"חוויה של פעם בחיים": הסודות מאחורי הקלעים באירוויזיון

צוות האירוויזיון שהיה נוקשה, שמלת הנשיקות של בר שעברה תיקון ברגע האחרון ומה קרה לציפורן של נטע בשידור הגמר? שני סטייליסטים והמאפר הרשמי של התחרות מסכמים את הרגעים הבלתי נשכחים מהחודשים האחרונים

הצוות המקצועי של האירוויזיון שעבד שעות מאחורי הקלעים היה אחראי לכל המראות של הטאלנטים ועל 43 המשלחות שהגיעו לארץ. הסטייליסטים סיימון אלמלם וסיון חימי, מי שהיו אחראים על המראות של מנחות האירוע בר רפאלי ולוסי איוב, והמאפר הרשמי של האירוויזיון גילי אלגבי, התכנסו כדי לסכם את התקופה העמוסה והמרגשת בחייהם. 

צילום: רבלון

"אני לא בן אדם שמתרגש בקלות, אבל לאחר שהבנתי את סדר גודל האירוע והעבודה מול צוות כל כך גדול התחלתי להרגיש את גודל החוויה העוצמתית שעברנו. היו רגעים של לחץ פנימי, אבל כשראיתי איך בר מחזיקה את הבגד הייתי מרוצה", אומר סיימון אלמלם, הסטייליסט של בר רפאלי.

סיימון ובר מאחורי הקלעים

סיון חימי, הסטייליסטית של לוסי איוב, מזדהה: "כבר ברגע שלוסי פנתה אלי להלביש אותה לאירוע האירויזיון הבנתי שמדובר באירוע בסדר גודל עולמי. עיצבנו ובנינו ללוסי את כל ארבעת המראות מאפס, כך שהיתה המון עבודה ותמרון בין כל המעצבים השונים, בהם גם מעצבי התכשיטים. היו לפחות ארבע מדידות כל שבוע".

גילי אלגבי, המאפר הרשמי של התחרות, מגדיל ואומר כי זה היה הפרויקט של חייו. "זה הדבר הכי גדול ומשמעותי שעשיתי בכל הקריירה שלי, שגם נגע בכל כך הרבה אנשים בכל העולם. אני עדיין מרחף ומרגיש עצוב שזה כבר נגמר, קשה לעכל את הגודל והעוצמה של הדבר הזה, אני חושב שזה עוד יקח זמן. היו לי המון לחצים במהלך החודשיים האלו והיו גם לילות חסרי שינה, פחדים וחששות גדולים".

"השמלה שקלה 10 קילו". לוסי וסיוון מאחורי הקלעים // צילום: נטשה זריקר

לדבריו, "הייתי צריך לבנות חדר איפור ושיער כולל ציוד, מנורות ומראות, ולהקים צוות שלם. מלבד זוג אחד של מאפרים שהתנהגו בצורה לא מקצועית וישר נשלחו לבית, כולם היו מדהימים והתמודדו כמו גדולים עם דרישות האירוע. האנרגיות של כולם היו מאוד גבוהות ועוצמתיות כל הזמן. כל דקה נכנס מתמודד אחר לחדר, על כל אחד עבר יום אחר, אחד לא הלך לו בחזרות, אחר הרגיש חוסר ביטחון, ההתמודדות האנרגטית הייתה קשה יותר מעבודת האיפור והשיער".

איך הייתה ההתנהלות מול צוות האירוויזיון?

אלמלם: "ההתנהלות מולם היתה קשוחה, יש להן חוקים נוקשים, ההפקה הישראלית הייתה לחלוטין מתומרנת על ידם. יש דד ליינים מוקפדים וצריך לעמוד בלוח זמנים צפוף". גם אלגבי מספר כי מערכת האירוויזיון עובדת עם חוקים ברורים ונוקשים. "הצוות, ההפקה, הבמאים והמנחים היו סופר מקצועיים, כל סיטואציה וכל תרחיש נבחנו שוב ושוב", אומר אלגבי. 


View this post on Instagram

A post shared by /STUDIO GILI ALGABI/ (@studio_gili_algabi) on

May 18, 2019 at 7:23am PDT

אירוע בסדר גודל כזה לא יכול לעבור בלי משברים בדרך. אלמלם מספר על המשבר של שמלת הנשיקות המדוברת. "היה קרייסס רציני עם שמלת הנשיקות של גליה להב. ערב לפני חצי הגמר, ברגע שבר עלתה לבמה בחזרה הראשונה הבחנתי שהחצאית מאוד שקופה והיא בשום פנים ואופן לא יכולה לעלות ככה לשידור. בשעה אחת בלילה לקחנו את החצאית לגליה להב לתיקונים, שם החלטנו להוסיף עוד שלוש שכבות של בד טול. קיבלתי את השמלה בחזרה בצהריים למחרת, כמובן שהיה לחץ לקבל אותה בהקדם ולבדוק שוב שזה מצטלם כמו שצריך".

אלגבי מספר מה קרה עם הציפורן של נטע, שנשברה ברגע האחרון. "בערב הגמר, ממש כשהיינו בשידור חי, במהלך ההופעה בפתיחת הערב עפה לה אחת הציפורניים. כיוון שנטע היתה צריכה לחזור לבמה להגיש לזוכה ההולנדי את הפרס, היינו חייבים להשלים לה את הציפורן. איתי בצלאלי (הסטייליסט של נטע) פנה אלינו להציל את המצב, כיוון שהיה לי צוות רחב של ציפורניים פתרנו לה את זה וגם צבענו את הציפורן בצבע התואם. להשלים את הציפורן תוך כדי ארגון של 43 הצוותים הנוספים היה מטורף".

"היה משבר נוסף סביב נטע בערב חצי הגמר הראשון, כשהוחלט לשחזר את מראה השיער שלה משנה שעברה, עם הגולגולים ותוספות שיער הוורודות. השחזור היה גם לכל 60 הרקדניות, מה שדרש מאיתנו למצוא כמות של תוספות שיער שיכלו להתאים ל-120 גולגולים, בצבעים מדויקים לנטע. דבר לא פשוט בכלל", מוסיף אלגבי.


View this post on Instagram

A post shared by /STUDIO GILI ALGABI/ (@studio_gili_algabi) on

May 14, 2019 at 11:09am PDT

"היינו צריכים לקנות למעלה מ-300 חבילות תוספות שיער בצבע תואם, לא דבר שפשוט למצוא בימים אלו. הבעיה הכי גדולה במראה הזה היה אישור התקציב למראה. מדובר פה על  כמות של תוספות שיער, זה עולה מעל 6,000 שקלים. בסופו של דבר ההפקה אישרה רק ברגע האחרון ואיתי בצלאלי הלך לדרום תל אביב והתרוצץ כמו משוגע בין הספקים עד שמצא מספיק שיער לכולם. היתה דרמה גדולה סביב המראה הזה, זה מסתכם בשעות של לחץ אטומי סביב נאמבר של חמש דקות, ואפילו לא לנטע ברזילי עצמה, אלא לצוות הרקדניות שלה".

חימי מספרת שעד הרגע האחרון הייתה הכנה נפשית למשקל השמלה השנייה של לוסי בערב הגמר: "השמלה האחרונה שלוסי לבשה של דנה הראל היא שמלה כבדה מאד, במשקל 10 ק"ג. זו רשת מתכת ייחודית והיא גם מפוצצת באבני קריסטל, לסחוב אותה היה מאוד קשה, וללבוש אותה עוד יותר. שתינו ביחד התכוננו לזה נפשית, וכמו שראיתם לוסי עמדה במשימה בגבורה ולא הרבה נשים היו מצליחות להציג את זה כך".

פרידה מתקופה מאתגרת

אין ספק שהשלוש, יחד עם צוות ענק, הצליחו לשבור את כל המוסכמות והסטיגמות המיושנות והכבדות על האיפור, השיער והבגדים של משתתפי האירוויזיון, שלרוב מתקשרים עם מראות צעקניים ומצועצעים. הבחירות של הצוות היו עדכניות, צעירות וטרנדיות במיוחד. 

לוסי וסיון במדידות

אלמלם מסכם: "כל המראות שנבחרו לבר היו עבודת צוות, יחד עם בר, צוות האיפור והשיער מורן סטויצקי ויניב זאדה, האסיסטנטיות שלי והמעצבים שעבדנו איתם, כולנו עבדנו ביחד. עברנו חוויה גדולה ומרגשת. היום אני יכול לומר שמדובר באירוע של פעם בחיים".

"אין ספק שהיתה כאן עבודת צוות מוחלטת", מוסיפה חימי. "המאפרת תהילה גוטליב, מעצבי השיער אדיר יעקב וזיו אמסלם ומעצבי האופנה, כולם השלימו יחד את כל המראות שבנינו למדויקים. זו היתה עבודת צוות אינטנסיבית של חודש שלם כמעט ללא שינה, ההצלחה של לוסי היתה מבחינתנו לפני הכל". 

אלגבי מסכים ומחזק את אלמלם וחימי: "שיתופיות הייתה הדבר המרכזי בכל ההפקה הזו. כולנו עזרנו אחד לשנייה ועבדנו יחד מסביב לשעון כדי שהתוצאה תהיה מושלמת. עשינו עבודה מדהימה, השארנו חותם מאוד גדול בעולם מכל הבחינות, בין אם זה באיפור, בשיער, בסטיילינג, בהפקה. אני מאוד מאוד גאה בכולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר