בשנת הלימודים הקרובה ילמדו תלמידים בכיתות ג'-ד' הקלדה עיוורת, במסגרת פיילוט שיוטמע בשיעורי השפה, כחלק מפיתוח מיומנויות דיגיטליות.
בשנים האחרונות הולך ומתרחב השימוש בטכנולוגיה לצורכי הוראה, ובהתאם לכך עוסקים בתי הספר בצורך להקנות לתלמידים מיומנויות טכנולוגיות, ובהן הקלדה ותכנות, נוסף על השיח החינוכי. לצד זאת, גיל השימוש במחשב הולך ויורד, והתלמידים נחשפים למקלדת באמצעות המחשב, הסמארטפון או הטאבלט - מה שגורם להם לפתח שיטות הקלדה "שגויות" ומסורבלות.
מחקרים בשנים האחרונות מצביעים על הצורך לחשוף תלמידים בגילי בית הספר היסודי המוקדמים לאסטרטגיות הקלדה אפקטיביות, וכן מצאו כי להוראת הקלדה בגילים אלה יש השפעות חיוביות על מיומנויות מוטוריות וקשר עין־יד. כמו כן, יש מחקרים הטוענים כי קיימת השפעה על יכולות בתחום השפה, על איכות הכתיבה והאיות, על המוטיבציה לכתיבה ועל הבנת הנקרא.
בעקבות זאת נולד הפיילוט החדש, שיילמד בכ־30 בתי ספר בהשקעה של כמיליון ש'. במסגרת הפיילוט יבחן משרד החינוך אם השימוש במעבד תמלילים וההקלדה העיוורת אכן שיפרו את המיומנויות בתחום המוטורי ובתחום השפה.
שר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "אנחנו מתחילים בפיילוט בבתי הספר היסודיים, כדי להעניק לילדים כלים שימושיים למאה ה־21". מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף: "אנחנו עוסקים היום רבות בגיבושן של דרכים שיקנו לילדים מיומנויות של כתיבה שיש בה כדי לכלול עושר של שפה, פיתוח של יכולת לטעון טיעונים, לנסח ולחבר בין פסקאות".
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!