עוד סבב הדחה הגיע לסיומו עם פרידה צפויה מדוראל סעדון, ואפשר לחוש את המתח. בעוד פחות מעשרה ימים, מעשרת המתמודדים יישארו ארבעה, רביעיית הגמר של "הכוכב הבא לאירוויזיון", ומתוכה ייבחר מתמודד אחד שייצג את ישראל בהולנד. לנו יש כבר הימור (שמופיע בהמשך).
תרגיעו
אבל לפני כן, בואו נדבר על נושא שמעולם לא דנו בו בביקורת טלוויזיה בעבר - ההנחיה של אסי עזר ורותם סלע. קהל הצופים מתחלק לשניים - אלה שחולים על השטויות שלהם ואלה שרק רוצים שייסתמו את הפה. אני באופן אישי משתייך לקבוצה הראשונה וחושב שמדובר בסגנון כיפי, מרענן ומצחיק. בנוסף, השניים האלה קיבלו מתנה - אחד את השנייה. הם חברים טובים והעובדה שהם מנהלים דינמיקה משמעותית מחוץ לפריים, מאפשרת להם להיות משוחררים יחד על המסך.
אלא שבעונה האחרונה יש תחושה שהקטעים של אסי ורותם תופסים, שלא בצדק, יותר ויותר נפח בתוכנית. שניהם נותנים לקוף להשתחרר להם יותר מדי בקלות, ומשום מה אף יד עורך לא עוצרת בעדם. כך למשל השבוע הם ביצעו קטע מיותר לחלוטין עם חיים אתגר, המנחה של "יצאת צדיק", בו הכריזו שהם חושדים שהשופטים אינם צדיקים ולכן יש להעמיד אותם במשימות - כמו למשל למרוח את שיניה של רותם באודם, ולראות מי מהשופטים יסב את תשומת ליבה לכך.
זאת אינפנטיליות מהסוג הקרינג'י והלא מצחיק, שאפשר למצוא באתגרי יוטיוב של ילדים בני 14. כדאי לאסי ורותם לזכור שהם לא קומיקאים ויכולות ההמצאה שלהם בסופו של דבר מוגבלות. החוזק שלהם טמון בפאנצ'ים השנונים והמאולתרים שהם יורים על הלוק של שירי מימון או על תגובות האח של גאיה שאקי. כשהם מתחילים להמציא יש מאין - משהו בקסם שלהם הולך לאיבוד.

יש גבול לכל תעלול // צילום מסך
מוכן לאורוויזיון
אז בואו נצא לדרך - כפי שאומרת רותם - ונכיר את השופטים שלנו להערב (כן, מתברר ששולחן שופטים זה לא דבר יציב בחיים האלה): הראל סקעת ומירי מסיקה (פעם שנייה) ממלאים את מקומם של איתי לוי וקרן פלס, שבתוכנית של מוצ"ש בכלל הייתה מאחורי הקלעים יחד עם ניקי גולדשטיין ועידן רייכל - ששתי התוכניות האחרונות הוקדשו לשיריו. מבולבלים? גם אנחנו. אבל ככה זה, נפרדים מהאירוויזיון אז עושים שכונה.
מי שפתחה את הסבב היא עדן אלנה שביצעה את "שושנים עצובות". נראה שהנערה הקופצנית שהכרנו בתחילת העונה, נעלמה לטובת בחורה בוגרת שמגישה שיר בצורה נוגעת ללב, וכשדיברה באמהרית ניתן היה לחוש גם את ההתרגשות האמיתית בקולה שלה. עדן ממשיכה את התפתחות שלה בתוכנית ולצד הקול העוצמתי ויכולות הריקוד שהציגה, היא חושפת שוב ושוב רובד רגשי ועמוק יותר, שממשיך להחליק אותה כל הדרך לגמר.
נער הזהב של התוכנית אור עמרמי ברוקמן, ביצע את "ואם תבואי" ולרשימת הסופרלטיבים שלו, אנחנו יכולים להוסיף כעת גם את הקול הכי מהפנט בתחרות. זה אמנם לא היה הביצוע הכי חזק שלו, ועדיין - בגלל הכריזמה, הקול הגדול שגם יודע להישבר כשצריך, תנועות הידיים והמחוות הדרמטיות - אור צריך להיות הזוכה של התחרות. ואנחנו אפילו לא מתחילים לדבר על סיפור החיים שלו (נו, בן מאומץ לשני אבות גאים), שירגש את הבסיס של צופי האירוויזיון.

נתראה בהולנד. אור עמרמי ברוקמן // צילום מסך
הקטנה גדולה עליהם
היכולות הבימתיות של אוהד שרגאי שוב באו לידי ביטוי, כשהוא שר את "מכל האהבות" באופן שקט שמצליח לגעת, אבל הבלבול והעצירה באמצע השיר לא הוסיפו לו נקודות של אמפתיה. האמת? מפתיע שדבר כזה קורה לזמר מנוסה כמוהו.
לואי עלי, המתמודד הכי חמוד בתוכנית (אני מנסה לרכך פה) ביצע את "שאריות של החיים" ובחר לבצע אותו בעברית ובערבית גם יחד, מה ששם דגש על הנאמר והדגיש את הטעויות. הוא לא הגה נכון את שם השיר "שאריות של החיים" וגם שורות אחרות נגרסו להן ("להתחיל קצת לסדר" במקום "להתחיל להסתדר"). הטעויות העניקו את התחושה שפשוט לא עבדו איתו על הקטע מספיק, והעובדה שלא היה תרגום לקטעים בערבית הוסיף חטא על פשע. לא כולנו הרחבנו ערבית בתיכון, אתם יודעים.
בסיום התוכנית של חמישי, ביצעה ללי קולשין את "אם היית רואה". מדובר בצעירת המתמודדים, אבל היא נשמעת כמו אחת המתמודדות עם הניסיון הרב ביותר על הבמה. ללי התמודדה באופן מעורר השתאות עם השיר הלא פשוט הזה, נשאה את המשקל הרגשי שלו, ואף השתפרה לעומת ביצועים קודמים שלה.

כמה קטנה, ככה גדולה // צילום מסך
לפני שייגמר
את התוכנית של מוצ"ש פתח הביצוע של רביב כנר ל"ממעמקים", ולא יהיה מוגזם לומר שהבחור קנה את עולמו בביצוע הזה. הקול העוצמתי והחודר שלו פגש בשיר הנכון עבורו והתוצאה לרגעים הרגישה כמו תפילה. הוא לא הזמר הכי גדול בתחרות, אבל מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית עבורו. מחמאה מגיעה גם עבור העיבוד הרוקיסטי שקיבל השיר הרך והנעים הזה במקור.
מיד אחר כך בחרה עדן זהר סבג לבצע את "La eternidad que se perdió" (כן, זה שיר של רייכל, מתברר), ובהקשר הזה חובה עלינו לדבר על בחירת השירים. השיר, שמילותיו בספרדית, הצליח לעורר סקרנות בהתחלה כי הכל נשמע זר ואקזוטי, אבל אחרי כמה שניות קלטנו שאנחנו לא מבינים כלום ושהביצוע, מגניב ומרים ככל שיהיה, לא באמת מחפה על זה. האם היה לה כיף לבצע את השיר? נראה שכן. האם זה שירת את ההתקדמות שלה בתוכנית? כנראה שלא.
לפני שייגמר
מכירים את זה שאין לכם משהו חדש לכתוב, אז אתם פשוט מקצינים את מה שכתבתם בעבר? ובכן, מורן אהרוני ביצעה את "אהבה כזו" והזכירה לנו שוב שהיא זמרת מפחידה. מדובר בביצוע בלתי נשכח, שלא רק שאינו מבייש את המקור של זהבה בן, אלא אף לוקח את השיר למקום מקורי ושונה, ועומד בפני עצמו.
אחריה עלתה גאיה שאקי שביצעה את "אולי הפעם". צריך להודות שלא מדובר בביצוע הכי טוב שלה ועדיין - בין שלל המתמודדים ותחרות הסופרלטיבים המוגזים - המחמאות שהיא מקבלת באמת מוצדקות.

המחמאות שהיא מקבלת מוצדקות, ולא רק הפעם // צילום מסך
אלה לי-להב ביצעה את "מחכה", שהיה למעשה השיר הראשון שלה בעברית, ובמובנים מסוימים כך זה נשמע. גם אם נתעלם מבעיות דיקציה קלות, הביצוע נשמע חסר ייחוד קולי, ואפילו הסיום הגדול לא הצליח לפצות עליו.
המתמודד האחרון היה דוראל סעדון, זמר עם קול מקסים ונוגע ללב, אך כזה שלא התבלט מספיק בתחרות. באופן סמלי הוא ביצע את "לפני שייגמר", בטרם סיים את דרכו בתחרות. אמש (מוצ"ש) הוא התבלבל במילות השיר, ולפני מספר שבועות הוא גם עצר באמצע ביצוע כי שכח את המילים, עניינים קריטיים כשמדובר בתוכנית ששולחת את הזוכה בה לבמה הגדולה בעולם. עם זאת חשוב לומר שהיה זה ביצוע מוצלח ומרגש שהתאים מאוד למידות השיר, כך שלפחות זה נגמר יפה.
• מזל טוב: מאיה ורטהיימר ואסף זמיר הורים
• מה הסדרה הכי נצפית בנטפליקס?
• הכל על "האח הגדול" במקום אחד
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו