פריס הילטון, מחלוצות תרבות האינטרנט והריאליטי, שעשתה קריירה מלהיות עצמה ובלעדיה כנראה לא היו היום קרדשיאניות, חזרה למסך עם הגשת תוכנית דוקו על גיבורי רשת בלוס אנג'לס, שחולמים לפרוץ מהאינסטגרם אל העולם האמיתי.
כל מרואיין מוצג על פי כמות העוקבים שיש לו באינסטגרם, אבל כידוע - זה לא אומר כלום. למשל, האושיה צהובת השיער, רייוטט, אולי נראית מגניבה באינסטוש, אבל בפרק הבכורה קורסת נפשית כשהיא נאלצת להופיע מול קהל של עשרה אנשים, ואז אורזת את כל חפציה בשקית כחולה של איקאה ונודדת ברחוב לחפש בית וחברים חדשים.
היוצרים מצליחים להדגים לצופים איך נראים חייהם של אושיות רשת, אנשים עם עשרות אלפי עוקבים באינטרנט שגורפים כמויות של לייקים על הסטוריז, וגם עושים כמה ג'ובות משיתופי פעולה שונים. בפרק הראשון, למשל, ניתן היה לראות חבורת צעירים עם חשבונות אינסטגרם פופולריים שמתגוררים ופועלים בקבוצה שהיא על סף הקומונה. הם עוזרים זה לזה לייצר תכנים ויראליים לחיזוק המותג. המותג, אם לא מובן, זאת הזהות העצמית של אותו אדם, רק ברשת.
הפספוס הגדול של הסדרה, שמשודרת בערוץ VICE בפרטנר TV, הוא השימוש המצומצם בהילטון. היא אמנם נמנית על צוות ההפקה של התוכנית, אך על המסך היא לא עושה כלום פרט לדקלום קטעי מעבר עם צ'יוואווה. אגב מותג מוכר שצריך לשמר, הא?
אך אל תטעו. כאמור, מדובר במי שלמעשה המציאה את היסודות של כל הז'אנר הזה. בימיה עדיין לא היו רשתות חברתיות, והסרטונים הויראלים ביותר שלה היו סרטוני סקס למיניהן, אבל הילטון, בלי קשר למשפחת המלונות המפוארת אליה נולדה, ידעה להשתמש בפרסונה הציבורית שלה כדי לדגמן, לשחק, לשיר, להתערבב, להרוויח מיליונים, לחזק את המותג ולהתפרסם בכל העולם.
לפיכך חסרונה הפיזי של הילטון לאורך העלילה מורגש וחבל, שכן לאור ניסיונה היא בקלות היתה יכולה לקדם את הסיפור לכיוונים מרתקים וטראשים בהרבה מהתוצאה הסופית. ואחרי הכל, למה אם לא לשם כך התכנסנו?
"סיפור אהבה הוליוודי", Vice, 22:50
• הסדרה המגניבה ביותר בנטפליקס
• חידון: מזהים מי אחי המפורסם?
• בקרוב בקשת 12: ריאליטי בלי הפסקה
• האם זו הסיבה שנטע זכתה באירוויזיון?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו