תערוכה הנקראת "הבזקי זיכרון - צילום בתקופת השואה" מוצגת בימים אלה במוזיאון יד ושם בירושלים, במסגרתה מתוארת סקירה קצרה של המצאת הצילום, ובנוסף מצוין תיאור עבודתם של צלמים יהודיים במהלך השואה.
בין רפרטואר השירים במסגרת תערוכה זו מופיע השיר "מבט", שנכתב על ידי הפרופסור לספרות אנגלית קרן אלקלעי-גוט, שמעורר סערה בשל העובדה כי הוא מאשים את ישראל בהיותה הצד המדכא.
בתוך השיר נכתב הקטע הבא: "תצלום סבתי שצילם חייל גרמני בלידה, 1916... עיניה חושפות את החישוב הקר בו אמדה את החייל שיכול היה להחליט ללחוץ על ההדק... זאת משמעות המלחמה - אני טועמת מאימתה אף שאני מביטה בה כעת דרך עיני הַמְּדַכֵּא".
השיר מעורר המחלוקת על הקיר ביד ושם // צילום: נועם ריבקין פנטון
הלכה למעשה, אלקלעי-גוט בוחרת להשוות, בראיית ההקשר הרחב, בין הגרמנים כצד המדכא דאז, לחיילי צה"ל היום. מכאן, במשתמע, הצד המדוכא הוא לכאורה הפלשתינים.
נציין כי השיר מתורגם גם לאנגלית כאשר התיירים המגיעים לספוג את הדי זוועות הנאצים במוזיאון המתעד את שואת יהודי אירופה, לצד התמורות ההיסטוריות של העם היהודי נחשפים גם אליו ומקבלים את המסר כי ישראל מדכאת את הפלשתינים כפי שעשו הנאצים בזמנו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו