החקר של ניתוח הגורמים הטכניים והתכנים של מנועי החיפוש שווה הרבה מאוד כוח ביכולת של חברות קידום אתרים להפוך את האתר השיווקי בעל תוכן מסחרי לבעל מוניטין גבוה יותר.

אופטימיזציה למנועי חיפוש בתחום קידום אתרים הוא תחום הכולל תהליך חקר של מילים שאנשים משתמשים כגולשים בשורת החיפוש שלהם הקרויה בעגה המקצועית: שאילתה. כדי לקבל תשובה הערוכה בצורה של רשימת תוצאות חיפוש שביניהן מצויים אך ורק האתרים האיכותיים ( מבחינת מקורות המידע והתוכן המקורי והרלוונטי שבהם) והידידותיים ( מבחינת חוויית המשתמש), אלא שהכי חשוב, כמובן, שאתרים אלו יהוו תשובה לשאילתה ויהיו הרלוונטיים והמותאמים ביותר עבור הגולש.
בעבר, חברות גדולות במשק היו נעזרות בשירותי פרסום של הטלוויזיה המסחרית באמצעות פרסומות יקרות בתכניות שמדד הרייטינג שלהם היה גבוה… וכן באמצעות מודעות פרסום על גבי עמודים שלמים בעיתונות הכתובה ובתשדירי רדיו שהיוו ללא ספק מעין “שטיפת מוח” של לקוחות שבויים הכלואים בתוך חגורת בטיחות בפקק של שעה בכביש איילון… חברות קטנות ובינוניות נאלצו למצוא דרכים פשוטות וזולות לצורך פרסום בעיקר בגלל בסיס של תקציב דל וקושי בהשגת משאבי פרסום. לפיכך, אלו נהגו למצות את הפרסומות תוך פרק זמן קצר במיוחד או שהיו מסתפקות במודעות קטנות והרבה פחות “מושכות”. אלא שאז נכנס שחקן חדש ולא מוכר לשוק המסחר, הפרסום ויחצי הציבור, שחקן חצוף, מקורי שטרף את כל הקלפים- רשת האינטרנט על שלל אפשרויות הפרסום והעברת המידע האישי, הכללי, המוסדי והציבורי שבה.
מצבור עצום של אתרים ברשת האינטרנט התחיל להתהוות, מצבור עצום שנלחם על חייו, כאשר ברור שמי שלא מצליח לכוון היטב את לב המטרה של הצרכן, יורד לתהומות הנשייה. לכל בעלי האתרים ומנהליהם היה ברור- יש פה רק מלך אחד שממליך ומשפיל והוא מנוע החיפוש. כל בעל אתר בנה את האתר, שיפר אותו, ניתח אותו ושדרג רק על מנת שמנועי החיפוש יוכלו להעניק לו ציון מיטבי והוא יגיע למיקום איכותי ופופולרי ברשימת תוצאות החיפוש. לכול היה ברור, כי לפתע הגלגל התהפך: מי שקובע את מדדי הפופולריות הוא לא תקציב פרסומי אדיר וגם לא איש יחצי ציבור מוכשר במיוחד, אלא אך ורק ניתוח אלגוריתמי מדויק של מנוע החיפוש. רק באמצעות קידום אתרים ניתן לוודא, כיצד לקבל ממנו את הניקוד, הדירוג האופטימלי ביותר.
למה רשימת תוצאות החיפוש חייבת להיות רלוונטית ומדויקת כלפי השאילתות?
קידום אתרים מבוסס על פעילויות שדורשות מיומנות ומומחיות הנדרשות על מנת לנתח האתרים הרלוונטיים ולשפר את פניהם על מנת שיהלמו לשיטות החיפוש והניתוח של שפע מנועי החיפוש הנבחרים- פעילות זו חייבת להתבסס אך ורק על צוות עובדים יעיל ומקצועי של חברת קידום אתרים (SEO). חברות שפועלות בתחום קידום אתרים מבצעות בסיכומו של דבר תהליך הנקרא אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש כדי לשפר את הנראות הטבעית האורגנית של האתר אל מול מתחריו הרלוונטיים. כך ניתן לעבד את הנתונים הן בפני מנועי החיפוש הקיימים ובעיקר על פי צרכי הגולשים ודרישותיהם.
אז אם כבר עושקים ב קידום אתרים החשיבות הרבה שקיימת לפעולה זו של אופטימיזציה מגבירה את הרלוונטיות ואת התיאום בין מילות החיפוש של הגולש בשורת השאילתה שלו אל מול רשימת תוצאות חיפוש שהן למעשה רשימת תשובות שהפיק מנוע החיפוש. רשימה זו נראית כרשימה מדורגת של אתרים העונים על שאלתו של הגולש וצרכיו, כפי שבאו לידי ביטוי בהקלדת שורת החיפוש שלו. ( מיותר לציין, כי עבור כל שורת חיפוש אחרת יעלו מבחר שונה של תוצאות, כלומר רשימת האתרים העולה כתוצאות אופטימליות עשויה להשתנות בין רגע עם הקלדת שאילתה שונה). מרבית הגולשים כלל אינם מודעים ואינם מכירים את המתרחש בתהליך הניתוח של מנועי החיפוש ( ובכנות- גם לא אמורים להתעניין או להבין בו).
ואולם, אנשי צוות קידום אתרים- המומחים באופן מיוחד לשיטות הפעולה הייחודיות האופייניות כדי לאפשר נראות משמעותית של אתר בעיני מנועי החיפוש וכדי לשפר את הדירוג שלו בעיני מנוע החיפוש. בסופו של דבר, המטרה של מתמחי קידום האתרים לבצע כל ניתוח, שיטה או פעולה שתוכל להביא למימוש דירוג גבוה יותר בין תוצאות החיפוש.
עיקר המומחיות של צוות אנשי קידום האתרים בנוי על שיפור הנראות האורגנית, הטבעית. כלומר: העובדה שמרבית הגולשים המקבלים תוצאות אורגניות של רשימת אתרים המהווה “תשובה יעילה, הולמת ורלוונטית” לשאילתה שלהם- רוב הגולשים בשלב זה מחפשים את האתר המעניין והמבוקש ביותר שנראה להם יעיל ורלוונטי עבור הנושא שאותו ביקשו לחקור דרך שורת ההקלדה הראשונית שלהם ( השאילתה). על פי בחינת התנהגות גולשים שנעשתה באמצעות מחקרים בין לאומיים התקבלה תוצאה אחת חד משמעית: באופן בולט וברור רוב הגולשים מחפשים את האתר בעמוד הראשון של רשימת תוצאות החיפוש או לכל היותר בעמוד השני. בהחלט ניתן לומר, כי אתר שלא יצליח בפעולת האופטימיזציה ויידחק לעמודים נמוכים מזה ( עמוד שלישי ואילך), כאילו לא קיים בעיני מרבית הגולשים.
המאמר בחסות אריק כהן - שירותי קידום אתרים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו