הטיסה המורכבת והמאתגרת בתולדות אל על

כמעט יומיים בלי לצאת מהמטוס: אל על מוציאה טיסת חילוץ ישירה ליעד הרחוק ביותר שאי פעם טסה אליו חברת תעופה ישראלית - מלבורן שבאוסטרליה

מטוס הדרימליינר יבצע טיסה ארוכה ומורכבת // צילום: קוקו //  ,
מטוס הדרימליינר יבצע טיסה ארוכה ומורכבת // צילום: קוקו //

40 שעות בלי לצאת מהמטוס: אל על תפעיל טיסת חילוץ ישראלים ממלבורן אוסטרליה לישראל. מדובר בטיסה הארוכה והמורכבת ביותר בתולדות החברה, והיא תעלה 2,480 דולר.

הטיסה ממלבורן לתל אביב אמורה לארוך כמעט 18 שעות והטיסה למלבורן תהיה קצרה יותר. צוותי אל על לא יורשו להיכנס לאוסטרליה ולנוח לאחר הטיסה, מה שאומר שכל הצוותים יבלו כמעט 40 שעות במטוס וידרשו כמה צוותי דיילים וטייסים במטרה להפעיל את הטיסה המורכבת. רק לא מזמן שברה אל על את שיא הטיסה הארוכה ביותר שלה כשהחזירה יותר מאלף ישראלים מפרו.

בשבוע שעבר הפעילה אל על טיסה ראשונה אי פעם לאוסטרליה, אך לפרת', שקרובה הרבה יותר לישראל. מלבורן נמצאת בקצה הרחוק, מה שמצריך עוד כמה שעות טיסה כדי לחצות את אוסטרליה. על הטיסה צפויים להיות כשלוש מאות ישראלים, רבים מהם גרים באוסטרליה אך בעקבות המצב בוחרים לחזור לישראל.

אל על הייתה אמורה לטוס לאוסטרליה בחודש אפריל כחלק מבחינת קו סדיר למדינה. נוסעים שכבר רכשו כרטיסים לטיסה זו יוכלו להמיר אותם ולחזור לארץ בטיסת אל על שתצא ביום חמישי הקרוב בשעה 22:00 ממלבורן.

אחד האתגרים הגדולים עבור אל על הוא שמדובר במטוס מלא בנוסעים ובציוד שלהם שאמור לעבור את המרחק הארוך ביותר שעבר מטוס אל על ומטוס ישראלי אי פעם. כל אנשי הצוות, כמה עשרות במספר, נכון לעכשיו לא ברור בדיוק כמה, יצטרכו להעביר את כל הטיסה הלוך וחזור מבלי לרדת מהמטוס, אתגר גדול מאוד עבור אנשי אל על.

עובדה מעניינת נוספת היא שמי שביקש מאל על להוציא את הטיסה הוא שר החוץ, ישראל כץ. לפי הדיווחים, כץ הוא אחד המועמדים לכהן בכנסת הבאה בתפקיד שר האוצר. במידה וזה יקרה, הוא יהיה זה שיקבע את עתיד התעופה הישראלית ויהיה זה שיחליט האם תהיה תמיכה ממשלתית באל על, ארקיע וישראייר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר