מותג האלכוהול הנמכר ביותר בעולם חוזר רשמית לישראל

אחרי 30 שנה שבירת באדוויזר ירדה מהארץ, המותג הפופולרי עושה עלייה מחודשת • חברת הכרם תהיה אחראית על הפצה רחבה של הבירה ברחבי הארץ

צילום: יח"צ // בירת באדוויזר

חברת הכרם נבחרה על ידי AB InBEV, תאגיד האלכוהול הגדול בעולם להפיץ בישראל את בירת באדוויזר. החברה השיקה הבוקר (שני) את הכניסה הרשמית של הבירה, הנחשבת לפופולרית והנמכרת ביותר בארצות הברית, באירוע חגיגי ב"דיסקו טוקיו" בתל אביב.

באירוע פירטה החברה את מטרותיה והדרכים בהן היא הולכת להיכנס לשוק הישראלי, בו מצפה לה מלחמה לא פשוטה מול ענקיות המשקאות טמפו והחברה המרכזית למשקאות.

באדוויזר, למי שאינו מכיר, הנה בירת לאגר פרימיום זהובה בהירה, בעלת כחמישה אחוזי אלכוהול. היא נחשבת לפופולרית מאוד ונמכרת בלמעלה מ- 90 מדינות ברחבי העולם. המותג נולד בסנט לואיס שבמיזורי בשנת 1876 והוא ממוקם במקום ה-33 המכובד ברשימת מותגי העל העולמיים. באדוויזר הינו לאגר זהוב בהיר, בעל 5% אלכוהול. 

AB InBEV היא חברת האלכוהול הגדולה בעולם עם מחזור מכירות שנתי של 56 מיליארד דולר והיא מחזיקה בנתח שוק של כ- 30% מכלל המכר של בירות בעולם. לחברה עשרות מותגים מובילים שחלקם כבר נמכרים בישראל וביניהם: קורונה, סטלה ארטואה, בק'ס, הוגרדן, לף, פרנסיסקנר ועוד. 

המותג הבינלאומי מעניק חסות לליגות הכדורגל המובילות "לה ליגה" בספרד ו"פרמייר ליג" באנגליה. זאת בנוסף לחסויות שונות ומגוונות ברחבי העולם. באדוויזר אף הייתה הבירה הרשמית של אליפות העולם בכדורגל שנערכה בשנה שעברה ברוסיה וצפויה להיות אחת מהספונסרים הרשמיים של מונדיאל 2022 בקטאר. 

בחברת הכרם אומרים כי הם סימנו את ישראל כיעד אסטרטגי להשקת המותג כחלק ממהלך התרחבות גלובאלי, זאת למרות התחרות האינטנסיבית מול ענקיות המשקאות האחרות ששולטות בשוק השתייה הישראלי. המחיר המומלץ לשישיית בקבוקים יעמוד על 39.9 שקלים ו-9.9 שקלים ל-500 מ"ל בפחית. הבירות יופצו ברשתות השיווק המובילות ובחנויות האלכוהול, כשבהמשך הבירה תימכר גם מהחבית בברים ומסעדות נבחרות.

אמיר נוימן, מנהל מחלקת הבירה בחברה, אמר ל"ישראל היום" כי, "חברת הכרם היא חברה ותיקה מאד, אך מחלקת הבירה היא מחלקה צעירה יחסית בת כ-10 שנים. הכרם מובילה בהרבה קטגוריות וגם בקטגוריות של בירות פרימיום היא נחשבת דומיננטית".

"באדווייזר היא הבירה הנמכרת בעולם והתאגיד שמחזיק בה הוא תאגיד האלכוהול הגדול בעולם, כך שלדעתנו הוא יכול להצליח בגדול בישראל. על ידי כך נגדיל את מחלקת הבירה שלנו ונתחרה בכל חברות הבירות", אמר. "טמפו והחברה המרכזית הן דואפול ויחד הן חולשות על 80% מהשוק. יש לנו הזדמנות גדולה להיכנס לתחום של בירות הלאגר ולנסות לנגוס בנתחי השוק, ואנחנו משקיעים בכך לא מעט משאבים".

"המותג יהיה זהה לחלוטין לטעמו כמו בכל מקום בעולם", מבטיח נוימן. "החברה דואגת לשמור על טעם זהה בכל העולם. עם זאת, הוא מתאים מאד לחיך הישראלי היות ומדובר בבירה קלילה, זורמת ונעימה לשתייה. המותג שווק בישראל לפני כ-30 שנה על ידי טמפו וכשל בישראל אבל אז שוק הבירה היה אחר והמדינה הייתה אחרת. מדובר במותג הכי חזק בעולם".

באשר למחיר של הבירה אמר נוימן: "מדובר במותג פרימיום. הוא לא אמור להיות הזול בקטגוריה של המותגים הגדולים אבל הוא בהחלט נותן תחרות בליגה של הגדולים. אנחנו לא שואפים ולא יכולים להיות הזולים היותר בקטגוריה".

"מבחינת הפריסה המותג יכנס בשבועיים הקרובים לכל רשתות השיווק", סיכם נוימן. "יקח לנו יותר זמן לכסות נקודות מכירה קטנות כדוגמת פיצוציות. לחברת הכרם יש כיסוי ארצי והשאיפה היא לכסות כל נקודה רלוונטית. אנחנו מתמקדים כעת בחיי הלילה ונעשה ליין של אירועים בתל אביב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר