אודי R8 במבחן

רגע לפני שנוחתת כאן גרסה מחודשת, לקחנו את ה-R8 למבחן על מסלול המירוצים הנפלא בפצאל

אודי R8 היא ספינת הדגל הספורטיבית של אודי. זהו הדור השני של הדגם והוא אמור לקחת מעטפת היכולת של הרכב הזה לכיוון ספורטיבי יותר, עם השפעה ברורה ממסלולי המירוצים. המתכון הבסיסי זהה לזה שמלווה את ה-R8 מיום הצגתה. מנוע מרכזי חזק ואטמוספרי, הנעה כפולה חכמה, ושלדה שתדע לטפל בעומס שמייצרים שני המרכיבים האלו.


מה חדש?


עיקר הבשורה של הדור הזה הייתה ההתמקדות במנוע V10 בנפח 5.2 ל’. להבדיל מהדור הקודם שהוצע גם עם מנוע קטן יותר, הדור הזה מסתפק במנוע אחד ובשתי רמות הספק. הדגם הנבחן הוא הבסיסי, עם 540 כ”ס ו-54.9 קג”מ. הכוח הזה עובר אל תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה. משם הוא מחולק אל ארבעת הגלגלים. ה-R8, מעבירה את רוב הכוח לאחור בתנאים רגילים ויכולה להעביר עד 100 אחוז לכל ציר, לפי אודי. השלדה שמשתמשת באלומיניום וקרבון בכדי לשמור על משקל נמוך יותר, קלה וקשיחה יותר מבעבר.



המנוע האדיר מפיק 540 כ”ס ומגיב באופן מיידי לדוושה. צילום: יולי קיסליוב

 


כל זה מייצר דף נתונים מרשים למדי, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 3.5 שנ’ ומהירות סופית של 323 קמ”ש. נאה בלשון המעטה. בדור הזה, לא ניתן למצוא את מערכות הבטיחות המתקדמות של אודי והיא מסתפקת במערכת התראה מקומית. מעבר לזה יש כאן אבזור מרשים למדי, לרבות כיסאות עור מתכווננים, מערכת שמע משובחת, בקרת אקלים, ועוד. אין כאן ברבה מקום, אבל נראה שיש כאן את כל מה שצריך במכונית כזו, בטח שמחירה מגרד את ה-1.5 מליון שקלים. בעיקר שמים לב למפתח החכם, או יותר נכון למתג ההנעה שמחליף את המפתח המסורתי – אדום וברור על ההגה.


איך זה מרגיש?


אחרי ההתגברות על המראה, וההליכה שמוטת הלסת מסביב, אפשר להיכנס לתא הנוסעים. בחנו כמה פעמים את ה-R8 לאורך חייה והיא תמיד מרגישה מיוחדת מאוד כשעומדים מולה ובאמת מסתכלים על כל פרט בה. גם מבפנים המצב דומה. היא מוותרת על מסך מרכזי כמקובל ומייצרת תא נוסעים נקי למראה. השליטה בשלל הפונקציות מתבצעת בקלות תפעולית מלוח השעונים. זה, משנה את פניו לפי דרישות הנהג ומציג את כל המידע הדרוש.


עוד מאוברדרייב >>>


תנוחת הישיבה צפופה במקצת ודרוש זמן למצוא את הכוונון המתאים לכל נהג. בסופו של דבר מתקבלת תנוחה טובה אבל עדיין, מדובר בתא נוסעים קטן למדי. לחיצה על כפתור ההנעה משכיח את כל אלו, כשה-V10 מאחור מתעורר לחיים בנהמה. מי שקרא את הנתונים מעלה, כבר מבין, מהירות היא לא בעיה כאן. בין אם מדובר בזינוק מהמקום, תאוצות ביניים, מהירות סופית וכל מה שבין אלו, ה-R8 מבצעת מהר וחזק. תיבת ההילוכים היא מהזן כפול-המצמדים, מכילה 7 יחסי-העברה ולא מתביישת לעבור בין אלו לפי הצורך במהירות הברק. גם מערכת ההנעה הכפולה מתמודדת עם העומס בכבוד ומצליחה להוריד את הכוח האדיר אל האספלט בלי דרמות. ביחס כמובן, לכמות הכוח האדירה המצויה כאן.



מגיבה מהר ומדויק ומרגישה קטנה וקלה ממה שהיא באמת. צילום: יולי קיסליוב

 


עם כל הכבוד לייעוד הספורטיבי, קהל היעד ישתמש ברכב הזה גם ביום-יום. כאן מרגישה האודי כמכונית נורמטיבית, כמעט. כל עוד לא דורשים אחרת, היא מעבירה הילוכים בחלקות, מתגלגלת עגול ברחובות הכרך ולא דורשת תשומת לב מיותרת מהנהג. מהסביבה לעומת זאת תשומת לב קיימת וגם, על גבול החוסר נעימות. נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה בהתחשב בייעוד. היא מכוילת באופן קשיח כמובן, אבל מצליחה ליטול את העוקץ מתחלואי האספלט. על הכביש המהיר, השיוט ב-100 קמ”ש נינוח ורק רעשי הצמיגים אדירי המידות חודרים אל התא.


בכל הקשור להתנהגות, ה-R8 זורחת. היא מגיבה בחדות, כמו מכונית קטנה בהרבה, מייצרת כוחות G מפתיעים בפניות ושומרת על הקו הנבחר בקנאות. היכולת כאן אדירה, גם בכבישים צרים ותובעניים וגם בכאלו פתוחים ומהירים יותר. בכל דרך, ברגע שביקשנו, הפכה האודי הזו לחיית אספלט, רצה מהר וחזק קדימה. הבלמים חזקים ולינארים ולא הראו סימני דעיכה. המחיר לכל היכולת הזה, מגיע בתחנת הדלק, עם 5.9 ק”מ/ל’ שנצרכו במהלך ימי המבחן.



תא הנוסעים מאוד איכותי, קצת צפוף. צילום: יולי קיסליוב

שורה תחתונה


המכונית הזו, רלוונטית למתי מעט, הזכירה לנו למה אנחנו אוהבים מכוניות כל-כך. יש משהו במכונית שנבנתה מתחילתה ועד סופה עם מטרה ברורה – לייצר מהירות. ואת זה ה-R8 עושה, בקלות בכל דרך. המחיר שהיא משלמת בנוחות ומרווח לא נורא למכונית מהסוג והייעוד הזה. וכך היא מציע חבילה מעניינת מאוד של יכולת ספורטיבית גבוהה עם שימוש יום-יומי פשוט יחסית. ובכל רגע נתון, רגל ימין יכולה להצית את מנוע ה-V10 המופלא שלה, שהוא כולו פנינה מכאנית אטמוספרית שקשה למצוא כבר.


תודה למיקי יוחאי ולמסלול המרוצים פצאל על העזרה בהפקת הכתבה


דגם: אודי R8 V10


מנוע: 5,204 סמ”ק


הספק: 540 כ”ס ב-7,800 סל”ד


מומנט: 54.9 קג”מ מ-6,500 סל”ד


גיר: רוב’, כפול-מצמדים, 7 היל’


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.5 ש’


מהירות מירבית: 323 קמ”ש


בסיס גלגלים: 260 ס”מ


מחיר: 1,450,000 שקלים


+ מהירה, מרשימה ומלוטשת


 פונקציונאליות


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...