אחת ההפקות המסקרנות בתיאטרון הישראלי תעלה ב־17 בינואר בתיאטרון הקאמרי: בכורה עולמית למחזה של חנוך לוין שמעולם לא עלה על הבמות (בשם "מתאבל ללא קץ") בבימויו של במאי הקולנוע עטור הפרסים ארי פולמן.
עלילת המחזה מתרחשת בחדר הילדים בארמון המלך. המלך מאבד את בנו ממחלה, ושורת רופאים, יועצים ומומחים מטעם עצמם מוזעקים כדי להציל את המצב. את התפקיד הראשי של המלך מגלם השחקן מוריס כהן, ולצדו משחקים יואב לוי, מיה לנדסמן, דוד שאול, ערן מור, טל וייס, שוהם שיינר, דויד בילנקה, אורי רביץ, ערן שראל, יוסי סגל, יוסי קאנץ ושורה של רקדנים. לתפאורה אחראי המאייר דוד פולונסקי, שעבד עם פולמן בכל יצירותיו בקולנוע ובראשן הסרט "ואלס עם באשיר", שהיה מועמד לאוסקר. להפקה המוזיקלית ולשירה אחראית השחקנית אפרת בן צור.
מוריס כהן (43), שזכה בפרס אופיר על תפקידו בסרט "אבינו" ושיחק בסדרות כמו "כפולים" ו"תיק נעדר", לא שיחק בתיאטרון בחמש השנים האחרונות, אבל כשהגיעה ההצעה של "מתאבל ללא קץ" - הוא לא היסס לרגע. "קיבלתי מתנה גדולה", אומר כהן. "ארי פנה אלי והציע לי לבוא לאודישן. לא יצא לנו לעבוד יחד בקולנוע, אבל תמיד רציתי".
הזקן אמיתי, בדרישת הבמאי. מוריס כהן // צילום: קוקו
לצורך התפקיד גידל כהן זקן, דומה לזקן שבו מתהדר פולמן. "במאים תמיד מכניסים את האלטר אגו שלהם", צוחק כהן, "כל הזמן אומרים לנו שאנחנו דומים". לדבריו, פולמן ביקש ממנו לגדל את הזקן. "ארי עדיין לא מבין את הדבר הזה של תיאטרון, שאפשר להדביק זקן. הוא שונא את זה ואני יכול להבין אותו. בעולם של הקולנוע, כשאתה רואה זקן מודבק - נגמרת האמינות".
לדברי כהן, "זו פעם ראשונה שאני משחק במחזה של חנוך לוין. אחרי שסיימתי לימודי משחק, שיחקתי בקאמרי, אבל אחרי חמש שנים עזבתי. אחר כך שיחקתי בתיאטרון באר שבע ובתיאטרון חיפה, אבל בחמש השנים האחרונות לא עשיתי תיאטרון. עכשיו אני חוזר לתפקיד שמאתגר אותי ברמות. זה לשים את הקרביים שלי על הבמה. כל חזרה וכל ראן זה כאילו סוג של טיפול. זה תפקיד מלא רגש ועוצמה. אני מאפשר לעצמי להתחבר למקומות הרגשיים העמוקים והאפלים".
עוד אומר כהן כי "התיאטרון והקולנוע מאוד שונים. כשבאתי לחזרות - לא דיברתי תיאטרון, דיברתי טלוויזיה. זו שפה שונה. העובדה שארי מביים מכניסה להפקה אלמנטים מעולם הקולנוע. זה מרגש אותי".
"מרגיש בבית". הבמאי ארי פולמן // צילום: קוקו
עבור פולמן זו הפעם הראשונה שבה הוא מביים בתיאטרון. "אני מרגיש פה מאוד בבית" הוא אומר. "אני במאי. אני מתעסק רק במהות. נכון שיש לי את מגבלות הבמה ואני לא יכול לקחת מצלמה ולהראות את האופק, אבל בסוף אני די עושה את אותו הדבר. עובד עם שחקנים, חושב ברמה של מיזנסצנה".
לדבריו, "מוריס מביא להצגה שלושה דברים שהמלך הזה היה חייב: עוצמה, חולשה ופגיעות. אלה שלוש תכונות שיש למוריס בחיים. אלה לא תכונות נרכשות, ולכן בחרתי בו. כשהייתי בעיצומן של קריאות המחזה, הלכתי ברחוב וראיתי אותו - ונפל לי בינגו. הוא עוד לא ידע את זה. כשהוא הגיע לקריאה - ידעתי שזה הוא".
2010-2019 | מסכמים עשור בתרבות:
• מהפכה: העשור המטורף של עומר אדם
• זה אני: העשור המשוגע של אייל גולן
• הרצללל: הסרטונים שעשו את העשור
• 10 המגמות ששינו את השואו ביז
• טלוויזיה: 25 הדמויות הגדולות של העשור
• תוכניות הטלוויזיה המביכות של העשור
• אלבומי העשור של כתבי "ישראל היום"
• עידן הבינג': הסדרות הגדולות של העשור
• סיפורי האהבה הגדולים של העשור
• כל התרבות, הרכילות והבידור - עכשיו באינסטגרם!