להישאר מחוברים תמיד

כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי, חלה גם ירידה בתפקוד של מערכת השמיעה. מתברר שאפשר לשפר את איכות החיים – כך תעשו זאת נכון

צילום: freepik // מתברר שאפשר לשפר את איכות החיים

תקופה לא פשוטה עברה עלינו בחודשים האחרונים: כולנו חווינו סגר, בידוד וריחוק חברתי, עם כל הקשיים הכרוכים בכך. אוכלוסייה רחבה בתוכנו חוותה בנוסף קשיים לא מבוטלים בתקשורת. לא, אין מדובר באיכות קו האינטרנט הביתי או הטלפון הסלולרי, אלא בקושי תקשורתי יום-יומי הנובע מירידה בשמיעה ומקשה על התקשורת והתפקוד השוטף.

קושי זה התעצם באופן משמעותי כאשר הזום נכנס לחיינו, ונאלצנו לתקשר עם היקרים לנו באמצעים אלקטרוניים או מעבר לדלת סגורה, נותני השירות עוטים מסיכות המכסות את הפה ומקשות על קריאת הדיבור, בנוסף יש צורך בשמירת מרחק בין אדם לאדם. מגבלות הריחוק החברתי יצרו מעמסה נוספת על אנשים שיש להם ירידה בשמיעה, גם אם הירידה היא קלה, ויותר אנשים עם ירידה בשמיעה, אשר נמנעו עד כה מלחפש פתרונות, הבינו במהלך התקופה האחרונה את הצורך ואת החשיבות שבשיקום שמיעתי.

כידוע, כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי, חלה גם ירידה בתפקוד של מערכת השמיעה. בנוסף לכך, חשיפה לרעש בעוצמה מזיקה, עישון, מחלות רקע שונות, תרופות מסוימות - כל אלה ועוד עלולים גם הם לגרום לירידה בשמיעה, ולה השלכות רבות. אנשים עם ירידה בשמיעה מתקשים לעקוב אחר שיחה מרובת משתתפים או אחר הנאמר בהרצאה או הצגה למשל, ומעדיפים להימנע מהן, והתוצאה יכולה להיות בדידות והימנעות מסיטואציות אלה. מחקרים אף מצאו קשר בין ירידה

אבחון וטיפול

האבחון מתחיל בבדיקת רופא א.א.ג, שבסופה יפנה את המטופל לבדיקת שמיעה. עם תוצאות הבדיקות הללו ניתן להתחיל בתהליך של שיקום השמיעה. מכוני השמיעה של מדטכניקה אורתופון, החברה היחידה שזכתה במכרזי כל 4 קופות החולים ומשרד הבריאות, מורשים ומפוקחים ע"י משרד הבריאות ובעזרתם של יותר מ-120 קלינאי התקשורת המנוסים, המתמחים בשיקום שמיעה, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות. סל הבריאות והביטוחים המשלימים בקופות החולים מאפשרים לכל אחת ואחד להיעזר במכשירי השמיעה ובאביזרי העזר המתקדמים ביותר, ולא לוותר על תקשורת שוטפת עם הסביבה ועל איכות החיים.

טכנולוגיות מתקדמות

בהתברר הצורך במכשירי שמיעה, עומדים לרשות מטופלי החברה מכשירי השמיעה המתקדמים ביותר. מורן גפני, קלינאית תקשורת בכירה ומנהלת אזורית של מכוני שמיעה במדטכניקה אורתופון, מספרת כי עם השנים רואים ירידה במפלס המבוכה, וגם מי שבעבר נמנע משימוש במכשירי שמיעה מפני שהיו גדולים ומסורבלים, מרגיש היום הרבה יותר נוח להשתמש בהם. מבחינה ויזואלית, קיימים מכשירים קטנטנים אשר כמעט אינם נראים לעין, וגם מכשירי השמיעה המורכבים מאחורי האוזן עדינים הרבה יותר מבעבר, אלגנטיים ומזכירים גאדג'טים אלקטרוניים עכשוויים אחרים.

עוד מוסיפה מורן, כי מכשירי השמיעה המתקדמים מבית SIEMENS SIGNIA, אותם משווקת בארץ מדטכניקה אורתופון, הם בעלי טכנולוגיות מתקדמות מאוד המאפשרים למשתמש לחוות שמיעה מיטבית וטבעית ככל שניתן, לדוגמה:

™OVP: טכנולוגיה המאפשרת למשתמש לשמוע את קולו באופן טבעי ולא מעוות, ומקלה על ההסתגלות והשימוש השוטף במכשירי שמיעה.

אפליקציה בקליק: שליטה קלה במכשירי השמיעה והתאמתם למצבי תקשורת שונים באמצעות אפליקציה המותקנת במכשיר הסלולרי, כגון חיבור ישיר למקורות שמע שונים, מחשב (לצורך שיחת זום, למשל), טלוויזיה, האזנה למוזיקה (גם בהופעות חיות), שיחה מרובת משתתפים ובסביבה רועשת, ואפשרויות רבות נוספות.

חיבור לסלולר: חיבור BT ישיר באיכות מיטבית דרך שני מכשירי השמיעה בו זמנית מבלי להצמיד את הטלפון לאוזן.

Spatial Configurator: מאפשרת שליטה בטווח הקליטה של מכשירי השמיעה והכיווניות שלהם, מאפשרת לכוון את המיקרופונים אל הדובר ולשמוע אותו בבירור גם בסביבה רועשת.

Remote Mic: הטלפון הסלולרי משמש כמיקרופון אלחוטי מרוחק, משדר את השיחה ישירות למכשירי השמיעה ללא מאמץ שמיעתי.

מכשירי שמיעה נטענים: ללא צורך בהחלפת סוללות, לחלקם אף מטען הניתן לנשיאה בכיס.

מדטכניקה אורתופון, שנוסדה לפני כ-40 שנה על ידי ד”ר מוטי בכר, רופא אא”ג בכיר, מובילה זה עשרות שנים את תחום שיקום השמיעה בארץ. ד”ר בכר מספר כי החברה היא חלק מקבוצת amplifon הבינלאומית, רשת מכוני השמיעה הגדולה בעולם, אשר הוקמה במילאנו ב-1950 ובעלת 11,000 מכוני שמיעה ברחבי העולם, שבה פועלים אלפי מומחים לשיקום שמיעה, הדואגים יום יום כי אנשים עם ירידה בשמיעה ברחבי העולם יישארו תמיד מחוברים.

גם בתקופת הסגר ובשיאה של תקופת החירום, כל מכוני השמיעה של החברה ברחבי הארץ פעלו ונתנו את שירותי שיקום השמיעה הכל כך חיוניים לרבבות המטופלים.  בימים אלה, אומרת גפני, הרגשנו היטב את חשיבות המקצוע והשירות אותו אנו מעניקים למטופלינו בימי חירום כבימי שגרה. עובדי החברה התגייסו למען המטופלים, מדגיש ד"ר בכר, ולזקוקים לכך אף הגיעו ונתנו שירות עד פתח הבית, תוך שמירה קפדנית על הנחיות משרד הבריאות. מכוני השמיעה שלנו היו הראשונים להתארגן עם מחיצות ומסכות פנים שקופות כדי לאפשר תקשורת שוטפת ונוחה לכל אחד, ולהיות תמיד זמינים לשירות מטופלינו.

אם גם אתם חווים ירידה בשמיעה, או קושי תקשורתי הקשור בשמיעה, אל תחכו ופנו עוד היום לקבלת ייעוץ מצוות קלינאי התקשורת המוביל של מדטכניקה אורתופון. לפרטים וייעוץ, מדטכניקה אורתופון 9989*, www.medor.co.il

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר