אודי A1 במבחן

הדור החדש של הסופרמיני מבית אודי נוחת בישראל ומגיע למבחן

אודי A1 הייתה הגישוש הראשון של אודי בסגמנט הסופרמיני. בתוך הקטגוריה היא פנתה לקהל אנין יותר, שדרש מותג פרימיום בהשוואה לתכולה העממית בד”כ בגודל המרכב הזה. מבחינת אודי זה היה סיפור הצלחה. כעת,  מגיע הדור השני, המבוסס על פלטפורמת הסופרמיני של הקונצרן (מי אמר איביזה?). לקחנו את גרסת הכניסה של הדגם לנסיעת מבחן מקומית.


עוד מאוברדרייב >>>


מה חדש?


הדבר הבולט ביותר באודי A1 החדשה הוא המראה. היא זונחת את המראה העגלגל של הדור הראשון ומדברת בשפה אגרסיבית יותר. הפנסים הצרים מלפנים ומאחור, זוויות המרכב, כונסי האוויר מלפנים, כולם אמורים לתת הרגשה דינאמית יותר וחמודה פחות. גם בתא הנוסעים, למרות ההסתמכות על המכלולים המוכרים, האווירה אמורה להיות שונה, עם עיצוב שונה, חומרים טובים יותר, ריבוי מסכים וכו’.


בכל הקשור להנעה מגיעה אלינו למבחן ה-A1 עם מנוע בעל שלושה ציל’, בנפח 1.0 ל’ המשודך לתיבה רובוטית כפולת-מצמדים עם 7 יחסי-העברה. הכוח שמייצר המנוע הזה (116 כ”ס, 20.4 קג”מ) עובר לגלגלים הקדמיים ומייצר נתונים נאים על הנייר. 9.4 ש’ אמורה לקחת התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש, בדרך למהירות מירבית בת 203 קמ”ש. קיימת גם גרסה עם מנוע בנפח 1.5 ל’ המפיק 150 כ”ס.



עיקר הסיפור, התחושה ומהראה של תא הנוסעים

 


עוד במצב סטאטי אפשר לרשום שיש כאן בקרת סטייה אקטיבית מהנתיב, התרעה על אי-שמירת מרחק ובלימה אוטונומית במצב חירום. לעומת זאת אין כאן בקרת שיוט או בקרת אקלים. קצת חסר למותג פרימיום כזה. מחיר הבסיס עומד על 150,000 שקלים. במכונית המבחן הותקנה חבילת קומפורט שכוללת מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני חנייה ומראות מתקפלות. עלותה עומדת על 8,900 שקלים והיא נראית לנו הכרחית במכונית כזו.


יוצאים לדרך


למרות הרשום לעיל, כניסה לתא הנוסעים מגלה מקום נעים ולא שגרתי. אולי בגלל הקוקפיט הוירטואלי ומסך השליטה הגדול. אולי בגלל איכות החומרים. אולי בגלל שאודי מצליחים לייצר תאי נוסעים איכותיים ונעימים בכל רכב שלהם כבר די הרבה זמן. השורה התחתונה היא שהאווירה כאן מיוחדת בהחלט. המרווח טוב והמושבים מלפנים תומכים ונוחים.


יציאה לדרך ומנוע שלושת הציל’ ניעור ברעד קל ואופייני לתצורה הזו. היציאה לדרך זריזה למדי. תיבת ההילוכים עוברת בין יחסי-העברה מהר ונקי, המנוע מציע גמישות טובה כבר מכ-2,500 סל”ד והוא מושך יפה ואחיד עד לכ-5,500 סל”ד. התאוצות הם מהמקום והן בעקיפות יעילות בהתאם. השהיית הדוושה מורגשת כאן, בגלל ההגדשה, אבל מקובלת. מה שלא אהבנו זה את אופן פעולת מערכת העצור וסע. לא רהוטה מספיק עבור הסמל שבחזית.



העיצוב העגלגל פינה את מקומו לאחד אגרסיבי יותר

 


נוחות הנסיעה גם היא טובה למדי ומצליחה ליטול את העוקץ גם ממהמורות עירוניות חדות ומורכבות. בעיר אפשר גם ליהנות מהממדים הקטנים ומהראות המצוינת. אין שום בעיה לדעת איפה כל פינה של המכונית הזו נמצאת ולמה היא מתקרבת. גם בכביש בין עירוני ממשיכה ה-A1 להרשים עם שיוט נעים גם במהירות גבוהה וריסון טוב של המרכב.


בכביש המפותל לא מציעה ה-A1 איזו חוויה יוצאת דופן. ההתנהגות בוגרת ורהוטה. זוויות הגלגול סבירות ויש תחושה הדוקה למדי. ההגה מרגיש קצת קל וחזר משוב למרות שהוא מדויק למדי. התגובות להעברות משקל טובות גם הן. מה שאין כאן זה איזה חיבור של כל המרכיבים האלו לכדי חוויה מגיבה ומהנה. סולידית מתאר את זה בצורה הטובה ביותר. תחת עומס רצוף, הבלמים הראו דעיכה והדוושה, שהייתה לינארית עד לרגע הזה, הפכה ספוגית. צריכת הדלק בסוף ימי המבחן העמודים עמדה על 13.3 קמ”ש ל’.


שורה תחתונה


אודי A1 מכוונת גבוה בתוך סגמנט שמורכב ממכוניות בסיסיות למדי. היא גם משתמשת בפלטפורמה כזו. עליה היא מוסיפה את מה שאודי יודעת להציע בכל הקשור לבניית תאי-נוסעים נעימים, עיצוב ואיכות נסיעה. התוצאה היא מכונית קטנה ואיכותית, כזו שמציעה ניחוח ותחושה אחרים ולא נופלת בשום סעיף שימושי. התלונה העיקרית שלנו היא אחת. במחיר כזה, עם סמל כזה, היינו מצפים לרשימת אבזור ארוכה ומרשימה יותר.


אודי A1 ספורטבק 1.0 ל’


מנוע: 999  סמ”ק, טורבו


הספק: 116 כ”ס ב-5,000 סל”ד


מומנט: 20.4 קג”מ החל מ-2,000 סל”ד


גיר: כפול-מצמדים, 7 היל’


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.4 ש’


מהירות מרבית: 203 קמ”ש


בסיס גלגלים: 256 ס”מ


מחיר: 150,000 שקלים


+ אריזה, יכולת


– אבזור


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר