משבר התעופה: מאות מטוסים נותרו על הקרקע

הפסקת הטיסות לסין גרמה לכך שיש מאות מטוסים ללא שיבוץ לטיסות • מטוסים רבים חונים ללא שימוש ומקבלים רק תחזוקה שוטפת לשמירה

צילום: EPA // טיסות מווהאן. משבר בענף התעופה

חברות התעופה הבינלאומיות החלו להאריך את השעיית הטיסות לסין, זאת בעקבות הגידול המהיר במספר הנדבקים ביומיים האחרונים. רוב החברות קבעו את אמצע חודש מרץ כתחילת החזרה בהדרגה ליעדים בסין, כשחלק מהחברות יחדשו את הטיסות רק בסוף חודש מרץ.

הפסקת הטיסות גרמה לכך שיש מאות מטוסים ללא שיבוץ לטיסות. חברות התעופה מנצלות את ההפסקה לעבודות תחזוקה, אבל קיבולת התחזוקה מוגבלת, ומטוסים רבים חונים ללא שימוש ומקבלים רק תחזוקה שוטפת לשמירה על כשירות המטוסים. במקרים רבים, עלויות החניה הגבוהות מאלצות חברות תעופה להטיס את המטוסים לשדות שבהם החניה זולה יותר.

אל על השעתה את הטיסות עד 25 במרץ. אייר פראנס, שהודיעה על הפסקת הטיסות עד ה-9 בפברואר, האריכה עתה את ההשעיה עד 16 במרץ. אמריקן איירליינס הודיעה כי תחדש טיסות לסין רק ב-27 במרץ, ובינתיים הוסיפה את הונג קונג להשעיה עד 20 בפברואר.

יונייטד תחדש את הטיסות ב-28 במרץ, אוסטרליאן איירליינס משעה את הטיסות עד סוף פברואר. דלתא ופינאייר ימשיכו את ההשעיה עד 30 באפריל. קאנטס האוסטרלית, SAS ואייר קנדה קבעו את 29 בפברואר כתאריך לחידוש הטיסות לסין. וירג'ין אטלנטיק השעתה את טיסותיה לשנגחאי עד 16 בפברואר.

קתאי, שבסיסה בהונג קונג, הקטינה את תדירות הטיסות והיא מפעילה כשליש מצי המטוסים בחודשיים הקרובים, כשהיא מקצצת 90 אחוזים מהטיסות לסין. היא האיצה בעובדיה לצאת לחופשה ללא תשלום למשך שלושה שבועות כדי לשמור על תזרים המזומנים.

אמיראטס ואיתיחאד ממשיכות לטוס אבל רק לבייג'ין. אירופלוט ממשיכה לטוס לסין, אך המטוסים החוזרים למוסקבה מגיעים לטרמינל נפרד בנמל התעופה שרמיטייבו, שם הם עוברים חיטוי וניקוי יסודיים. החברות סינגפור איירליינס,  ANA, עומאן, סעודיה, קטאר ואייר סיאול עדיין לא קבעו תאריך לחידוש הטיסות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר