רובוט במקום גרפיקאי

חברה ישראלית בשם טיילור ברנדס פיתחה מוצר מיתוג לעסקים קטנים שבו בינה מלאכותית מחליפה את מקומו של המעצב הגרפי • מייסדי החברה ישתתפו בכנס החדשנות של אוניברסיטת תל אביב וישראל היום

מייסדי טיילור ברנדס - מימין לשמאל: נדב שץ, יהלי סער, תום להט // צילום: יחסי ציבור

רבות מדברים על כך שבעתיד הלא רחוק, רובוטים יתפסו את מקומנו ויבצעו את העבודה שלנו במקומנו. לכאורה, מקצועות יצירתיים כמו כתיבה או גרפיקה נחשבו "בטוחים" מפני האיום הרובוטי. אולם, פיתוח ישראלי שיוצג בכנס Tau Innovation, כנס החדשנות של אוניברסיטת תל אביב וישראל היום שייערך ביולי, מראה שגם מקצוע יצירתי כמו גרפיקה ועיצוב ניתן לעשות באמצעות בינה מלאכותית.

 

טיילור ברנדס (Tailor Brands) שנוסדה ב-2014 על ידי יהלי סהר, נדב שץ ותום להט, היא החברה הראשונה בעולם המספקת שירותי מיתוג אוטומטי, השירות, שבמסגרתו בינה מלאכותית יוצרת חומר פרסומי לעסקים וארגונים ללא התערבות אדם בתהליך המיתוג, ומשרתת למעלה מחמישה מיליון משתמשים, עם משרדים בתל אביב ובניו יורק.

 

החברה פיתחה מוצר המבצע עיצוב של סמלילים (לוגואים), בניית קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות ומזהה באופן אוטומטי טרנדים חדשים בתחום המיתוג - משימות שעד לא מזמן, היו תלויות ביצירתיות האנושית ולכן גם היו שמורות לבני אדם. עד כה, הבינה המלאכותית של טיילור ברנדס הפיקה למעלה ממאה מיליון יחידות תוכן.

 

מנכ״ל החברה יהלי סער הקים אותה מתוך מחשבה שהמון עסקים קטנים ברחבי העולם צריכים שירותי עיצוב איכותיים, ואינם יכולים להרשות לעצמם לממן משרד פרסום. לכן, הוא הפך את העיצוב לבר השגה מבחינת מהירות הייצור למוצר הנוצר בתוך דקות, ובעלות שמתחילה בדולרים בודדים.

 

סער מסביר איך בינה מלאכותית מסוגלת לעשות מלאכה יצירתית: "אם אתה לוקח כל דבר יצירתי, בסופו של דבר, אפשר לשבור למשוואה ליניארית בנעלמים. בסוף, כל לוגו בנוי מגופן מסויים, מצורות, מתבנית מסויימת. ואז מגיעה השאלה – איך בעצם נוצרת יצירתיות? יצירתיות היא בסופו של דבר טעות שמישהו אהב. בנגינה, זה מאוד מובנה. אם יום אחד בטעות ניגנת תו אחר, ואנשים אהבו את זה, בעצם התחלת לנגן ג'אז", אומר מנכ"ל טיילור ברנדס. "כל שינוי הוא טעות, אבל אם יש מספיק אנשים שאוהבים את זה, זו יצירה. המערכת שלנו יודעת להבין את ה-"טעויות" האלה וכך לומדת לעצב.

 

ואיך היא מתאימה את העיצוב? "כשאתה נכנס למערכת, אתה מתאר את העסק שלך, מה אתה אוהב ומה הטעם שלך. המערכת יודעת להשוות את זה לכל היצירות שהיא כבר יצרה. ואם היא מוצאת התאמה בין  לקוח נוכחי ללקוח קודם, היא תשים את שניהם באותו אשכול, ותציע לך דברים שבשפה הוויזואלית שלהם הם דומים. בסופו של דבר, אנשים אוהבים דברים שחולקים תכונות דומות. למשל, הארפר'ס באזר, ווג, משתמשים בעיצוב דומה. המערכת שלנו בעצם לומדת מה אנשים אוהבים", מסכם סער.

 

כנס Tau Innovation  של אוניברסיטת תל אביב בשיתוף ישראל היום ייערך בין 16-18 ביולי. לפרטים נוספים

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר