שירות אובר באוויר // צילום: מתוך סרטון התדמית

אובר מקימה מרכז למוניות מעופפות בפריז

אובר הכריזה על הקמה של מרכז מחקר פריזאי לפיתוח מוניות מעופפות וחשמליות • ברם, לא נוכל עדיין ליהנות מהשירות שם בקרוב • במקביל, החברה מעבירה את מבחני הנהיגה האוטונומיים שלה מאריזונה לפנסילבניה

תוכניתה הגרנדיוזית של אובר למלא את השמיים עם נחילים של מוניות מעופפות חשמליות, קיבלה היום תנופה עם הכרזתה של החברה על הקמת מרכז מחקר ייעודי לנושא בפריז.  זוהי המעבדה הראשונה שאובר פותחת מחוץ לגבולות ארצות הברית. 

אובר הודיעה כי תוציא 20 מיליון יורו (23.4 מיליון דולר), במשך חמש שנים עבור הפיתוח של הטכנולוגיה התומכת, כולל אלגוריתמים של בינה מלאכותית ומערכות שליטה לתנועה אווירית, הנדרשות לשירות מוניות אווירי מסוג זה. כולל מודלי ניתוח של מכונות לומדות, ניהול תעבורת אוויר צפופה בגובה נמוך, שילוב של המערכות עם גורמי הפיקוח האווירי האירופים, ושילוב עם ציי התחבורה הקיימים של החברה על הקרקע.

"בניית העתיד של הערים שלנו, ידרשו את המוחות הטובים והמבריקים ביותר שיעבדו יחדיו", אמר דארה קוסרושהאי, מנכ"ל אובר ל-TheVerge. "עם מהנדסים ברמה עולמית ועמדה מובילה בתעופה בינלאומית, צרפת היא המקום המושלם לקידום תוכנית Uber Elivate שלנו ויוזמות טכנולוגיה חדשות. אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם ה-Ecole Polytechnic (האקול פוליטכניק, בית הספר הגבוה להנדסה של פריז), בעיצוב העתיד של תעבורה עירונית, על הקרקע ובאוויר", אמר המנכ"ל.

 

 

המרכז החדש של אובר יצטרף למרכזי הפיתוח שלה בפיטסבורג, טורונטו וסן פרנסיסקו. מרכזים כאלה ממוקדים בעיקר בתוכנית הנהיגה האוטונומית של החברה, שספגה עיכובים לאחר שמכונית אוטונומית של החברה הרגה הולכת רגל בטמפה אריזונה לפני כחודשיים. 

במקביל, הודיעה החברה כי תפטר את העובדים ותחסל את פעילות מבחני הנהיגה האוטונומית שלה באריזונה – ותעביר אותה לפיטסבורג שבפנסילבניה. אגב, הודעה שראש העיר לא היה מודע לה, והוא מצדו מיהר להודיע שלא אישר תנועה של כלי רכב אוטונומיים בעירו. 

הבחירה של אובר בעיר האורות, אגב, מתמיהה לאור ההיסטוריה של החברה עם העיר, שבה נהגי מוניות פתחו בשביתות ומחאות בעקבות הכוונה לפתוח שירות של אובר בפריז, עוד ב-2015. מחאות שהובילו גם למעצר של שניים ממנהלי החברה על "הפעלת שירות היסעים ללא אישור". במחאה, סגרה החברה באופן זמני את שירותיה בעיר.

המרכז החדש ייפתח בסתיו, אבל אל תצפו לראות מוניות מעופפות סביב מגדל אייפל בקרוב. הערים היחידות שהסכימו בינתיים לאפשר ניסויים של שירותי היסעים אוויריים, הן דאלאס ולוס אנג'לס, החל מ-2020. ועיר נוספת שתתווסף לניסוי מחוץ לגבולות ארצות הברית, שצריכה לענות על ההגדרות הבאות: אוכלוסיית כרך של שני מיליון איש ויותר, מרכזי אוכלוסיה מבוזרים ושדה תעופה במרחק של לפחות שעה נסיעה ממרכז העיר וכמובן, נכונות לגבות שירותי נסיעה שיתופיים. 

אובר, יש להזכיר, ממש לא לבד. מלבדה, חברות כמו פורשה, בואינג, איירבאס, והזנקים קטנים כמו קיטי הוק של לארי פייג', כולן נמצאות בשלבים שונים של בניית שירות היסעים אווירי, וכעת התחרות היא –מי יגיע ראשון לקו הסיום של שירות מסחרי פעיל? 

 

חולים על טכנולוגיה? אוהבים מדע? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו וקבלו עדכונים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...