בניית תקשורת עסקית בעידן האינטרנט– בעולם קידום אתרים ממומן זה פשוט וברור, כי מה שהכי נכון והכי נחוץ בשלב שבו רשתות האינטרנט מהוות תשתית מרכזית לבניית תקשורת עסקית- הוא למצוא שיטה עקרונית שתוכל למדוד את היחס וההלימה שבין בקשות הגולשים וצרכיהם לבין האתרים המצויים ברשת האינטרנט ובמיוחד אלו המתחרים על לב הקהל.

מיליוני גולשים מצויים בכל רגע נתון ברחבי הרשת, כולם מעוניינים במידע הנגיש והיעיל ביותר עבורם. כל מחפשי אתרים ומידע ברשת האינטרנט מכירים את העובדה, כי מרוב עצים לפעמים- לא רואים את היער או במילים אחרות כל כך הרבה מידע, אתרים, מאמרים ופרסומות עטות על כל גולש בכל רגע נתון- והוא אמור לברור ולבחור רק את הראוי במיוחד עבורו ועבור צרכיו.
אלא שהבחירה קשה וההיצע עצום. מה עושים? הפתרון היעיל ביותר הוא לנסות לדייק ככל האפשר כבר בשורת השאילתה ולכתוב בה פרטים מדויקים ומזהים במיוחד עבור התוצאה המבוקשת. לדוגמה- גולש שמעוניין להגיע אל בעל מקצוע מסוג “חשמלאי” שמבצע שירות מסוג מסוים - טיפול במתקני מתח גבוה, דווקא באזור מגוריו, לצורך העניין ניתן דוגמא- בעיר אשקלון. ככל שידייק בשורת הכותבת, הרי שהתוצאה תהיה מתאימה והולמת יותר את המציאות. ראו את שתי אפשרויות השאילתה הבאות- אם אותו גולש יקיש בשורת החיפוש: “חשמלאי מומחה”- הוא הרי יקבל מספר עצום של בעלי מקצוע מתחום זה, לא כולם מתמחים בבעיה הספציפית שלשמה הוא צריך, ובוודאי רבים מאוד מאוד מהם כלל לא רלוונטיים בשל המרחק מאזור השירות הנדרש.
קידום אתרים – דיוק ורלוונטיות- אז מה היה יכול להוביל לתוצאה הרבה יותר יעילה ומשמעותית? נכון. דיוק מרבי בניסוח שורת החיפוש של השאילתה. ההחלטה לשבץ באותה שורה מילים מרכזיות שיהוו עזר למציאת אתרים מדויקים ורלוונטיים יותר. כך אם אותו גולש בדיוק יכתוב במקום רק: “חשמלאי מומחה” את המילים הבאות: “חשמלאי מומחה לטיפול במתקני מתח גבוה מאזור אשקלון”, הרי שרשימת תוצאות החיפוש תהיה יעילה ואפקטיבית הרבה יותר.
המאמר בחסות ilseo.co.il
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו