הערב תעלה ברשת 13 סדרה דוקומנטרית חדשה בשם "אמבולנס", שמתלווה לצוותי אמבולנס ישראלים מרגע הקריאה במד"א ועד לטיפול בנפגעים. הסדרה מבוססת על פורמט בריטי של חברת אנדמול, והיוצרים של הגירסה הישראלית הם בני הזוג רותי שץ ועדי ברש, שכבר יצרו יחד את הסדרה "איכילוב" שעקבה אחר רופאים בבית החולים.
"עד היום לא נגעו בנושא הזה בצורה מעמיקה ואינטימית", אומר ברש. "למעשה זה מעקב בזמן אמיתי אחר היום־יום של צוותי פרמדיקים, מהרגע שהם מקבלים את הקריאה ועד ההגעה לאירוע, ואם יש פינוי - אז עד הפינוי. זה מצולם בתוך האמבולנס במספר מצלמות, ולזה נוסף המוקד שמקבל את הקריאה. בנוסף יש מפה טופוגרפית משוכללת שנותנת את המיקום של האירוע ומוסיפה לדרמה".
היתה היענות גבוהה של פרמידיקים להצטלם לתוכנית?
"היענות מאוד גבוהה. כבר בשלבי התחקיר, שעשינו אותו יחד עם הצוות של מד"א והדובר של מד"א, עברנו על 200 אנשים שהיו פוטנציאליים להשתתף בתוכנית. בחרנו את אלה שהכי מתאימים מבחינה אנושית, מבחינת כושר הביטוי שלהם, וגם מבחינה מקצועית כמובן. בסופו של דבר בחרנו 14 פרמדיקים שיכולים לייצג את מגוון התרבותי הרחב של ישראל. מהצפון, מהמרכז, מירושלים. זו היתה עבודה אינטנסיבית לבחור את הצוות שיוכל לספר לנו את המסע הזה".
ומבחינת המטופלים? זה בכל זאת נושא רגיש, היו מקרים שבהם התבקשתם לא לצלם?
"כמובן שזה נושא רגיש ואנחנו מכירים את זה מ'איכילוב', אבל אנחנו מאוד רגישים ועדינים. מי שלא היה בעניין - לא צולם ולא נכנס. הכל עבר דרך היועצים המשפטיים שלנו שעברו על זה, וכמובן תוך דאגה למטופלים".
זו כבר סדרת דוקו שנייה שלכם שעוסקת ברפואה. מאיפה המשיכה לנושא הזה?
"שנינו באים מרקע של דוקו, ואנחנו תמיד מחפשים סיפורים אנושיים סוחפים שאפשר לתעד לאורך תקופה. המקום הזה של מטופלים ורופאים הוא מקום מצוין לחפש את הדרמה האנושית. תמיד יש שם סיפורים מרתקים. אנחנו רוצים לתת הצצה לסיפורים האלה לא בצורה של ריאליטי, אלא באמצעות תיעוד סבלני של האירוע".
היוצרים עדי ברש ורותי שץ // צילום: יח"צ