספק חום נשי על הסט, לייצר אינטימיות, לפלרטט, לחייך המון, להביא גלאם מתובל בתחכום ובידע בינלאומי, וכמובן להיראות מעולה באמצע הביס. בקיצור, להיות מיכל אנסקי.

ברודו סיפרה בחודש שעבר לרפי רשף כי נרתעה מהחשיפה מחשש שלא תעבור מסך. "אני נראית לא מעודנת מספיק, קצת לסבית", הגדירה את עצמה. והיא באמת ההפך המוחלט מאנסקי היפהפייה עם הרגליים הארוכות וההורים המפורסמים, שמזכירה בובת ראווה של פמיניזם ממודל מיושן. ברודו, לעומתה, מעניקה תקווה אמיתית לנשים אמיתיות בעולם הקולינרי הפטריארכלי שמשתקף מהמסך.

אישה חזקה ואותנטית. ברודו // צילום מסך
אישה חזקה ואותנטית. ברודו // צילום מסך

שיער קצר משוח לאחור, משקפיים גדולים ועבים, בגדים שחורים. בלי שמלות חושפניות, אבל עם מתיחת פנים. ברודו משדרת קבלה בנוגע למראה חיצוני, מבליטה חוסר ביטחון עצמי, אך בו בזמן דוהרת קדימה. קלילה ורגישה הרבה יותר מאשר בעונה הראשונה. האם זאת השפעת הניצחון על הסרטן, שאובחן אצלה בזמן צילומי העונה הקודמת? תוהים הצופים.

אבל ברודו שברה תקרת זכוכית טלוויזיונית לא רק בגלל חיצוניות. לשונה הגבוהה עוברת כפשוטה ועממית, היא דוד דביר של שופטי האוכל. ברודו לא מוותרת על האמת שלה, ומכיוון שרואים שהיא לא יודעת לשחק מול מצלמות אנחנו מאמינים לכל מילה שיוצאת לה מהפה. כי בעולם שבו כולם משתדלים יותר מדי, האותנטיות הזאת משחקת תפקיד.

"אני רותי מנתניה", היא מזכירה לנו שהיא בסך הכל אחת מהשכונה שפרצה והצליחה. תוסיפו גם את החיבור עם חיים כהן, עוד מאמי לאומי, שמעניק לה שותפות שווה ונדירה על המסך. הוא מכבד אותה, מעריץ ומרים לה, והצופים מפנימים.

האזינו: חידושים לשיריו של מאיר אריאל

ויש משהו משמעותי נוסף. בישראל אוהבים להבליט אצל הדמויות הנשיות הסמכותיות את התכונות האימהיות שלהן. הן דואגות, מחבקות, מאכילות, מתרגשות וכד'. תחשבו על כל שופטות תחרויות השירה למיניהן, ממירי מסיקה ועד שרית חדד. אבל לברודו אין ילדים, והיא מדגישה זאת שוב ושוב. זה הופך אותה לאישה מזן שונה, והראשונה בפריים-טיים הישראלי.

"MKR המטבח המנצח", קשת, 21:30

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר