המותג השבועי: בגדי הים של ZOHARA

דנה רפפורט הפכה את הגרביונים המשעממים לאקקסורי עם אמירה • בשנים האחרונות היא הוסיפה לעסק גם בגדי ים • בדקנו איך היא צלחה את משבר הקורונה

המותג: ZOHARA

הלוקיישן: דיזנגוף 255 תל אביב

אתר: Zoharatights.co.il

הבעלים: דנה רפפורט

צילום: דור שרון
צילום: דור שרון

אחד מהתחומים ששמרו במשך שנים על שמרנות בתחום העיצובי הוא תחום הגרביונים אבל אז הגיעה דנה רפפורט עם המותג שהראה שגם גרביונים יכולים להיות טרנדיים ויכולים להשתלב בכל מלתחה.

רפפורט מספרת, "את המותג הקמתי לפני עשור. הרעיון היה לקחת פריט משעמם ולהפוך אותו לאקקסורי עם אמירה. השוק אז נשלט ברובו בגרביונים עם מגוון צבעים בסיסי. מאז ועד היום פיתחנו ליין שלנו לילדות ויש מבחר רחב בתחום הלבשת הרגליים". לדבריה, "יש הרבה מותגי גרביונים מדהימים אבל הם נשארו בבייסיק ואנחנו מתמחים בעיצובים. אנחנו החברה היחידה שמשתמשת בטכניקה של הדפסה בגרביונים.

רפפורט נכנסה לתחום נוסף, בגדי ים. על כך היא מספרת, "לפני שלוש שנים השקנו בגדי ים לנשים בכל המידות עם תמיכה ומחטבים. השתמשנו בגזרות משנות ה-70 והכנסנו לזה טכנולוגיות של בדים ותמיכות פנימיות. מחיר החזיות הוא 259 - 299 שקלים,  תחתונים: 189 - 209 שקלים ובגדי ים   469-519 שקלים".

כיצד השפיע עליכם משבר הקורונה?

"עשינו שינויים לפני המשבר. סגרנו את החנות השנייה שלנו שהייתה בגינדי וצמצמנו בעובדים. החלטנו לסגור את החנות מאחר שעיקר ההתרכזות שלנו בשנים האחרונות זה באינטרנט. החנויות היו סגורות, אך באונליין הייתה עלייה של עשרות אחוזים. כמובן שהיתה ירידה באופן כללי של עשרות אחוזים כי אנחנו גם סיטונאים".

הייצור של הגרביונים הוא בסין ובאיטליה והבגדי ים שלנו מיוצרים בטורקיה. הייתה לנו פגיעה בייצור בסין, אך אנחנו מקווים להשיק את הקולקציה בזמן. בתחילת המשבר ניסינו לחשוב מה לעשות, ושקלנו להעביר את הייצור לאיטליה ואז זה התחיל שם, אך בינתיים כולם חזרו לפעילות".

צילום: דור שרון
צילום: דור שרון

בגדי הים במחירים לא זולים, המששבר יפגע במותגים היוקרתיים יותר?

"אני חושבת שזה יהיה ההיפך, אנשים יעריכו את מה שהם רוכשים, יקנו פחות ויותר איכותי. יחד עם זאת, השוק לפני זעזוע. אני מקווה שכולם יצליחו לעבור את זה בשלום. כמובן שלרשתות הגדולות יש סיכוי יותר גבוה לשרוד כי יש להן יותר יכולות כלכליות ומגובשות. כל חברה תצטרך לעשות את השינוי שלה, ומי שלא יעשה שינוי ימצא את עצמו בבעיה".

יש לך חלומות להתפתח בחו"ל?

"היו לנו תכניות לעשות את זה בדיגיטל בחורף הבא בארה"ב, אבל החלטנו לדחות את זה בהתאם למתרחש ונחזור בפלטפורמה אחרת. יש לנו אתר אמריקני, אבל יש לנו רצון לעשות את זה בצורה יותר רצינית".

דנה רפופורט // צילום: נורית צור
דנה רפופורט // צילום: נורית צור
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר