רנו קפצ’ור במבחן

רנו קפצ'ור החדש מסמן קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הקודם. האם זה מספיק בכדי לכבוש את הלקוח הישראלי?

מיליון וחצי יחידות של הקפצ’ור הקודם נמכרו מסביב לעולם. מבחינת רנו הוא סיפור הצלחה, להיט. בישראל עיצוב אנמי, נוחות גבולית וגימור לא מרשים מנעו מהקפצ’ור הקודם להשיג הצלחה דומה בישראל. עכשיו, עם הדור החדש, מקווים ברנו העולמית להמשיך את סיפור ההצלחה, ואצל היבואן המקומי להתחיל אותו.


מה חדש?


רנו קפצ’ור החדש משתמש בפלטפורמת הקליאו שהוצגה לפני מספר חודשים. העיצוב, מקבל קפיצת מדרגה והקפצ’ור מציג מראה כוחני יותר ונכון יותר לקטגוריה הזו. לפי רנו, חלק גדול מתשומת הלב בפיתוח הדגם, ניתנה לתא-הנוסעים. מעבר לחומרים נעימים ולבנייה מוקפדת יותר אפשר למצוא כאן גם ניחוח טכנולוגי,עם מסך מולטימדיה אדיר ממדים הניצב במרכז הקונסולה, לוח שעונים דיגיטלי וגם עם אלמנטים ייחודיים כמו מוט ההילוכים הצף בגרסה האוטומטית.


עוד מאוברדרייב >>>


הקפצ’ור מוצע מעבר לים עם מגוון אפשרויות הנעה כשגם גרסה היברידית צפויה להיות מוצגת בעתיד הקרוב. לישראל רלוונטית בעיקר גרסת ה-1.3 ל’ המוגדשת (130 כ”ס) בשילוב תיבה כפולת-מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לקפצ’ור להפגין גם ארסנל מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על מרכז הנתיב.


 



 


על הכביש


לצערנו גרסת ההנעה הרלוונטית ביותר לשוק הישראלי לא התייצבה להשקה העולמית. במקומה נהגנו בגרסה החזקה יותר של המנוע האמור עם 154 כ”ס. על הכביש המנוע הזה הרגיש בשרני למדי למרות השהיה קלה בדוושה. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מונעת ממנו להציג את מלוא יכולתו – יחסי-ההעברה ארוכים למדי והפעולה מעדיפה את הצד החלק והאיטי על הסקאלה.



 


שיפור משמעותי נרשם בנוחות הנסיעה, זו טובה עשרות מונים מהדור הקודם, למרות חישוקי 18 אינץ’ וצמיגים עם חתך נמוך ברכב בו נהגנו. היא עדיין לא מושלמת, כשעל כבישים שבורים במהירות נמוכה השיבושים חודרים אל תא הנוסעים. בכל הקשור להתנהגות כביש, הציג הקפצ’ור אדישות לפרובוקציות ויציבות מצוינת. למרות ההגה הקל והתחושות האלסטיות התוצאה הסופית בוגרת ומשרת ביטחון.



 


פעולת הבלמים טובה ועקבית למרות שבאופן תמוה, רנו עדיין מציידים את הקפצ’ור בבלם תוף מאחור. תא הנוסעים נעים ומרגיש מוקפד כמובטח. לא אהבנו את הקונסולה הצפה שגונבת קצת מרווח מברכי הנהג. חלון הגג הופך גם את מרווח הראש לגבולי עבור אנשים גבוהים. אבל בסופו של יום זה מקום שמחמיא לנהג ועשוי כהלכה.


שורה תחתונה


בעיניים ישראליות, הקפצ’ור מושך בהרבה בגלגולו העדכני. אם זה המראה, ההקפדה בתא הנוסעים, השיפור בנוחות או רשימת אבזור הבטיחות, רנו קפצ’ור מציג אינטרפרטציה צרפתית מקורית ומרשימה למונח רכב פנאי קטן. זה אומר שהוא משתלב בחלק העליון של הקטגוריה הזו ועושה מבלי לוותר על השיק הצרפתי.


רנו קפצ’ור  ETCe 155 EDC


מנוע: 1,333  סמ”ק, טורבו


הספק: 154 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 27.5 החל מ-1,800 סל”ד


גיר: כפול-מצמדים, 7 היל’


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.6 ש’


מהירות מרבית: 202 קמ”ש


בסיס גלגלים: 264 ס”מ


מחיר (משוער): 120,000 שקלים


+ עיצוב, תא נוסעים, טכנולוגיה


נוחות על כביש עירוני משובש


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר