כדי לחסוך דלק: יוקטנו הארוחות בטיסות

אחרי החלפת המושבים לקלים יותר, הגבלת משקל הכבודה, שינוי חומרי הגלם של הסכו"ם לקל יותר וצמצום מבחר המשקאות, חברות התעופה מסתערות על תחום לא פחות מאתגר: משקל הארוחות

צילום: משה שי // הארוחות יוקטנו

חברות התעופה מנסות להפחית עוד יותר את המשקל של הציוד על המטוסים כדי להקטין את הוצאות הדלק המאמירות. בחברות רבות מסירים עתה את המסכים האישיים, כשהן מסתמכות על כך שרוב הנוסעים מגיעים עם טלפונים חכמים ועם טאבלטים, ולכן עדיף לאפשר להם להתחבר למערכת הבידור ברשת ולחיבור חשמל ולא להתקין מסכים, שבמקרים רבים אין להם שימוש. 

אחרי החלפת המושבים לקלים יותר, הגבלת משקל הכבודה, שינוי חומרי הגלם של הסכו"ם לקל יותר וצמצום מבחר המשקאות, חברות התעופה מסתערות על תחום לא פחות מאתגר: משקל הארוחות. 

חברות תעופה גדולות החלו לשנות את התפריטים ולדרוש מהשפים להכין מנות שיהיו קלות משקל מקודמותיהן. קוואנטס האוסטרלית תגיש גביעי גלידה במקום עוגות, והיא נפטרת מהמגשיות, ומסתפקת בהנחת המנות ישר על השולחן שלפני הנוסע. בטיסות קצרות, חברות תעופה רבות עברו להגיש כריכים בלבד ובמקום פחיות או בקבוקים קטנים מוזגים לכוסות חד פעמיות מבקבוקים של ליטר וחצי. תופעה שמקובלת בטיסות קצרות כבר זמן רב. 

שפים של חברות תעופה נדרשו לבחור חומרי גלם קלי משקל או להקטין מנות. באחת מחברות התעופה הקטינו את משקל המנה בטיסות ארוכות מ-500 ל-400 גרם. בחלק מהחברות נדרשים הנוסעים לבחור מראש את סוג המנה העיקרית כדי להקטין את משקל המנות העודפות ולהעלות רק את מה שהוזמן עם כמה מנות רזרביות. 

כשמחשבים את כל הטיסות של החברה רואים שהמשקל מצטבר, לא רק בחיסכון של עלות המזון אלא גם בעלות הדלק הנדרש להטסת המשקל העודף. החיסכון עשוי להצטבר למיליוני דולרים בשנה. 

בתעשייה מוכר התקדים שנקבע בשנת 1987, אז החליט מנכ"ל אמריקן איירליינס, רוברט קרנדל, להפחית זית אחד מסלט שהוגש במחלקה ראשונה. משלושה זיתים ירדו לשניים, והחיסכון הצטבר לכ-40 אלף דולר, שהם כ-82 אלף דולר במחירים של היום. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר