"זר": מפחיד בקושי

על כל רגע דרמטי במיני-סדרה של HBO מגיעים כמה רגעים שבהם אפשר לחזור לרשתות החברתיות בסמארטפון • חבל, רצינו לפחד

אווירה מסתורית אבל לא עובדת. "זר"

יש מי שיגידו שסטיבן קינג הוא המלך של ספרות האימה בדורנו. מכונת הכתיבה שיצרה להיטים ספרותיים שהפכו ללהיטים קולנועיים ("הניצוץ" ו"מיזרי" היו ונשארו, בעיני כותב שורות אלו, העיבודים הנאמנים ביותר לגרסה הספרותית), לא מפסיקה לייצר גם בימינו אנו, אבל ניכר שהעבודה הספרותית מצליחה יותר מאשר זו הטלוויזיונית.

עם זאת, כמות התוכן הטלוויזיוני הבלתי הגיונית הנשפכת עלינו מכל עבר, צריכה את קינג כדי לקחת ממנו רעיונות ולמלא איתם זמן אוויר. "מר מרצדס" (סלקום), "נובמבר ‭ "1963‬(ב-‭HOT‬) ו"הערפל" (בנטפליקס) הם דוגמאות מן הזמן האחרון, עוד לפני כן היה הפיאסקו שהצליח להחזיק, אלוהים יודע איך, לא פחות משלוש עונות וענה לשם "בתוך הבועה". כולם רוצים חתיכה מסטיבן קינג. לכן מראש הגעתי לשני הפרקים הראשונים בחשש מה, אבל עם אהבה גדולה לקינג שדווקא אחת הסדרות הטובות שלו בעת האחרונה לא הגיעה לישראל ("קאסל רוק").

גם כאן אנחנו מתחילים עם פרשת רצח של ילד. לא מקורי, מעורר אימה ואמור לתפוס אותנו בקרביים. חוקר המשטרה יוצא לחקור את הסיפור בג'ורג'יה, הכל כך אמריקנית והמאופיינת בצורה יפה כדרכו של קינג. החשוד המיידי ברצח הילד בן ה-‭11‬ הוא אחד המורים האהובים בתיכון המקומי. כמו בכל הסדרות הללו הצילום הוא חשוך, האווירה מסתורית, ואתם אמורים להיכנס מתחת לשמיכה ולא רק בגלל הקור.

ובכן, לצערנו הרב לא זה המקרה. על כל רגע דרמטי במיני -סדרה מגיעים כמה רגעים שבהם אפשר לחזור לרשתות החברתיות בסמארטפון. הטלוויזיה האמריקנית, שנמצאת בעיצומה של תחרות מטורפת וצמאה לתכנים, מספקת לנו כאן עוד דרמת מתח מהסוג שאם היתה נזרקת לחצר האחורית של נטפליקס, הרי לא היינו מרגישים רע עם העובדה הזו. יש כל כך הרבה דברים טובים עכשיו בטלוויזיה שלכם, תוכלו לוותר על זאת בכיף גדול.

"זר", סלקום ‭ ,tv‬הוט ויס‭ HBO 

הכל על "האח הגדול" במקום אחד

פרויקט מיוחד: 2020 בסיפורים

בקרוב: מיני איחוד של "היי פייב"

"להיות איתה": עמוס ונועה לא יחזרו

"זאת וזאת": ככה זה כשנהנים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר