אל על וישראייר לא הצליחו להגיע להסכמה לגבי תנאי המיזוג ביניהן, ולכן משכו את הערר שהגישו על החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים שלא לאשר את המיזוג. ההודעה על ביטול הערר נמסרה אתמול, שעות ספורות לפני דיון מקדמי בבקשת הערר בבית הדין להגבלים עסקיים.
המיזוג היה אמור להתבצע כך שסאן דור, החברה הבת בבעלותה המלאה של אל על, תרכוש את הבעלות המלאה בישראייר תמורת תשלום של 24 מיליון דולר במזומן, בכפוף להונה העצמי של ישראייר בעת השלמת העסקה, וכן הקצאה של 25% ממניות סאן דור לחברת איי.די.בי תיירות, שהיא החברה האם של ישראייר.
בינואר 2018 התנגד ממלא המקום של הממונה על ההגבלים עסקיים לעסקת המיזוג בנימוק של חשש מפגיעה בתחרות פוטנציאלית מצד אל על בקווי התעופה לאילת, ומחשש להגדלת תמריציה של אל על לדחוק את ארקיע באמצעות שירותי הביטחון, שבהם אל על היא מונופול מוכרז.
שתי החברות ערערו בזמנו על החלטת מ"מ הממונה. בנימוקים לערר טענה אל על כי לא היה בכוונתה להיכנס לקווי התעופה לאילת, שכן הדבר אינו כדאי בעבורה. בתשובת הממונה לערר הוצגו ראיות על כוונתה של אל על ועל פעולותיה להיכנס לשוק הטיסות לאילת. עתה, כאמור, ביטלו שתי החברות את הערעור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו