מוצרי הטואלטיקה זולים יותר בסופרים מאשר ברשתות הפארם

כך לפי נתוני משרד הכלכלה • סל המוצרים שנבדק מצא שרשת "סמארט פארם" מציעה אותו ב־626 ש', לעומת רמי לוי המציע את אותו סל ב־485 ש'

רשת "גוד פארם" ת"א, צילום: יהושע יוסף

בדיקת משרד הכלכלה והמועצה הישראלית לצרכנות בחודש האחרון מעידה שמוצרי הטואלטיקה זולים יותר ברשתות המזון מאשר ברשתות הפארם. 

על פי בדיקת סל הטואלטיקה של משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות, נמצא פער של 29% בסל המוצרים בין הרשת היקרה ביותר - "סמארט פארם", שבה עלות הסל עמדה על 626 שקלים, לבין הסל הזול ביותר, שנמצא אצל רמי לוי ועלותו 485 שקלים. רשת סמארט פארם שנבדקת לראשונה היא הרשת שהוקמה על ידי האחים ניסנוב על רקע המיזוג בין שופרסל לניו־פארם. 

המועצה לצרכנות בדקה באמצעות מאגר המחירים ואפליקציית "פרייסז" 30 מוצרים. בין המוצרים שנבדקו: דאודורנטים, משחות שיניים, שמפו ומוצרי היגיינה.

מהבדיקה עולה כי במוצרים ספציפיים נמצאו פערים של עשרות אחוזים, ובהם: שמפו לשיער רגיל הוואי 700 מ"ל - פער של 81%, תחבושות היגיינה לילה אולווייז - פער של 66%, טמפונים עם מוליך טמפקס - פער של 45% ועוד.

בנוסף, חלה ירידה ממוצעת של 8% בין מאי 2018 לאפריל 2017 במחירי מוצרי הטואלטיקה שנכללו בצו סימון המחירים שעליו חתם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ובו פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם. 

מדי חודש בוחן משרד הכלכלה את השפעת צו סימון המוצרים במחיריהם הממוצע במדינות מחוץ לישראל.

על פי נתוני משרד הכלכלה, מחירי שבעת המוצרים הראשונים בצו לחודש מאי 2018 ירדו ב־8% בממוצע בהשוואה לחודש אפריל 2017. 

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "בחודש הקרוב צפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית החוק שייתן לממונה על ההגבלים העסקיים את הסמכויות הנדרשות מול היבואנים הבלעדיים".

"אנו נחושים להמשיך עד שהמחירים בישראל ובאירופה יהיו דומים". 

איציק ניסנוב, הבעלים של סמארט פארם, מסר בתגובה לממצאים כי "זו הסיבה שביצענו התייעלות ארגונית.

כבר עכשיו יש תוצאות בשטח והסל שלנו זול משמעותית ממה שנבדק". מסופר־פארם לא נמסרה כל תגובה ובניו־פארם בחרו שלא להגיב לנושא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר